zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Advertisements

V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Vypařování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkOsmý - tercie Stručný.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Z MĚNY SKUPENSTVÍ Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
Změny skupenství látky
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva polí Živočichové
VYPAŘOVÁNÍ. VYPAŘOVÁNÍ ? Umíš odpovědět Kde dochází k vypařování ? Na čem závisí rychlost vypařování ? Může být vypařování nebezpečné ?
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematika Komolý rotační kužel
Teplota – souhrnná cvičení II.
KAPALNĚNÍ SUBLIMACE DESUBLIMACE
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
Vytápění Mechanické odvaděče kondenzátu
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Teplo.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva lesů Rostliny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Změny skupenství Výpar, var, kapalnění
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Teplotní objemová roztažnost
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vyjmenovaná slova po B Jazyk a jazyková komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Změny skupenství látek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1105 Název projektu Škola nás baví Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1/dum č. 07 Předmět: Fyzika Třída: VIII. Ověření ve výuce dne: 1.12.2011

Předmět : F y z i k a Ročník : osmý Klíčová slova : vypařování, var, příklady k dané problematice Jméno autora : Mgr. Lubomír Křapka Škola : Základní škola, Bojanov, okres Chrudim 538 26 Bojanov 90

Fyzika Učivo pro 8. ročník ZŠ

Fyzika 8 v 3.Zmena skupenstvi

Vypařování je přeměna kapaliny v páru. Fyzika 8 3.4 V y p a ř o v á n í Vypařování probíhá za každé teploty pouze na povrchu kapaliny (pokud teplota nedosáhne teploty varu). Rychlost vypařování závisí na druhu kapaliny, velikosti jejího volného povrchu, teplotě kapaliny a odvodu vzniklých par. Při vypařování se kapalina ochlazuje – přijímá teplo z okolí. PÁRA Vypařování je přeměna kapaliny v páru. 4. Páry některých látek tvoří se vzduchem výbušnou směs.

Fyzika 8 3.5 V a r Var probíhá v celém objemu kapaliny, ale pouze při teplotě varu. Teplota varu závisí na tlaku, který působí na kapalinu. Se vzrůstajícím tlakem se teplota varu zvyšuje a naopak. Tlakový hrnec „Papiňák“

3.7 Kapalnění - kondenzace Fyzika 8 3.7 Kapalnění - kondenzace Páru můžeme zkapalnit jejím stlačením nebo snížením její teploty. Při kapalnění musí nejprve vzniknout z přehřáté páry sytá pára a až potom vznikne kapalina. Při kapalnění se teplo uvolňuje do okolí.

1.5 Graf závislosti teploty tělesa na přijatém teple. Fyzika 8 1.5 Graf závislosti teploty tělesa na přijatém teple. tv tt tl Q2 Q1 Q3

K o n e c V. č á s t i

Kolářová R. , Bohuněk J. , Fyzika pro 8 Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 8. ročník základní školy, Prometheus, ISBN 80-7196-149-3 Jáchim F., Tesař., Fyzika pro 8.ročník základní školy, SPN, ISBN 80-7235-125-7 Rauner K. a kol., Fyzika 8., Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus, ISBN 80-7238-525-9 Bohuněk J., Pracovní sešit k učebnici fyziky 8, Prometheus, ISBN 978-80-7196-270-0 Rauner K. a kol., Fyzika 8 Pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus, ISBN 80-7238-526-7 Odkazy a použitá literatura: Obrazová část: www.google.com