Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ENDOKRINNÍ SOUSTAVA ( SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍ SEKRECÍ ) Daniel Chlup.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Markéta Hanzalová.
Slunce, Země, Střídání dne a noci, ročních období
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
SŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuCHE.2E.0308.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
Anotace Ročník8. Druh materiáluPrezentace Pomůcky Cíl (inovace)Prezentace slouží k učivu o vitaminech, k zápisu do sešitu a k aktivnímu ověření znalostí.
List Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_NITRODĚLOŽNÍ VÝVOJ  ROČNÍK: 8. nebo 9. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Pletiva Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky puberty klíčová slova : prepuberta, puberta, postpuberta autor: Kamila.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Vegetativní orgány Kořen
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
VY_32_INOVACE_PŘBOT.18 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Název prezentace (DUMu): Vodní režim rostliny
Stavba buňky.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Přírodopis – 6.ročník Rostlinná buňka VY_32_INOVACE_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Úvod do sadovnického květinářství
CHEMIE - Metabolismus Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu
SPERMATOGENEZE A OOGENEZE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Jméno autora výukového materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Vzduch – abiotický faktor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Různé podmínky života na Zemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
Název projektu: Moderní škola
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
KOŘEN FUNKCE - roste jako první ze semene - upevňuje rostlinu v půdě
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
VY_32_INOVACE_04-60 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY
PLOŠTICE.
Úvod Autor: Pavel Žižka
Nepohlavní - vegetativní
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Transkript prezentace:

Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností ZŠ Prokopa Diviše a MŠ Znojmo - Přímětice Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností 4 - Modul přírodovědný PŘÍRODOPIS Rostlinné fyziologické procesy 7. třída Kód výstupu: 4-PR-7-39 Autor: Bc. Renata Lengálová

Rostlinné fyziologické procesy

Růst a vývoj rostlin růst rostliny = zvětšování objemu a hmotnosti rostliny, kdy dochází ke změnám ve tvaru rostliny a v jejím vnitřním uspořádání vývoj rostliny = změny ve vnitřní a vnější stavbě rostliny, ke kterým dochází od vzniku rostliny až po její zánik

Růst rostlin semeno ve vlhkém prostředí bobtná, probíhají v něm změny – buňky zárodku se dělí a zvětšují začne se vyvíjet kořen a stonek kořen roste směrem dolů, stonek nahoru pomocí dělivého pletiva se rostlina prodlužuje (roste do délky) v buňkách kořenové špičky a vzrostného vrcholu stonku se vytváří růstové hormony, které řídí růst celé rostliny a ovlivňují její pohyby buňky začínají zastávat rozličné funkce, tvoří se pletiva a rostlinné orgány

Růst javoru

Růst buku

Růst fazole

Faktory, které ovlivňují růst světlo nedostatek světla znemožňuje fotosyntézu, rostliny tak nemají dostatek živin ani energie teplota každý druh má jinou teplotu, při které rostlina roste nejrychleji, u většiny rostlin je to 5-40°C voda nezbytná pro růst rostliny, zajišťuje minerální výživu kyslík umožňuje dýchání rostliny

Vývoj rostliny fáze embryonální vegetativní fáze fáze dospělosti od splynutí pohlavních buněk až po dozrání semene vegetativní fáze začíná vyklíčením semene, následuje tvorba vegetativních rostlinných orgánů až po jejich úplné vyvinutí rostliny se mohou rozmnožovat pouze nepohlavně fáze dospělosti vytvoření reprodukčních orgánů, rostlina nabývá schopnost pohlavně se rozmnožovat fáze stárnutí rostlina už se nemnoží, orgány odumírají

Druhy rostlin jednoleté byliny dvouleté byliny vytrvalé byliny dřeviny v jednom roce projde bylina všemi čtyřmi fázemi vývoje dvouleté byliny v prvním roce vytváří vegetativní orgány a ve druhém roce kvetou a vytváří semena vytrvalé byliny kvetou vícekrát za život, zůstávají stále zelené nepříznivé období přežívají pomocí různých podzemních částí (oddenky, cibule, hlízy) dřeviny obvykle za život kvetou mnohokrát

kukuřice setá – jednoletá bylina mrkev – dvouletá bylina tulipán – vytrvalá bylina

Zdraví rostliny Zdraví rostliny závisí na: množství světla dostatku vody dostatku živin přítomnosti škodlivých látek v ovzduší, ve vodě nebo v půdě (tyto látky snižují odolnost rostliny a způsobují její hynutí) změnách v prostředí – zdraví rostlin ovlivňují zejména zásahy lidí do přírody (některé rostliny se stávají chráněnými, např. bledule jarní)

Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociální fondu Prezentační a interaktivní zpracování výstupů školního vzdělávacího programu pro účely podpory interaktivní výuky, školní autoevaluace a e-learningu. CZ.1.07/1.1.02/02.0004 Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociální fondu a statního rozpočtu České republiky.