Odborný článek x učebnice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Požadavky na bakalářskou práci: Požadavky na bakalářskou práci: Interní pokyny KBE PřF OU pro vypracovávání bakalářských prací.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Hodnocení kvality výuky 2014 – 2015 LS Říjen 2015.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Hodnocení bakalářské práce. Formální náležitosti BP odevzdat ve 2 vyhotoveních a v elektronické podobě (PDF) Dodržet termín odevzdání Hodnotí vedoucí.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Projekt „PURE COSMOS – Úloha veřejné správy při podpoře konkurenceschopnosti malých a středních podniků“
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Ing. Kateřina Lichtenberková
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Doporučený vzor individuální prezentace
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Název vzdělávacího materiálu
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Název vzdělávacího materiálu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpráva o činnosti za rok 2007
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Základy pedagogické metodologie
Název vzdělávacího materiálu
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
2. seminární úkol - projekt
SEMINÁŘ OZO Ladislav Hejný
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Test z Metodologie – náměty k přípravě
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Mezní stavy materiálu Ivo DLOUHÝ - ÚFM AVČR, Žižkova tel.: Libor PANTĚLEJEV – A3/ tel.:
Badminton zajímavé ukázky
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Profesionalizace sociální práce v ČR
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Transkript prezentace:

Odborný článek x učebnice Článek Aktuální informace zpráva o výzkumu Autor může vycházet z různých koncepcí, ale nevykládá je Prostředník komunikace mezi odborníky Terminologická nejednoznačnost Učebnice Přehlednost a systematičnost, logické řazení informací Didaktické cíle, názornost „návod k použití“

Jak efektivně číst odborné texty Metoda SQ3R Robinson, F. (1946). Effective study. New York: Harper and Brothers. Přehled Otázky Čtení Rekapitulace Závěrečný přehled http://fcit.usf.edu/fcat/references/strategies/mi9.htm

Jak efektivně číst odborné texty Survey Článek: titul, abstrakt, závěr, klíčová slova Kniha: titul, obsah, úvod, závěr, rejstříky, předmluva Zvýrazněné části textu

Jak efektivně číst odborné texty Read Poznámky po každém odstavci struktura odstavce Topic sentence Supporting sentence Details Concluding sentence Kurz Academic Writing http://www.langdpt.cas.cz/nabizime/blended-learning/

Posuzování textů Meteorologie – str. 26-27 Zhodnocení přednášky Grafy – analysis of individual items

Přednáška sklidila velice kladný ohlas Přednáška sklidila velice kladný ohlas. Přijelo více než 50 lidí z různých míst České republiky, dva účastníci dokonce ze zahraničí (Slovenska a Slovinska). Všichni přítomní si mimo jiné na vlastní kůži vyzkoušeli, jak probíhá vyučování metodou Peer Instruction. Odpovídali pomocí hlasovacích zařízení na zadané otázky, diskutovali s ostatními účastníky svá řešení a přesvědčovali se vzájemně o správné odpovědi. Přednáška přinesla řadu zajímavých námětů k zamyšlení, jak by se dala zefektivnit výuka. Jak například upravit přednášky, aby již v jejich průběhu docházelo namísto pouhého přenosu informací ke skutečnému vzdělávání studentů. Zájemci, kteří se přednášky nemohli zúčastnit, mohou shlédnout záznam na stejné téma z konference ve Španělsku z letošního července

Odborný článek - struktura Introduction / Úvod Theoretical background / Teoretická východiska State of art / Současný stav problému Research aims/purposes and questions / Cíle výzkumu, hypotézy, výzkumný problém Methods / Použitá metoda výzkumu Results/findings / Výsledky, zjištění Discussion and conclusion(s) / Diskuze a závěr Viz .doc dokument Dle T. Janíka Introduction – uvedení do problematiky a do problému, kterou jsou ve studii pojednávány; Theoretical background – představení výchozích paradigmat a teorií; vymezení klíčových teoretických konstruktů, jež jsou relevantní pro vlastní výzkumnou studii; State of the art – shrnutí stavu poznání zkoumané problematiky, zkoumaného problému – jde o účelem vedený přehled relevantních výzkumů a zejména jejich nálezů v mezinárodní i národním kontextu. Research aims/purposes and questions – formulace výzkumných cílů a otázek vč. zdůvodnění jejich relevance; event. rozvinutí těchto otázek do podoby hypotéz, popř. alespoň podání výčtu proměnných vč. jejich operacionalizace (ve vazbě na teoretická východiska viz bod 2 a s nasměrováním k bodu 5 – metody/popis výzkumného nástroje). Methods – představení výzkumné metodologie anebo metodiky; popis výzkumného nástroje – postupu jeho konstrukce (ve vazbě na operacionalizaci zkoumaných proměnných – viz výše) a informace o jeho psychometrických či jiných kvalitách; popis procedury výběru, zkoumaného souboru; úvaha nad možnostmi zkreslení apod. Results nebo findings – výsledky výzkumu – zpravidla strukturované dle tematických oblastí, v jejich rámci pak dále – např. dle sledovaných proměnných (např. genderové odlišnosti apod.). Discussion, popř. and conclusion(s) – diskuse vlastních výsledků vedená na pozadí současného stavu poznání (provázanost s kap. State of the art); předkládání/diskuse možných interpretací výzkumných nálezů vč. zvažování jejich přiléhavosti či omezení; diskuse metodologických omezení provedené studie; formulování výhledu pro další výzkum; doporučení např. směrem ke vzdělávací politice, k edukační praxi apod.