Graf kvadratickej funkcie s absolútnou hodnotou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Pedagogická fakulta Katedra matematiky Didaktika matematiky Akademický rok: 2003 – 2004 Zpracoval: Jan.
Advertisements

* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Pojem funkce Lineární funkce Kvadratické funkce
Kvadratické nerovnice
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Úplné kvadratické rovnice
Rozcvička Urči typ funkce:.
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Mnohočleny a algebraické výrazy
KVADRATICKÁ FUNKCE.
určení vrcholu paraboly sestrojení grafu
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
Kvadratická funkce Lukáš Zlámal.
2.1.2 Graf kvadratické funkce
Vypracovala Daniela Helusová Mt – Ov pro SŠ
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
Kvadratická funkce. Co je to funkce Každému prvku x z definičního oboru je přiřazeno právě jedno číslo y z oboru hodnot x je nezávisle proměnná y je závisle.
Opakování.. Práce se zlomky.
 y= ax 2 + bx + c  a,b,c jsou koeficienty kvadratické funkce  a  0  ax 2 kvadratický člen  bx lineární člen  c absolutní člen - číslo.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
2.2 Kvadratické rovnice.
Neúplné kvadratické rovnice
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
RISKUJ Lineární rovnice Určete rovnici přímé úměrnosti, jestliže její graf prochází bodem D[1/2; 3] Ř ešení: y = ax 3 = ½.a /.2 6 = a a.
2.1.1 Kvadratická funkce. Kvadratická funkce se nazývá každá funkce, daná ve tvaru kde je reálné číslo různé od nuly, jsou libovolná reálná čísla. Definičním.
Vztahy mezi kořeny a koeficienty kvadratické rovnice
KVADRATICKÉ NEROVNICE
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kvadratická rovnice 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Kvadratická rovnice 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Kvadratická rovnice.
Vrchol paraboly.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
Rozcvička Urči typ funkce:
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Kvadratické nerovnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
2.1.1 Kvadratická funkce.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Matematika Parabola.
KUŽELOSEČKY 4. Parabola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Lineárna funkcia a jej vlastnosti
FUNKCIE A ICH ZÁKLADNÉ VLASTNOSTI
Priama úmernosť ISCED 2.
KVADRATICKÁ FUNKCIA Mgr. Jozef Vozár 2007.
Autor.Mgr.Magdaléna Štefaničková
Nepriama úmernosť ISCED 2.
Grafické riešenie lineárnej rovnice
Prírodovedecká fakulta Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
KVADRATICKÁ ROVNICE Jitka Mudruňková 2012.
Příklady s lineární funkcí
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_103.MAT.02 Vrchol paraboly.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kvadratické rovnice.
Kvadratická funkce Matematika – 9.ročník VY_32_INOVACE_
Transkript prezentace:

Graf kvadratickej funkcie s absolútnou hodnotou

Príklad pre a>0 Nakresli graf funkcie: f: y = ‌‌ |x2 -7x +10 | ‌

Príklad pre a>0 Najprv nakreslíme graf funkcie bez absolútnej hodnoty f: y = x2 -7x +10 x2 -2.3,5x + 12,25 – 12,25 +10= y = (x – 3,5)2 – 2,25

Príklad pre a>0

Príklad pre a>0 Uvedomíme si, že: 1.absolútna hodnota výrazu je vždy nezáporná 2. tam kde je pôvodný výraz záporný je absolútna hodnota opačný výraz Teda to čo leží pod osou x(záporné) je v absolútnej hodnote opačné, teda je nad osou.

Príklad pre a>0

Príklad pre a<0 Nakresli graf funkcie: f: y = ‌‌| - x2 +7x +10‌ ‌‌|

Príklad pre a<0

Príklad pre a<0

Kvadratické rovnice

Pri kreslení grafov potrebujeme čo najviac bodov grafu, aby sme ho mohli nakresliť čo najpresnejšie. Pre nakreslenie paraboly je potrebné mať aspoň 3 body. Pri kreslení grafov funkcií sa často využívajú: Vrchol Priesečníky s osami

Spoločné body Súradnice vrcholu získame buď zo vzorca, alebo dopĺňaním na úplný štvorec. Priesečník s osou y získame tak, že v rovnici funkcie dosadíme za x nulu. Teda y = c Priesečníky s osou x dosadíme tak, že dosadíme za y nulu. Teda 0 = ax2 + bx + c

Definícia kvadratická rovnica. Rovnicu: ax2 + bx + c = 0 kde a,b,c sú ľubovoľné reálne čísla, pričom a<>0 budeme nazývať kvadratická rovnica.

Kvadratickou rovnicou teda hľadáme spoločné body grafu funkcie a osi x. Pr.: x2 -7x +10 = 0 x2 -2.3,5x + 12,25 – 12,25 +10= (x – 3,5)2 – 2,25 = 0 (x – 2) (x – 5) = 0 x1 = 2, x2 = 5

Príklad Nakresli graf funkcie, pričom urči súradnice V a priesečníky s osami: f: y = x2 – 2x - 8

Vrchol x2 – 2x – 8 x2 – 2.1.x +1 – 1 – 8 (x – 1)2 – 9 V[1;-9]

Priesečník s oy y = x2 – 2x – 8 y = - 8

Priesečník s ox x2 – 2x – 8 = 0 x2 – 2.1.x +1 – 1 – 8 = 0

Využitie v grafe 1 -9

Všeobecnejšie - teória Spracujme funkciu f: y = ax2 + bx + c Hľadanie vrcholu a(x2 + b/ax + c/a)=a(x + b/2a)2 + (b2 - 4ac)/4a = a(x + b/2a)2 + D/4a V[-b/2a;D/4a]

2. Hľadanie priesečníka s osou y y = ax2 + bx + c x = 0 y = c

3. Hľadanie priesečníkov s osou x ax2 + bx + c = 0 a((x + b/2a)2 + (b2 -4ac)/4a2)=0 a(x + b/2a - √D/2a)(x + b/2a + √D/2a) = 0 x1 = (-b + √D)/2a x2 = (-b - √D)/2a