Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

Organizace výuky a výukové strategie Školní pedagogika - Teorie vyučování (didaktika) KPP 2015.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Kulatý stůl k projektovému záměru IPn Pohyb a výživa – změna výuky TV a výživy na 1. stupni ZŠ MŠMT, Kulatý stůl,
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko. Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu.
A.Učební plán B.Metody výuky C.Aktivity školy A.Učební plán Výběr předmětů Dělení studijních skupin.
Ondřej Hýsek, Gymnázium INTEGRA BRNO Učíme o Moravě.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Projektová příprava vzdělávacích akcí.
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Pedagogická diagnostika
Plánování ve školní tělesné výchově
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Od skupiny ke kooperaci
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Organizační formy výuky
Techniky práce s mentálně postiženými
Pedagogická diagnostika
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
4. Organizace vzdělávání
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Didaktické zásady Literatura:
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
ARANŽOVÁNÍ.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
3. Metody pedagogické diagnostiky
Metody práce s dětmi Zora Syslová.
Konstruktivismus Zora Syslová.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Primární prevence v praxi
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
cíle workshopu: PRO PREZENTUJÍCÍ
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Organizační formy a metody vzdělávání
Tereza Bížová Představení se.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Akreditovaný vzdělávací program
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Akční plán - plánované společné aktivity
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce) Zora Syslová

OBSAH Dynamika skupiny. Projektování, projektová výuka, integrovaná tematická výuka. Formulování cílů a propojení s obsahem vzdělávání. Vzdělávací strategie. Realizace projektu. Hodnocení projektu.

4. Vzdělávací strategie Způsob záměrného vzdělávání dětí: Motivace (způsob nabídky) Aktivace Metody Organizační formy Pomůcky Reflexe

AKTIVIZUJÍCÍ METODY Diskusní Situační Inscenační Didaktické Specifické

Typy činností Spontánní Řízené Polo/částečně/nepřímo řízené

ZÁSADY ČÁSTEČNĚ ŘÍZENÝCH ČINNOSTÍ: Děti pracují samostatně, bez vedení učitelkou Činnost je založená na spolupráci dětí Činnost nemá předem daný postup (děti samy volí, jak budou postupovat - tvořivost)

Souvislosti… Zásady ČŘČ propojují: prožitkové učení (znaky) integrované pojetí RVP PV (propojení vzdělávacích oblastí) požadavky na projektovou metodu konstruktivistické přístupy

Organizační formy Individuální Skupinová Hromadná Video ukázka

Integrování tématu a všech vzdělávacích oblastí do všech činností

Typy činností Bi Ps Int Skl Env

Rozvoj kompetencí každodenními spontánními aktivitami příkladem učitele - nápodobou (sociální učení) cíleným plánovaným rozvojem (projekt) vhodnými strategiemi (kooperativním učením)

Vztah mezi cíli a obsahem (výzkum výukových situací) Téma:

Rozdíly v pojetí tématu v minulosti a dnes Téma „Ježek“

BURDÍKOVÁ, L., KREJČOVÁ, V. Jedna z cest, jak si vytvořit nové kurikulum pro svoji mateřskou školu (2. část). In BURIÁNOVÁ, J., JAKOUBKOVÁ, V., NÁDVORNÍKOVÁ, H. Vedení mateřské školy, koncepce rozvoje školy a její realizace. Praha: RAABE, 2002, s.18-22. HAVLÍNOVÁ, M., VENCÁLKOVÁ, E. a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole (aktualizovaný program). Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7376-061-5 HORKÁ, H., SYSLOVÁ, Z. Studie z předškolní pedagogiky. Brno : PdF MU, 2011. KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tématická výuka. Kroměříž: Spirála, 1995. ISBN 8-901873 KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: TAVA Graphical, 2006. ISBN 80- 210-4142-0. PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80- 7178-127-4 PRÁŠILOVÁ, M. Projektování v mateřské škole. Olomouc: Hanex, 2004. ISBN 80-85783-44-4. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Věstník MŠMT, sešit 2, Ročník LXI, únor 2005. SMOLÍKOVÁ, K. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-01-3 SMOLÍKOVÁ, K. Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem MŠ. Praha: VÚP, 2006. ISBN 80-87000-04-8 SYSLOVÁ, Z. Školní vzdělávací programy a evaluace v mateřské škole. [CD ROM] Praha: Verlag Dashofer, 2007. ISSN 1802-4130