EMANCIPACE ŽEN.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ukrajinci v ČR Adaptace II. Historie přítomnosti v ČR Pojem Ukrajinec – Malorus, Rusín.
Advertisements

ROSA – Pomoc dětem zasaženým domácím násilím Mgr. Eva Šilarová.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ Michaela Brázdilová Šárka Šustová Tisková konference,
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Občanské právo 2 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE 2. fáze studené války období zatlačování komunismu ( )
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Osvícenství. Na počátku moderní společnosti... Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
VELIKONOCE Jan Kendík Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická a Vyšší odborná škola, Liberec 1, Masarykova 3, příspěvková organizace.
Průmyslová revoluce 11 Důsledky a změny. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc13 Označení materiáludkc13_prum_rev_dusledky_zmeny.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
  Vznik univerzit v Evropě, Karlova univerzita  Zakladatel?   4 fakulty  V čele univerzity? V čele fakulty?  Bratrská výchova  Ideál.
JAN ÁMOS KOMENSKÝ 28.BŘEZNA LISTOADU 1670.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_20.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Mezi revolucí 1848 a první světovou válkou
Další hrady a zámky.
Mezi revolucí 1848 a první světovou válkou
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Školství v 17. a 18. století Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_04_Česká.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Zákonodárná moc Klepněte a vložte poznámky. PRÁVO.
Jaroslav Seifert.
GENDER.
Ekonomika
VY_32_INOVACE_07_Literatura 19. století Romantismus
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_71
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Jaroslav Seifert NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_41_Člověk a kultura
VY_32_INOVACE_11_12_Lidice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Raná řecká tyranida, Sparta
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Společnost a její typologie
Současná společnost a životní styl, generační problémy
Revoluce ve Francii
Životní cyklus.
Lenka Slepičková Sociologie pro speciální pedagogy (podzim 2015)
Božena Němcová Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Práva a povinnosti členů rodiny
Dělení zemí světa podle vyspělosti
První berlínská krize
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
ŽENA MEZI K V Í T Í M V.B.
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Volby prezidenta v U.S. od r a jejich „předpovídání“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

EMANCIPACE ŽEN

šlo jim o: přístup ke vzdělání; rovné pracovní příležitosti; volební právo.

Tradiční model rodiny: = žena se stará o domácnost a výchovu dětí, muž vydělává peníze („hlava rodiny“). Problémy měly neprovdané dívky či vdovy (chyběly jim peníze). Změna nastala až během válečných konfliktů (např. 1. svět. válka).

Emancipace ve světě: začala v USA ; volební právo získaly ženy v r. 1919 (podpora prezidenta W. Wilsona). Ve VB existovalo hnutí za volební právo žen – sufražetky (až v r. 1928).

emancipace u nás: Cílem bylo poskytnout dívkám vzdělání, aby se mohly samy živit. 1918 – všeobecné volební právo pro ženy.

(1862 – Vyšší dívčí škola) – pro dívky z měšťanských rodin, všeobecné vzdělání; (1865 – Průmyslová škola) – pro dívky z chudších vrstev, učily se pro praktický život. (1890) – první dívčí gymnázium; (1900) – přístup na VŠ (medicína). (1912) – zvolena první česká poslankyně Božena Viková-Kunětická.