Windows – práce se soubory 2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceUvedení.
Advertisements

Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Textový procesor (MS Word) Ing. Jan Roubíček. Kopírování a přesun VY_32_INOVACE_10_2_05_AP.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 kopírování a vkládání
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceTechnické.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Násobení a dělení lomených výrazů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceHistorie.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceTechnické.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Pracovní plocha, okno, schránka
Účel a přehled přestaveb budov
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Digitální učební materiál
Životní cyklus výrobku
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Software – operační systém
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Metody měření odporovými teploměry
Windows – Tento počítač a složky
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Vnitřní struktura technických materiálů
Morálka 1 – Morálka VY_32_INOVACE_ 42_836
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Složení betonu VY_32_INOVACE_02_029
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Regulované soustavy statické
Převody mezi číselnými soustavami 3
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Internet 3 – prohlížeč a služby
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Neškodné trhliny VY_32_INOVACE_27_540
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.
Regulované soustavy astatické
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Pracovní a dilatační spára
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Výrobní činitelé v podniku
Logický výraz VY_32_INOVACE_08_153
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Vlastnosti kapalin VY_32_INOVACE_11_223
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747
Výrazy-algebraické vzorce
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Hodnotový systém člověka – Systém hodnot
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Sklady, skladování VY_32_INOVACE_41_829
Forma a obsah VY_32_INOVACE_45_897
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh
Transkript prezentace:

Windows – práce se soubory 2 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Windows – práce se soubory 2 VY_32_INOVACE_32_646 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 32 Anotace Programové vybavení počítačů, operační systém , Windows Klíčová slova Informatika, počítač, průzkumník, složky, soubory, název souboru Předmět Informační a komunikační technologie Autor, spoluautor Ing. Jiří Soukup Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace, výklad, samostudium, autotest Potřebné pomůcky PC, dataprojektor, interaktivní tabule, PC učebna Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace, distanční samostudium, autoevaluační test Stupeň a typ vzdělávání Střední škola, učiliště Cílová skupina 1. ročník, žáci 15 – 16 let, obor E, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami Speciální vzdělávací potřeby ano Zdroje Vlastní zdroje a seznam - viz poslední strana

Windows – práce se soubory 2 Se soubory provádíme základní operace: otevíráme je v programu = spouštíme vytváříme je upravujeme (editace) přejmenováváme kopírujeme přesouváme ukládáme tiskneme posíláme po síti mažeme … Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Zopakování asociace typu souboru, které soubory jsou nové?

Windows – práce se soubory 2 Soubory – označení, kopírování a přesouvání: Pokud pracujeme s daty (složky, soubory, ale i slova, číslice, apod.), musíme vždy nějak označit tu část, kterou upravujeme. Základní označení je kliknutí myši, nebo klik vedle a tažení (přetažení myší = výběr) Velmi výhodná je možnost označení více dat a pracovat s nimi najednou (práce se soubory 3) označit vše označit určitou oblast označit osobní výběr Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života Tyto práce lze provádět více způsoby: pomocí ovládacího panelu (základní) pomocí Menu (spolehlivé) graficky (líbivé, ale Pozor-časté chybování) klávesovou zkratkou (pohodlné, rychlé) ? - ! Vysvětlit význam umístění kurzoru myši přesně podle pravidel!

Windows – práce se soubory 2 Soubory – označení, kopírování a přesouvání: Při této práci občas vnikají chyby dané zbrklým pohybem myši a nepřesným cílením, špatná volba paměti, zakolísání prstu na tlačítku myši, povrch pod myší, uspěchání práce, nesoustředěnost a únava, apod. Rozdíl mezi kopírováním a přesouváním: Při kopírování soubor/y zůstanou na svém místě a jejich duplikáty (kopie) se umístí do nově vybrané paměti. Při přesunu se změní uložení souboru/ů – v původní paměti zmizí a v nové se objeví. To se děje pomocí mezipaměti, která se nazývá SCHRÁNKA. Pro lepší pochopení a představu grafická ukázka. Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života SOUBOR SCHRÁNKA cílové pracoviště archiv kopírka ? - ! Vysvětlit podstatu přesunu a kopírování, význam Schránky!

Windows – práce se soubory 2 1a - Soubory – příklad přesouvání: Doklad vyjmeme – vložíme do schránky – přeneseme - vložíme na nové místo. Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Animace k bližšímu pochopení způsobu práce při přesouvání.

Windows – práce se soubory 2 1b - Soubory – příklad kopírování: Doklad vyjmeme – zkopírujeme - vložíme do schránky – přeneseme - vložíme na nové místo. Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Animace k bližšímu pochopení způsobu práce při kopírování.

Windows – práce se soubory 2 2a – Soubor - přesouvání: Vyjmout nové místo Vložit z panelu pravá myš - Menu klávesová zkratka Ctrl+X a pak Ctrl+V pravá myš: Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Procvičit různé postupy přesouvání.

Windows – práce se soubory 2 2b – Soubor - kopírování: Kopírovat nové místo Vložit z panelu pravá myš - Menu klávesová zkratka Ctrl+C a pak Ctrl+V pravá myš: Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Procvičit různé způsoby kopírování.

Windows – práce se soubory 2 2ab – Soubor – Vložit dle předchozích příkladů názorně: Vždy využita Schránka, pomocí které udržujeme zvolený soubor aktivní a použitelný i opakovaně (razítko), dokud do schránky neumístíme další soubor. Tento způsob použití Menu je stejný i pro další aplikace. (Některé aplikace umožňují umístění více objektů do Schránky) nic zde není po vložení už je Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života ? - ! Obrazový příklad Vložit ze schránky na nové místo.

Windows – práce se soubory 2 3 – Přesun a Kopírování přesunem myši: Velice oblíbené, ale také s mnoha omyly a nepřesnostmi, díky zbrklosti práce a některým specifikám. (shodná práce, ale jiný výsledek) Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života postup práce: „uchycení“ souboru do myši, přetažení na nové místo a „puštění“ do tohoto místa = KOPÍROVÁNÍ ? - ! Obrazový příklad grafické práce myší - vysvětlit.

Windows – práce se soubory 2 3 – Přesun a Kopírování přesunem myši: Velice oblíbené, ale také s mnoha omyly a nepřesnostmi, díky zbrklosti práce a některým specifikám. (shodná práce, ale jiný výsledek) Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života zcela stejný postup práce: „uchycení“ souboru do myši, přetažení na nové místo a „puštění“ do tohoto místa = PŘESUNUTÍ jiný výsledek ? - ! Obrazový příklad grafické práce myší – vysvětlit proč stejná práce je jiná.

Windows – práce se soubory 2 Autotest – otázky a úkoly: K čemu slouží soubory a jak s nimi pracujeme? Jak sdělíme počítači a jeho operačnímu systému, se kterým souborem (objektem) chceme něco dělat? K čemu slouží v počítači Schránka? Proč je práce pohybem myši (přesunem) pro začátečníky záludná? Napiš, co znamenají uvedené přípony souborů (typy souborů). EXE JPG TXT AVI MP3 GIF WAV HTML Doplnit do výkladu ukázky používání ICT v reálném prostředí lidského osobního, odborného a společenského života Napište odpovědi písemně nebo elektronicky a odevzdejte učiteli. ? - !

Použité zdroje Vlastní zdroje a vytvořené materiály, STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje Vlastní zdroje a vytvořené materiály, Soukup Jiří, Multimediální komponenty a prezentace v aplikacích, skripta UJEP Ústí n. L., 2008 Soukup Jiří a kol, Multimédia ve výuce, skriptum UJEP Ústí n. L.,2004 Emotikony – kliparty programu MS Office: emotikony a kliparty sady MS-Office, dostupné také na http://office.microsoft.com/cs-cz/images/MC900442026.aspx Webové zdroje: http://windows.microsoft.com/cs-cz/windows/home http://www.technobank.cz/dilensky-nabytek/skrine-policove-7600/ http://www.zbozi.cz/vyrobek/pokladna-370x280x90mm-209/ http://www.technobank.cz/dilensky-nabytek/sestavy-7733/ http://www.technobank.cz/kartoteky-trezory/nabytkove-schranky-7606/ http://www.technobank.cz/kartoteky-trezory/nabytkove-schranky-7606/?start=5 http://www.zbozi.cz/dum-byt-a-zahrada/bydleni-a-doplnky/postovni-schranky/?strana=16 http://www.tomados.cz/Kopirky/Konica-Minolta-Bizhub-215.html http://www.rajsmichu.cz/detail.php?t=5&cPath=5_223&sort=nejnovejsi&id=55819 http://www.ri-okna.cz/plastova-okna-a-dvere