Přistáli jsme na neznámé planetě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pan učitel v rámci opakování látky ze 6.ročníku zadal žákům tento úkol: Přinesl si do třídy z kabinetu přírodopisu nerosty. Poté navodil atmosféru, že.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Často slyšíme věty: Led je lehčí než voda Železo je těžší než peří Má však železná jehla větší hmotnost než peří v peřině?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Hustota látky Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Výpočet hustoty látky Hustotu látky můžeme vypočítat, známe-li hmotnost a objem tělesa, které je z dané látky zhotoveno. Vzorec pro výpočet hustoty je:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Určení látek - prakticky Z jaké je to látky???
ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Deformace tělesa Mgr. Kamil Kučera.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Technické prostředky v požární ochraně
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Matematika pro 3. ročník – práce s kalkulačkou
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE
VZTLAKOVÁ SÍLA VY_32_INOVACE_29_Vztlakova_sila_ulohy
Gravitační síla a hmotnost
Hmotnost jako fyzikální veličina Převody hmotnostních jednotek
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Vlastnosti látek − hustota
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Matematika Komolý rotační kužel
Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_30_ Hydrostatický tlak.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hustota-výpočet objemu
Hustota Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Už víme, jaký směr má gravitační síla, ale známe její velikost?
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Hustota 8. ročník.
VY_32_INOVACE_
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_FYZIKA
Autor: Stejskalová Hana
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měrná tepelná kapacita látky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-03
Hustota-výpočet objemu
MĚSÍC Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_648.
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
ZKOUŠKY CEMENTU teorie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Vlastnosti látek − hustota
Už víme, jaký směr má gravitační síla, ale známe její velikost?
Transkript prezentace:

Přistáli jsme na neznámé planetě. Ukázka práce žáka 7. ročníku: Přistáli jsme na neznámé planetě. 1.

Po ročním namáhavém výcviku byla naše čtyřčlenná skupina vybrána na vesmírnou pouť k neznámé planetě. S velkým napětím jsme očekávali datum startu našeho raketoplánu. Řídicí centrum stanovilo jasný cíl výpravy: přistát na neznámé planetě prozkoumat její klimatické podmínky přivést na Zem vzorky hornin 2 3

Naše výprava po výstupu na neznámou planetu zjistila, že tělesa na ní jsou přitahována gravitační silou, která je však 10 x menší než na naší planetě. Na povrchu a v kráterech planety se nacházelo mnoho úlomků hornin. Členové posádky nasbírali velké množství vzorků, které přenesli do přistávacího modulu. Jedním ze vzorků je tato žlutá, krystalická hornina. 5 4

6 ρ ρ Vlastnosti neznámé horniny: Barva: žlutá Struktura: krystalická Elektrické vlastnosti: nevodič Magnetické vlastnosti: nemagnetický Hmotnost: m = 62,1 g Objem: V = 30 cm 6 3 3 3 Hustota látky: = m / V = 62,1 / 30 = 2,07 g/cm = 2 070 kg/m Porovnáním vypočítané hodnoty hustoty s hodnotami hustot různých látek uvedených v tabulkách bylo zjištěno, že se jedná o síru. ρ ρ Posádka usoudila, že na planetě byla kdysi vulkanická činnost. Vzorek bude zkoumán v chemických laboratořích.

7 8 Po několika hodinovém zkoumání neznámé planety vydalo řídicí středisko pokyn k návratu na Zem. 7 Čtyřčlenná posádka splnila úkol a šťastně přistála na Zemi. 8

Zdroje obrázků: [cit. 2011-03-08]. Dostupné na Public domain na WWW: Obrázek 1 <http://gimp-savvy.com/cgi-bin/img.cgi?nasaG5YfoeOz1zc3962> Obrázek 2 <http://gimp-savvy.com/cgi-bin/img.cgi?nasaeS1b7UJtj4w2794> Obrázek 3 <http://gimp-savvy.com/cgi-bin/img.cgi?nasaz2eMG7QLd1w621> Obrázek 4 <http://gimp-savvy.com/cgi-bin/img.cgi?nasafnchbqWXYOc3975> Obrázek 7 <http://gimp-savvy.com/cgi-bin/img.cgi?nasaZAMkgajuw1k1297> Obrázek 8 <http://gimp-savvy.com/cgi-bin/img.cgi?nasa9QlNcVHOJtE2398>