Sociální interakce a sociální vztahy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Období velkých výzkumů a velkého hledání, paradigmata sociologie
Advertisements

2. téma: Zákl. teoretické směry sociologie
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Mgr. Barbora Hošková Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8.listopadu 2006.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Homo sociologicus: staré téma, staronové problémy Jiří Šubrt FHS UK v Praze.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Podniková ekonomika Ing. et Bc. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Uspokojovat potřeby, zprostředkovávat vztahy Proč a jak rozlišit „sociální práci“ a „sociální služby“? Libor Musil.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Sociální interakce a komunikace
Výchova k občanství 7. ročník.
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
VY_32_INOVACE_06_ Násobení a dělení čísly 10 a 100
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Dějiny právního myšlení Přednáška I
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
Osobnost Přednáška 4 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města Prahy.
Ekonomika– národní hospodářství
Pedagogická psychologie
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Andragogika Vzdělávání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Děti jsou naše budoucnost
Životní cyklus.
1. ÚVOD DO STUDIA EKOLOGIE
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ A ČESKOU REPUBLIKOU
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.08
Kultura, socializace a jedinec
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Metody sociálního výzkumu 6. blok
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
OSOBNOST.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vybrané kapitoly ze sociologie 4
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Člověk jako bytost bio psycho sociální
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Diagnostika dítěte předškolního věku
KLASICKÁ SOCIOLOGIE 19. STOLETÍ
Transkript prezentace:

Sociální interakce a sociální vztahy Paradigmata a dilemata v sociologii Interpretativní sociologie Příklad genderu Příklad rodiny

interakce Vzájemné působení a ovlivňování Jedinečná individualita versus předpověditelnost vzorů Formální a neformální (příklad letadlo, mateřství)

Interakce strukturovány dle času a místa Čas – opakování vzorců jednání (všední den a víkend) Místo – příklad školy (posluchárna, učebna, krmítko, chodby)

Rozdíl přírodních a sociálních věd Dvojí hermeneutika – interpretace interpretace

Dilemata v sociologii Nakolik je lidské jednání určováno strukturou a kontextem a nakolik ke člověk autonomním aktérem? Strukturní funkcionalismus (organismus) a interpretativní paradigma (divadlo) makrosociologie - studium rozsáhlých skupin, organizací nebo sociálních systémů (politický, ekonomický, …) TS-MS mikrosociologie - studium lidského chování v kontextu bezprostředních interakcí, situace tváří v tvář

Propojení jedince a struktury Bourdieu, Giddens sociální struktura - stálé a reprodukované vzorce organizace sociálních vztahů Je přítomna v každém aktérovi Vytváří se skrze jednání aktérů Jednání je zároveň umožněno a omezeno schématy struktury Habitus

Interpretativní sociologie Symbolický interakcionismus (Mead, Cooley – zracadlové já) Etnometodologie (Garfinkel, H.) fenomenologie

Rodina Z pohledu strukturního funkcionalismu Parsons – instrumentální a expresivní priority Z pohledu interpretativní sociologie J. Finch 2007 – rodina jako diplay (předvádění)