Předmět : F y z i k a Ročník : osmý

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Advertisements

Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Kvadratické nerovnice
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Matematika Komolý rotační kužel
Hustota-výpočet objemu
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Tání pevné látky Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Teplota – souhrnná cvičení II.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Matematika Operace s vektory
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
zpracovaný v rámci projektu
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
zpracovaný v rámci projektu
Hustota-výpočet objemu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
zpracovaný v rámci projektu
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Závislost elektrického odporu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_36_ Paralelní zapojení rezistorů Číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

Předmět : F y z i k a Ročník : osmý Klíčová slova : výpočet tepla, změny skupenství Jméno autora : Mgr. Lubomír Křapka Škola : Základní škola, Bojanov, okres Chrudim 538 26 Bojanov 90

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1105 Název projektu Škola nás baví Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1/dum č. 08 Předmět: Fyzika Třída: VIII. Ověření ve výuce dne: 5.12.2011

Fyzika Učivo pro 8. ročník ZŠ

4. Zmena skupenstvi - priklady Fyzika 8 v 4. Zmena skupenstvi - priklady v

4.1 Modelový příklad Led o hmotnosti 1,0 kg a počáteční teplotě Fyzika 8 4.1 Modelový příklad Led o hmotnosti 1,0 kg a počáteční teplotě -10 °C se přeměnil na vodu o teplotě 20 °C (za normálního tlaku). Z MFCH tabulek zjistěte údaje, které při výpočtu budete potřebovat. Vypočítejte celkové přijaté teplo. 3. Sestrojte graf závislosti teploty tělesa na přijatém teple.

Jaké údaje potřebujeme ??? Fyzika 8 4.2 Údaje z tabulek Jaké údaje potřebujeme ??? Měrná tepelná kapacita ledu cl 2. Měrná tepelná kapacita vody cv 3. Měrné skupenské teplo tání ledu ltl Tedy hledejme: cl= 2,1 kJ/kg.°C cv= 4,2 kJ/kg.°C ltl= 334 kJ/kg

4.3 Zápis zadaných údajů ml = 1 kg tl = – 10° C cl = 2,1 kJ / kg.°C Fyzika 8 4.3 Zápis zadaných údajů ml = 1 kg tl = – 10° C cl = 2,1 kJ / kg.°C ltl = 334 kJ /kg mv = 1 kg cv = 4,2 kJ / kg.°C tv = 20° C Q = ? ( kJ ) Poznámka: Index l popisuje led, index v popisuje vodu, tt je teplota tání vody = 0°C ROZUMÍŠ TOMU ???

Q = Q1 + Q2 + Q3 4.4 Teoretický rozbor příkladu Fyzika 8 Q1 je množství tepla, potřebného k ohřátí ledu z -10°C na 0°C – teplotu tání Q2 je množství tepla potřebné na roztavení ledu na vodu ( teplota se nemění !!!! ) Q3 je množství tepla, potřebného k ohřátí vody na 20°C

Q = Q1 + Q2 + Q3 Q = 439 kJ 4.5 Výpočet tepla Fyzika 8 4.5 Výpočet tepla Q = Q1 + Q2 + Q3 Q1 = m . cl . ( tt – tl ) Q1 = 1 . 2,1 . ( 0 – (-10) ) = 21 (kJ) Q2 = m . ltl Q = 439 kJ Q2 = 1 . 334 = 334 (kJ) Q3 = m . cv . ( tv – tt ) Q3 = 1 . 4,2 . ( 20 – 0 ) = 84 (kJ)

4.6 Graf závislosti teploty tělesa na přijatém teple. Fyzika 8 4.6 Graf závislosti teploty tělesa na přijatém teple. tv tt tl Q2 Q1 Q3

K o n e c VI. č á s t i

Kolářová R. , Bohuněk J. , Fyzika pro 8 Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 8. ročník základní školy, Prometheus, ISBN 80-7196-149-3 Jáchim F., Tesař., Fyzika pro 8.ročník základní školy, SPN, ISBN 80-7235-125-7 Rauner K. a kol., Fyzika 8., Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus, ISBN 80-7238-525-9 Bohuněk J., Pracovní sešit k učebnici fyziky 8, Prometheus, ISBN 80-7196-270-0 Rauner K. a kol., Fyzika 8 Pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus, ISBN 80-7238-526-7 Odkazy a použitá literatura: Obrazová část: www.google.com Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ, II. díl, Bohuněk, Prometheus ISBN 80-7196-369-1