2. Vznik a vývoj života na Zemi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cukry sacharidy, glycidy. Vlastnosti Nejrozšířenější organické látky Největší podíl organické hmoty na Zemi Zdroj energie – škrob, glykogen Podpůrná funkce.
Advertisements

Znáš všechny odpovědi?. 1. OTÁZKA Co nám zajišťuje pohyb celého těla?
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_01_úvod do organické chemie.
ÚAPo Kladné příklady, nejčastější chyby. Postup hodnocení Každé ÚAPo vyhotoveny jinou metodou Zdůrazněny pozitivní příklady Shrnuty nejčastější chyby.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4A_11_Cukry.
VENUŠE. Umístění ve sluneční soustavě Jak je Venuše veliká? Venuše je planeta, co do velikosti a hrubé skladby velmi podobná Zemi; někdy se proto nazývá.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co všechno najdeme ve vesmíru? HVĚZDY GALAXIE SLUNCE PLANETY MLHOVINU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změny skupenství látky TÉMATICKÝ CELEK:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_11_Vlastnosti a použití hydroxidů Autor Melicharová.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_21_01_složky potravy.
Neptun Neptun je osmá a od slunce nejvzdálenější planeta sluneční soustavy řadí se mezi plynné obry. Neptun má pravděpodobně modrou barvu.
MAKROELEMENTY (1. část) Předmět Pěstování rostlin Obor Agropodnikání.
VY_32_INOVACE_3_1_7 Ing. Jan Voříšek  Při probírání učiva z anorganické chemie jsme vyjadřovali složení jednotlivých sloučenin pomocí chemických vzorců.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Výživa a hygiena potravin
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
Vznik a vývoj života.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název prezentace (DUMu): Vznik a vývoj života
TUKY Autor: Eva Hrušková.
Stavba buňky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Β-oxidace VMK.
Částicová stavba látek
Ploštěnci 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210208
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
JavaScriptové Frameworky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vodík.
Estery karboxylových kyselin
Chemie pro 9.ročník ZŠ Karboxylové kyseliny.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Vesmír hvězdy = hvězdná soustava = Galaxie – tvar plochého disku.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Výukový materiál VY_52_INOVACE_04_ Organické látky
Název prezentace (DUMu):
Anorganická chemie Autor: Mgr. Alena Víchová
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CHEMIE - Bílkoviny SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
C1200 Úvod do studia biochemie 2.1 Biochemická diagnostika
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Autor: Lukáš Kokoška KVÍZ LIDSKÉ TĚLO HRÁT.
Autor: Kouglová Rita Název : VY_32_INOVACE 14C_07 Téma Zimní příroda
BIBS Informatika pro ekonomy přednáška 2
VY_32_INOVACE_PŘZOO.16 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
ŽIVOT MEZI LIDMI Patříme k lidem.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Pravděpodobnost a statistika
Země a život, vývoj života
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-03
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr.Petr Procházka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
01b-Chemické složení živé hmoty FRVŠ 1647/2012
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Atomy a molekuly (Učebnice strana 38 – 39)
Atomy a molekuly Z čeho jsou složeny látky?
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Diferencované stravování
bílkoviny nukleové kyseliny dusíkaté báze aminokyseliny amoniak
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Využití slunečního záření TÉMATICKÝ CELEK:
Z čeho jsou složeny látky?
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
Získávání energie pro život
Transkript prezentace:

2. Vznik a vývoj života na Zemi ZÁKLADY BIOLOGIE 2. Vznik a vývoj života na Zemi

Vznik a vývoj života na Zemi Vědci předpokládají, že život vznikl na Zemi asi před …………………Složitost a bohatost forem, jaké jsou na Zemi je ve sluneční soustavě zcela výjimečný jev.

Vznik a vývoj života na Zemi Pravděpodobně z jednoduchých sloučenin (…………….. HCN, …………….CH3, …………….H2O, …………….. NH3, …………………..CO2 a další vznikaly postupně stále složitější molekuly organických látek (bílkoviny, sacharidy, tuky aj.)

Vznik a vývoj života na Zemi ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Otázka vzniku života patří mezi nejspornější problémy soudobé biologie.

Vznik a vývoj života na Zemi Evoluce ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….....