Supervize jako „koření“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Management Motivace Personalistika. Motivace Výkon schopnosti a podmínky Lidský potenciál.
Advertisements

Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
1 Standardy kvality ve službách sociální prevence Mgr. Petr Hanuš
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Metody sociální práce 3.
Jak na projekt? Ing. Iva Gavendová Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Supervize v primární prevenci Mgr. Pavel Dosoudil PhDr. Lucie Myšková PhD.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Návrat z mateřské a rodičovské dovolené, praktické problémy Autorka: Mgr. Lada Štěrbová Vedoucí závěrečné práce: JUDr. Pavel Jindřich.
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
Příspěvek pro seminář Zvláštní dětská zařízení na rozcestí – jak dál?
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Prezentace WorkProfiler SOUČASNOST A PERSPEKTIVA SOCIÁLNÍ PÉČE
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Roční preventivní program a následná práce se třídou a rodiči Ing
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Plánování ve školní tělesné výchově
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Společenská odpovědnost ve školství
Kontrola závěrečných prací na Masarykově univerzitě
Úloha bodového systému
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Řízení znalostí z pohledu práva
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Specifika práce s mladými lidmi v nízkoprahových programech pro děti a mládež Proxima Sociale o.p.s.​ Pavlína Mádlová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Aktuální otázky stalkingu z pohledu teorie a praxe
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Gymnasium Jižní Město Praha
Právo sociálního zabezpečení
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
Ošetřovatelský proces v primární péči
Supervizní konference 2017
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Synergie manažerského týmu
Digitální učební materiál
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Centralizované rozvojové projekty 2017
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Supervize jako „koření“ MgA. Hana Regnerová

Vzdělávací řídící podpůrná 3x3x3 = SUPERVIZE AKTEŘI Organizace tým/jedinec supervize ZAMĚŘENÍ Cíle/případové Procesy/řízení Komunikace/vztahy FUNKCE Vzdělávací řídící podpůrná

INGREDIENCE - kolektiv / jednotlivec Synergie 1+1=3 Vedoucí/pozice, úkol/cíl, vztahy Komunikační procesy

DALŠÍ INGREDIENCE A PODMÍNKY ZPRACOVÁNÍ - organizace Poslaní Hodnoty Struktura Procesy, komunikace Změny

Proč právě v sociálních službách? KOŘENÍ - supervize Proč právě v sociálních službách? Případová, týmová – vztahová, komunikační, řízení Interní supervize, souřadné postavení – intervize Přímá/zprostředkovaná Supervizor, více supervizorů Vzdělávací, řídící, podpůrná

Supervize jako zdravé dochucovadlo Zaměření pozornosti na téma, proces ujasňování, dosahování cíle, nebo řešení problému; Připrava podmínek (kontraktování, bezpečí, důvěra, přemostění, externalizace, …), zastavuje proces na významných místech, vyzývá, usnadňuje komunikaci a vede k reflexi. Facilitace - podněcování – supervizor zajišťuje vyváženost vstupů, prostor pro každého, dosažení cíle; Vizualizace - zviditelnění – supervizor zpřístupňuje a zpřehledňuje sdílené zkušenosti pro supervidované, pomáhá je třídit, urovnávat; Pojmenování souvislostí, protikladů nebo vzorců – supervizor se dotazuje, upozorňuje, ukazuje souvislosti; Práce s emocemi

„Kopr do buchtiček se šodó“ ne každá supervize se hodí pro každého Zkušenosti se supervizí: …

Služba je přesolená Příliš mnoho supervize: - přebírání či přehazování odpovědnosti - intervence jinde než je potřeba nutné ukončení procesu nepřenos do praxe

Jak tedy kořenit aneb co nesmí chybět Důvěra Bezpečí Etika Dokumentování Kontraktování (ukončení) Most – přenos do praxe

Otázky k diskuzi Jak funguje supervize u Vás? Supervize v sociálních službách a její budoucnost?

DĚKUJI ZA POZORNOST