Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OČIMA ŽEN Projekt OČIMA ŽEN je podpořen z programu „Fondu pro nestátní neziskové organizace“. Program „Fond pro nestátní neziskové organizace“, jež je.
Advertisements

Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy - ČAOVD. S cílem koordinovat úsilí vedoucí ke zlepšení podmínek pro rozvoj integrované dopravy v České republice.
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Tarifní systémy, Tarify, jízdní doklady Ing.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje Ždár nad Sázavou,
AKTUÁLNÍ VÝVOJ V ROP SČ 15. října 2015 Výroční konference – Senohraby Ing. Václav Chytil.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
PŮJČOVNA KOL A KOLOBĚŽEK Informační centrum města Kyjova Ing. Dita Hojačová Tel.:
Pražská příměstská železniční doprava Ing. Václav Haas Ústí nad Labem.
Jihočeský koordinátor dopravy Příprava integrovaného dopravního systému Jihočeského kraje Prezentace pro 23. ročník konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Policie České republiky PREVENCEPREVENCE. Preventivně informační skupiny PREVENCEPREVENCE spolupráce se sdělovacími prostředky informační servis z oblasti.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Uzavírky a objízdné trasy v rámci realizace II. etapy „Rekonstrukce ulice Nádražní“ v termínu od do
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o novinkách v Integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS Ing. Jan Dvořák.
Členské fórum A.T.I.C. Mariánské Lázně
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
Rozvoj integrovaného dopravního systému DÚK v roce 2017
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Alternativní formy veřejné dopravy na venkově
Úřad práce České republiky
Členská schůze MAS Nepomuk,
Srovnání standardů Českých drah a vybraných IDS
Nové linkové vedení MHD ve Zlíně s využitím parciálních trolejbusů
Prezentace pro setkání se starosty LK
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Hlavní město praha a integrace cizinců
Jednotný evropský železniční prostor
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Přeshraniční veřejná doprava pro turisty a cyklisty
Tisem v Pražské integrované dopravě
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území MČ Praha 10, CZ
Třebíč – chytrá mobilita
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Představení IDS a novinky v IDS IDOL
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - druhé největší sdružení v ČR ( ) členů - založeno 1990 Základní poslání a cíle Sdružení:
Integrace tramvaje se železnicí
Městská a příměstská doprava města Kladna
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD
Celostátní sčítání dopravy 2020 a technologický potenciál pro CSD 2025
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vítáme Vás v Luhačovicích
Financování železniční infrastruktury
Systém odměňování výkonu
Představení IDS a novinky v IDS IDOL
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Vodní autobusy a vodní taxi
Transkript prezentace:

Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017 Ing. et Ing. Petr Tomčík, ROPID

2017: Rekordní rozšíření systému PID Nově: 53 autobusových linek 20 vlakových linek 130 měst a obcí 154 železničních stanic a zastávek

Integrace se Středočeským krajem 2017 Založení organizátora IDSK (duben 2017) Dohoda na vzniku společného dopravního systému pro Prahu a Středočeský kraj Rozšíření integrace autobusů: Mělnicko Benešovsko Nymbursko Kladensko Příprava Příbramsko, Berounsko Rozšíření integrace vlaků: téměř celý kraj Středočeský kraj (do 7. pásma) rychlíky Benešov, Beroun, Nymburk, Kolín, Kutná Hora, Roudnice n. L.

Plány pro rok 2018 Plánované zavedení nového odbavovacího systému v rámci celé PID od 1.7.2018 Autobusy: Nymbursko a Mladoboleslavsko (část) (cca srpen) Příbramsko (cca říjen) Berounsko (cca prosinec) Slánsko (cca prosinec) Železnice: zbytek Středočeského kraje (nově pásma 8+9)

Vývoj počtu příměstských autobusových linek PID 53 nových příměstských a regionálních linek jen za rok 2017

Vývoj dopravních výkonů a počtu obcí (SČK) 130 nově zapojených měst a obcí ve Středočeském kraji jen za rok 2017

Vlakem po Praze nejrychleji – i v noci Již skoro 140 000 cestujících denně 5 200 000 km za rok 22 linek 46 stanic a zastávek cestovní rychlost 49 km/h Nové vlaky na okrajích špiček Delší soupravy u nejplnějších vlaků Limity infrastruktury i vozového parku

Vývoj počtu cestujících ve vlacích PID v prac. den 20 nově zapojených vlakových linek a 154 stanic a zastávek jen za rok 2017

Lepší dostupnost jízdenek PID v celém systému Všechny osobní pokladny ČD na území systému PID (93 stanic) Jednotlivé i předplatní jízdenky Často výhodnější možnost Volba počátku platnosti při nákupu, neoznačují se Vlak, autobus i MHD

I v Praze se doprava vyvíjí a roste roky 2012-2014 ==> pokles výkonů PID o 5 400 000 vozokm (-2,9 %) roky 2014-2018 ==> růst výkonů PID o 19 400 000 vozokm (+10,6 %)

2017: Více kapacity i kratší intervaly v Praze Posílení metra v pátek celotýdenně večer + zrušení pásmového provozu do Motola a ráno do Letňan Posílení tramvajové linky 15 (dvojnásobná kapacita) Nová nostalgická linka 23 s provozem tramvají T3 (posila linky 22) Reorganizace a posílení autobusů na východě Prahy (Uhříněvesko) Posílení noční autobusové dopravy (dalších 10 čtvrtí, 1 zcela nová linka) Nutné přečíslování nočních a části denních BUS linek kvůli rozšiřování PID do Středočeského kraje (uvolnění číselných řad 500 a 700) Posílení přívozů, nový přívoz P7 a sezonní P4 (první příměstský)

Roční náklady na provoz PID na území Prahy (2017) Celkové roční náklady na provoz PID: 19,3 miliardy Kč Tržby z jízdného v PID na území Prahy: 4,1 miliardy Kč

Fungování společného systému PID Objednatelé a zastoupené organizátory a => jeden systém Ladění vzájemné spolupráce a kompetencí ROPID zastřešuje všechny celosystémové činnosti IDSK řeší především projektování linek a ekonomiku + tarif na území SČK Postupný náběh činností nového středočeského organizátora Rozšíření jednotného IDS na celé území SčK s přesahem do dalších krajů Každý objednatel se hradí provoz na svém území

PID lítačka – nové možnosti placení jízdného Od léta 2018 se rozšíří možnosti placení jízdného: Lítačkou platební kartou In-kartou ČD Mobilní aplikací PID lítačka a další časem, třeba možnost nahrání kuponu přímo na ISIC Zjednodušení prokazování nároku na slevu (různá potvrzení o studiu atd.)

Komunikace s veřejností moderními způsoby Nová mobilní aplikace „PID info“ Vyhledání spojení včetně výluk, mimořádností a částečně i aktuálního zpoždění Aktuální odjezdy z Vaší zastávky Mapa zastávek, parkovišť, prodejních míst Facebook PID (novinky, diskuze) Twitter „PIDoficialni“ (aktuální mimořádnosti) Instagram PID (hezké obrázky, soutěže)

Informování cestujících Zřízení informačního dispečinku PID Rozvoj koordinačního dispečinku PID Nová jednotná databáze výluk a mimořádností Nový webový portál PID Úspěšné akce a volnočasové aktivity propagující veřejnou dopravu (regionální dny PID, Cyklohráček)

Vyšší kvalita – nové standardy PID 2020 Klimatizace Nízkopodlažnost Pohodlnější sedačky LCD obrazovky s aktuálními přestupy Preference na semaforech Jednotný nátěr vozidel Ve vlacích povinnost zásuvek, USB dobíječek, wifi … => reflektování zvyšujících se nároků cestujících na komfort

Koncepční dokumenty a strategie Plán udržitelné mobility hl. m. Prahy (P+, Polaď Prahu) Celoměstský projekt preference MHD v Praze 2016-2020 Standard přestupních bodů a zastávek povrchové dopravy PID Příprava nových standardů kvality pro jednotlivé druhy dopravy od roku 2020 Příprava nového designu zastávkových označníků + testování nových zobrazovacích zařízení na zastávkách Příprava nového jednotného informačního a navigačního systému hl. m. Prahy

Na kole s PID Metro, vlaky, část tramvají po Praze přeprava kola zdarma Cyklobus do Brd, linka 147 na Suchdol s rámem na kola Cyklohráček do Slaného, cyklovozy na Sázavu Parkoviště B+R na nádražích

Děkuji za pozornost tomcik.petr@ropid.cz