FUTURE TENSES.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Advertisements

Vyjádření budoucnosti - …. GOING TO …
Future tenses – budoucí časy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
EXPRESSING FUTURE vyjadřování budoucnosti Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_50.
PRESENT CONTINUOUS FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY 22_INOVACE_1.2.3.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_14
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_59.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_78 NázevGoing to … Téma hodinyFuture tense PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_Aj.9.ročník.08_first_conditional Název: First conditional Vzdělávací.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
FIRST CONDITIONAL – PRVNÍ PODMÍNKA. Tvoření: If + present simple, will + sloveso Příklad: If it doesn't rain tommorow, I will visit my friend. (Jestli.
Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Budoucí časy Future tenses. Přítomný čas průběhový – pro vyjádření děje, který je naplánovaný Tomorrow I´m going to Grandma. Next week I´m planning to.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Going to, Will, Present Continuous Tvar a použití
First Conditional – tvar a použití
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné AUTOR. Mgr
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
GERUND AND INFINITIVE FORMS
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
ARTICLES.
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
FUTURE TENSES Vyjádření budoucnosti
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

FUTURE TENSES

Anotace:. Stručný přehled tvoření budoucích časů v anglickém Anotace: Stručný přehled tvoření budoucích časů v anglickém jazyce a jejich příklady.   Autor : Ing. Hamrová Radmila Jazyk : Anglický jazyk Očekávaný výstup: Rozumí běžně používaným spisovným výrazům a frázím a dokáže je využívat v ústním i písemném projevu. Klíčová slova: Budoucí časy Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Jazykové vzdělávání Datum vytvoření: 6. 5. 2013 Prohlášení: Prohlašuji, že jsem tento výukový materiál zpracovala samostatně pouze s použitím literatury uvedené v seznamu.

FUTURE TENSES BUDOUCÍ ČASY Možnosti vyjadřování budoucnosti:  BE GOING TO POUŽITÍ:  Pokud mluvíme o plánech a záměrech někoho do budoucna ( do češtiny překládáme, že se někdo chystá, hodlá něco udělat)   She is going to marry in 2 years. We are going to finish this school soon. I am going to buy a garden.  Pokud je téměř jisté, nevyhnutelné, že se něco stane v budoucnu (do češtiny překládáme, že se něco určitě v budoucnu stane)   It is draughty here. You are going to get cold. I don´t have an umbrela. I am going to get wet. TVOŘENÍ: KLADNÁ VĚTA: AM/ IS/ ARE + GOING TO + ZÁKLAD. TVAR SLOV.   He is going to play board games. We are going to speak with him. ZÁPORNÁ VĚTA přidáním NOT They aren´t going to install the software. She isn´t going to grow any vegetables. OTÁZKA: převrácením slovosledu Is he going to ask her? Are they going to text him?

WILL POUŽITÍ: TVOŘENÍ:   Pokud předpovídáme něco do budoucna – ale přesně nevíme. Doufáme nebo myslíme si, že se to stane. I think that he will find the keys. It will rain tomorrow. Our football will win the match next week. Pokud se o budoucnosti rozhodujeme spontánně, v okamžiku, kdy se s někým bavíme.   I haven´t known that. So I´ll pick him up. It´s his name day tomorrow. - Is it? I´ll buy him something. Your bag is too heavy. I´carry it for you. Pokud slibujeme nebo nabízíme. Definitely. I´ll learn it by heart. I´ll fix your car for you. I´ll ask him tomorrow. TVOŘENÍ:   KLADNÁ VĚTA: WILL + ZÁKLADNÍ TVAR SLOVESA   (stažený tvar od will je ´ll ) She´ll meet him on Friday. We will water the flowers. ZÁPORNÁ VĚTA: přidáním NOT (stažený tvar od will not je won´t) He won´t play computer games. They won´t hear me. OTÁZKA: převrácením slovosledu   Will they arrest him? Will she read that magazine?

SHALL POUŽITÍ: TVOŘENÍ:   Pokud vyjadřujeme nabídku nebo návrh do budoucnosti. Shall we bring the keys? Shall I go out for a drink? Shall I tidy this room? TVOŘENÍ: KLADNÁ VĚTA: SHALL + ZÁKLADNÍ TVAR SLOVESA    ZÁPORNÁ VĚTA: přidáním NOT OTÁZKA: převrácením slovosledu

PŘÍTOMNÝ PRUBĚHOVÝ ČAS POUŽITÍ:  Pokud máme něco už dohodnuto do budoucnosti (tj. už zapsáno v diáři, kalendáři…)   I´m meeting my friends on Friday evening. She is doing the exam on Monday morning. They are having an appointment at 3 p. m. tomorrow.    TVOŘENÍ:  KLADNÁ VĚTA: AM/ IS/ ARE + SLOVESO + ING   He is having an appointment with the doctor on Tuesday morning. They are opening the new market tomorrow morning. ZÁPORNÁ VĚTA: přidáním NOT   She isn´t having a meeting next Monday. We aren´t coming round to your house tonight. OTÁZKA: převrácením slovosledu Is he doing a driving test this week? Are they going for a dance on Saturday evening?

PŘÍTOMNÝ PROSTÝ ČAS POUŽITÍ: Hurry up. My bus leaves in 10 minutes.  Pokud mluvíme o jízdních řádech, rozvrzích ve škole, programech v kině a divadle.   Hurry up. My bus leaves in 10 minutes. The film starts at 8 p.m. tonight. His Physics lesson ends at 10 p.  TVOŘENÍ: KLADNÁ VĚTA - základní tvar slovesa v 3. osobě jednotného čísla (he, she, it) – přidáním koncovky – s za sloveso The performance starts at 7 p.m. Czech language ends at 10 a.m. ZÁPORNÁ VĚTA přidáním DON´T nebo DOESN´T k základnímu tvaru slovesa Biology lesson doesn´t start at 8 a. m. . The musical doesn´t end at 9 p.m. OTÁZKA: pomocí DO nebo DOES When does your train arrive? Does the trolleybus leave at 9 p.m. ?

Použitá literatura:  Raymond Murphy – English Grammar in Use- third edition , Cambridge University Press 2006, ISBN 0-521-53762-2.  Louise Hashemi with Raymond Murphy – English Grammar in Use Supplementary Exercises, Cambridge University Press 1995, SBN 0 521 44954 5.  H. Hnuk von Wicher – English grammar-Anglická gramatika-2. vydání, NS Svoboda Praha 1998, ISBN 80-205-0557-1.    Eva Paulerová, Danica Gondová, Hana Musílková, Jana Pernicová – Oxford Maturita Excellence (příprava k maturitě základní úrovně), Oxford University Press 2010, ISBN 978-0-19-443022-7. Patricia Reilly, Retta Dawson, Marta Umiňska, Dominika Chandler – Real Life pre-intermediate – pracovní sešit, Pearson Education Limited 2010, ISBN 978-83-7600-254-5. Tim Falla, Paul A Davies – Maturita Solutions Pre-intermediate Student´s Book, Oxford University Press 2009, ISBN 978-0-19-455168-7. Tim Falla, Paul A Davies – Maturita Solutions Pre-intermediate Workbook, Oxford University Press 2009, ISBN 978-0-19-455171-7. Eva Paulerová, Michaela Trnová – Oxford Maturita Excellence (průvodce gramatikou k maturitě), Oxford University Press, ISBN 978-0-19-443019-7. Bob Hastings, Marta Umiňska, Dominika Chandler, Hegedus Kristóf – Maturita Activator (intenzivní příprava k maturitě), Pearson Education Limited 2009, ISBN 978-83-76000-55-8.