Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
Advertisements

PASCALŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_29.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál pro 8.ročník
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_27_Pokojové rostliny
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_16_ Vánoce Téma: Vánoce
Autor: Mgr. Eva Procházková
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_III.Vu_DOMÁCÍ.
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_19_Oblíbené věci
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_34_Prázdninové plány
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_36_ Domácí zvířata
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_III.Vu_STROMY,
Sčítání desetinných čísel
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Násobení a dělení desetinného čísla 10, 100, 1000
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_12_Části obličeje
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_23_ Přídavná jména
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Teplota a čas
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_20_Počasí
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_27_Přídavná jména přivlastňovací.
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_35_Přímá řeč
Posuň čárku 2.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Autor: Ing. Jitka Michálková
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_25_Velikonoce
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_21_Velikonoce
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_III.Vu_JARO_ZMĚNY.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_15_Člověk Téma: Člověk
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_24_Vánoce
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_19_Test -PPČ
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_17_Hodiny
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_14_Popis obličeje
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Křížovka - sporty
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_32_INOVACE_02_Podzim Téma: Podzim
Autor: Mgr. Eva Procházková
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_14_Les - shrnutí
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_32_Jaro Téma: Jaro
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Moje rodina
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_19_Popis oblečení
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_02_Hudební obrázky
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel Téma: Dělení desetinných čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2649

Anotace Materiál je pro žáky 5. ročníku, pro výuku matematiky Prezentace na interaktivní tabuli. Je vhodný pro společnou práci s učitelem u tabule jako vysvětlení a procvičení nového učiva. Pomůcky: interaktivní pero, fixy na interaktivní tabuli. Inovace: interaktivní způsob učení. Metodické pokyny: pozoruj desetinnou čárku , vyděl deseti, vyděl stem, přiřaď, vyřeš jednoduché slovní úlohy.

Dělení desetinných čísel deseti. Za deset lineckých koláčků zaplatila maminka 115 Kč. Kolik stál jeden koláček? 115 : 10 = 11,5 Linecký koláček stál 11,50 Kč. Pozoruj desetinnou čárku: 1 1 5 : 1 0 = 1 1 , 5 ( 115 = 115,0 ) Dělíme-li desetinné číslo deseti, posouváme desetinnou čárku o jedno místo doleva. Výklad učitele.

Počítej, dělíme deseti. 65,87 : 10 = 5,81 : 10 = 32,09 : 10 = 987,7 : 10 = 111,6 : 10 = 100 : 10 = 987 : 10 = 650 : 10 = 45 cm = _____ dm 98 cm = _____ dm 128 cm = _____ dm 5 cm = _____ dm 33 dm = _____ m 80 dm = _____ m 123dm = _____ m 99 dm = _____ m Žáci vyřeší.

Dělení desetinných čísel stem. Cyklista během tréninku objížděl stokrát jeden okruh. Tachometru na konci tréninku ukazoval 135,2 km. Kolik kilometrů měří okruh? 135,2 : 100 = 1,352 Okruh měří 1,352 km. To je 1 352 metrů. Pozoruj pohyb desetinné čárky: 135,2 : 100 = 1,352 Dělíme-li desetinné číslo stem, posouváme desetinnou čárku o dvě místa doleva. Společný výklad.

Počítej, dělíme stem. 65,9 : 100 = 4,8 : 100 = 705,5 : 100 = 59 : 100 = 3 : 100 = 71,7 : 100 = 60,1 : 100 = 324 : 100 = cm = _____ m cm = _____ m 16 cm = _____ m 8 cm = _____ m 879 l = _____ hl 501 l = _____ hl 55 l = _____ hl 7 l = _____ hl Žáci vypočítají.

Učebnice pro sto žáků stály 18 650 Kč. Kolik stála učebnice pro jednoho žáka? Z deseti stromů otrhal strýc 673 kg broskví. Jaká byla průměrná úroda kilogramů broskví z jednoho stromu? V krabičce o hmotnosti 4 520 gramů je zabaleno 100 kusů oplatek. Jaká je hmotnost jedné oplatky? Žáci vyřeší.

Rozhodni, budeš-li dělit nebo násobit. 56,7 _____ = 567 23,9 _____ = 0,239 19,8 _____ = 1 980 6,7 _____ = 0,67 0,82 _____ = 8,2 50,1 _____ = 5,01 56 _____ = 0,56 3 _____ = 0,3 : 10 . 10 . 10 : 100 : 10 . 100 : 100 :10 Žáci přiřadí .

Zdroje http://microsoft.com