Náklady a efektivita e-learningu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

Portál krizového řízení pro Jihomoravský kraj
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Learning management system Zdeněk Jelínek. Learning management systém LMS- systém řízení studia – Learning management systém Je to soubor nástrojů pro.
STUDIE PROVEDITELNOSTI PRO PROJEKT „Technologické centrum“ Zpracovatel: EUNICE CONSULTING a.s. 1.
Nabídka personálních služeb
Virtuální učebna aneb „webinář“.
PARTNEŘI PROJEKTU ING.SLADKÝ PAVEL + RENTEL PŘEDSTAVUJÍ E-LEARNINGOVÝ SYSTÉM JAKO POMŮCKU PRO ZAVÁDĚNÍ “KVALITNÍHO MANAGEMENTU VE VZDĚLÁVÁNÍ”
Audit IT procesů ve FNOL
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
3. Životní cyklus a procesy projektu
SW podpora krizového řízení Duben 2006 Tomáš Fröhlich, DiS. ISSS 2007.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Didaktické prostředky
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Dotace Robert Šedivec. obsah Co vám nabízíme = EUGA Aktuální příležitosti Konkrétní příklady.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Praktická ukázka použití v podmínkách ZK Krajský rok informatiky Zlín, Pavel Novotný & Pavel Kopecký, Zlínský kraj.
Efektivně vzdělávat zaměstnance? Víme jak na to. SAP ČR a Oxygen Solutions Milan Štolba Ing. Milan Štolba; ředitel sekce Rozvoj vzdělávání; Oxygen Solutions,
e-learning Lucie Rohlíková
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Zavádění a údržba informačních systémů
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
© Radek Maca MSK Radek Maca odbor 55 - SIPVZ ČR MŠMT SIPVZ pro nový školský zákon.
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Efektivní vzdělávání pro efektivní úřad Bohumil Havel.
Outsourcing provozu sítě Štěpán Kubíček pondělí, 13. dubna 2015 motto:…
MONITOROVACÍ SYSTÉM SF a FS PRO OBDOBÍ WEBOVÝ ÚČET ŽADATELE A PŘÍJEMCE PODPORY Nová aplikace monitorovacího systému Mgr. Matěj Mareš Odbor evropských.
Nové formy vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Zavedení ekonomického systému Microsoft Business Solutions – NAVISION v městě Ústí nad Labem Mgr. Petr Gandalovič primátor města Ústí nad Labem
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Softwarové inženýrství semestrální projekt
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
2. Životní cyklus a procesy projektu
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
1 Architektura IS podporující manažerské řízení 9. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE O INFORMATICKÉ PODPOŘE PERSONÁLNÍCH PROCESŮ V OZBROJENÝCH SILÁCH A STÁTNÍ SPRÁVĚ.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Akreditovaný e-learningový kurz Rovné příležitosti žen a mužů Ing. Petr Špindler, RENTEL a.s. Konference „Rovné příležitosti“ MV ČR, Praha,
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Efektivní Knowledge management
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Didaktické prostředky
Řízení rizik podvodů pro období 2014–2020
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Obhajoba diplomové práce
Transkript prezentace:

Náklady a efektivita e-learningu Zkušenosti s e-learningem, kalkulace nákladu, metodika tvorby kurzů David Balarin 21.11.2018

E-learning v ČESKÉM TELECOMU, a.s. 2001 Implementace LMS (Learning Management System) vazba na SAP R/3, začlenění do intranetového portálu 2001 První kurzy - pozitivní a negativní zkušenosti bezproblémové přijetí studenty, výhrady k délce a struktuře kurzu, nutnost aktivního řízení dodavatelů při vývoji nových kurzů 2002 Tvorba metodiky a standardů vytvoření metodických pravidel a standardů v oblasti didaktiky, grafiky i technických podmínek pro tvorbu on-line kurzů 2002 Zahájení standardní tvorby on-line kurzů standardizace procesu realizace on-line výuky, aktivní využívaní e-learningu pro trénink zaměstnanců 2003 Upgrade LMS implementace prvků modularity, aktualizace metodiky a procesu 2004 Nové postupy při tvorbě on-line kurzů, další upadate LMS aktualizace a zjednodušení metodiky tvorby on-line kurzů zvuk, video, simulace a lektorování implementace standardů SCORM 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Koncept přístupu do VUČT INTRANET PORTAL2000 VUČT Rozhraní kurzu 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Souhrnná statistika za rok 2003 počet kurzů v řízené výuce: 15 počet testů v řízené výuce: 10 počet kurzů ve veřejné výuce: 18  ekvivalent člověkodnů v řízené výuce cca: 9 300 ekvivalent člověkodnů ve veřejné výuce cca: 20 800 celkem ekvivalent cca: 30 100 realizovaná úspora cca 41, 5 mil. Kč 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Co vše obnáší zavádění e-learningu? Fáze zájmu Fáze analytická Fáze zdůvodňovací Fáze projektová Fáze implementační Fáze přípravy pilotního provozu Fáze realizace pilotního provozu Fáze odstranění nedostatků Fáze úspěšného startu Fáze rutinního provozu Fáze upgrade 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Úspory z e-learningu! Co můžete očekávat? „vše do e-learningu!“ = didaktická katastrofa  zavádění „blended“ learningu $ (úspory) stabilizovaný stav (s občasnými fluktuacemi při upgrade) čas implementace 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Náklady na zavedení a provoz e-learningu Investiční náklady: IP konektivita HW a systémový SW Databáze LMS Nástroj pro tvorbu kurzů Vzdělávací portál ? Metodické know-how, standardy ? Nákup on-line kurzů (SW) Provozní náklady: Vývoj a výroba on-line kurzů Provoz a administrace LMS Práce autorů a lektorů 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Náklady na FTF kurzy a jejich možné úspory Přímé náklady vývoj kurzů FTF i e-L lektorování FTF někdy e-L nákup kurzů FTF i e-L pronájem učeben jen FTF vybavení učeben FTF i e-L Nepřímé náklady ubytování jen FTF cestovné jen FTF občerstvení jen FTF 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Jak kalkulovat úspory z e-learningu? Stanovení ekvivalentu ceny on-line kurzu ve FTF formě odhad délky kurzu ve FTF podobě odhad ceny kurzu ve FTF podobě odhad nepřímých nákladů (podle počtu účastníků) v případě realizace jako FTF Ekvivalent ceny = (počet účastníků x dny FTF x cena za 1 den FTF) + (počet účastníků x průměr nepřímých nákladů na osobu) Stanovení nákladů na realizaci on-line výuky Náklady na kurz = (cena kurzu na osobu x počet účastníků) + (odpisy / počet účastníků za rok) + (správa a administrace / počet účastníků za rok) 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Výpočet ceny kurzu na studenta Typ I. – jednorázové licence cena za licenci (za studenta) Typ II. – časově omezená multilicence cena za multilicenci / pravděpodobný počet studentů za období na které je licence zaplacena Typ III. – multilicence na neomezenou dobu, kurz vyrobený na zakázku cena za multilicenci / pravděpodobný počet studentů za období, po které bude kurz aktuální (bez nutnosti aktualizace) po této době – cena za update Typ IV. – kurzy vyrobené „in-house“ počet hodin výroby kurzu x průměrná mzda / pravděpodobný počet studentů za období, po které bude kurz aktuální (bez nutnosti aktualizace) 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Efektivní neznamená nejlevnější! Efektivní = didaktický účinný + náklady odpovídající požadovaným vzdělávacím efektům a stanoveným cílům Jak na to? – > stanovit standardy a trvat na jejich dodržování procesní didaktické grafické technické 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Didaktické standardy – srovnání s FTF Společné prvky Stále se vzdělává lidská bytost Platí všechna pravidla psychologie učení i moderní didaktiky Rozdíly Zcela jiné prostředí výuky Omezený až nulový kontakt s lektorem Důraz na individuální zodpovědnost a možnost volby pro studenta Kontrola průběhu výuky 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Didaktické standardy – vývoj kurzu Fáze 1: PROČ? účel a cíle kurzu Fáze 2: KOMU? cílová skupina Fáze 3: CO? (UČEBNÍ LÁTKA) zpracování podkladů do podoby stravitelné pro studenta Fáze 4: JAK? nalezení a aplikace vhodné metody jak učební látku prezentovat tak, aby byly naplněny cíle každé lekce; základním nástrojem pro výběr metod je výběr vhodné strategie učení 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Didaktické standardy – další vývoj dodržování procesu tvorby kurzu důsledné vedení autorů (a dodavatelů obecně) - standardy modulární kurzy s jasně definovaným účelem a cíli rozšíření interaktivních prvků lektorování prostřednictvím různých médií (telefon, e-mail, chat, …) využívání animací, simulací, rozhodovacích stromů, atd. motivační a komunikační prvky širší možnosti pro ověřování znalostí přehlednost a logická strukturovanost obsahu 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Grafické a technické standardy 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Grafické a technické standardy Grafické standardy GUI Velikosti rámů a popisy jednotlivých rámů Ovládací prvky (tlačítka) Písmo Barvy Technické standardy Standardy IT, vybavení koncových stanic Požadavky na speciální SW, plug-iny Komunikace kurzu s řídícím systémem – LMS Požadavky na poklady (typy souboru, formáty dat) pro výrobu kurzů 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu

Náklady a efektivita e-learningu Děkuji za pozornost. více informací: David Balarin e-mail: david.balarin@ct.cz mobil: +420 602 384 155 21.11.2018 Náklady a efektivita e-learningu