Podpůrná opatření včera, dnes a zítra

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Městská knihovna Louny Dagmar Bahnerová. Zákon ? Džungle ? Příkazní smlouvy, občanské sdružení nebo nic…
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Zákon o sociálních službách
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Farní charita Litomyšl
Speciální péče na naší škole
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Jakub Weinstein: Comenia Script.
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Vybrané techniky a metody sociální práce
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 obsah vyučování nebo vzdělávání  Tento obsah potom můžeme rozdělit do tří základních skupin:  vědomosti,  dovednosti,  hodnotová orientace žáka.
Jak psát výstupní hodnocení E-learningový kurz, 5 lekcí Co má výstupní hodnocení obsahovat podle zákona, pravidla hodnocení, čeho se vyvarovat, posouzení.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
PALIATIVNÍ PŘÍSTUP V KC aneb „Pomoz mi nést můj úděl“ Semiramis o.s. / Laxus o. s. Richard Hanus, Eva Mifková.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Jmenuji se Pavel Hanzal. Bydlím v Chebu v centru města. Je mi 15 let. Nejdříve jsem chodil na 6. ZŠ v Chebu. Jelikož jsem dyslektik, tak jsem přešel na.
Základy psaní pro studenty aneb Jak se k psaní „dokopat“ Kurz právnických dovedností II JUDr. Veronika Tomoszková, Ph.D.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Proč potřebujeme informace o rodinném zázemí Jana Straková ÚVRV, PedF UK
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Vzdělávaní žáků mimořádně nadaných Vzdělávání žáků mimořádně nadaných je deklarací podmínek, postupů a zkušeností školy s těmito žáky.  Východiskem pro.
Pedagogická diagnostika
Modernizace studia aplikované matematiky na PřF Univerzity Palackého v Olomouci CZ.1.07/2.2.00/
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Námitky Karel Jarušek, Fit Academy
Diagnostika a reedukace
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.
Inkluzivní vzdělávání – problémy, otázky
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
centrální porucha zpracování řečového signálu
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 05 – Paměť a učení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
DRUHY PAMĚTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
Příčiny neúspěchu žáků Jana Míková. John Holt: „Proč děti neprospívají“ John Holt: „Proč děti neprospívají“ Bojí se, nudí a jsou zmatené Bojí se, nudí.
P. uč. Zelinková a P. uč. Solnařová MATEMATIKA X MATEMATIKA.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Pro rychlý způsob formátování textů a následné vytváření obsahu
Reklama aneb letní výprodej
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Jak zacházet s Doporučením ve škole
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Podmínky učení.
Kurikulum: obsah školní edukace
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Paměť a soustředění.
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Edukace jako pomoc ve stáří
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Transkript prezentace:

Podpůrná opatření včera, dnes a zítra Lenka Krejčová lenka.krejcova@dyscentrum.org PO 1. stupně, resp. zohlednění – nad tím se musíme zamyslet, ostatní jsou relativně dána v doporučeních ŠPZ, ale je třeba přemýšlet o jejich naplňování.

Ve škole jsme my pro žáky, nikoli žáci pro nás. Argument, či téma k zamyšlení – pro učitele, kteří se diví. „On toto ještě neumí?“ X Do DYS-centra chodí klienti, jejichž učitelé „jen chtějí náměty na práci“, umí si poradit, nevadí jim, že jsme NGO. Učitelka – „Když nemůže psát na počítači podle ŠVP, má vůbec studovat tuto školu?“ X Johan – „Jen bych chtěl, aby viděla, že se snažím.“

Co žáci potřebují? zvažujeme vývoj, proces učení, zdravotní, sociální i rodinnou situaci využíváme-li PO, něco se nedaří nejběžnější cestou, která je aplikovaná pro všechny ostatní někdy pomůže rychlé, krátké, jednorázové řešení jindy potřebujeme radikální změnu, která platí dlouhodobě Otázka, kterou si klademe, kdykoli něco nefunguje. Příčinou může být změna stylu výuky, navýšení nároků učení, změna zdravotního stavu, změna v rodině apod. Jednorázové řešení – dnes nezkoušet / ještě jednou vysvětlit učivo Dlouhodobé řešení – změna písma (místo psacího tiskací), poskytování podkladů z výuky

Pedagogická diagnostika „Zdravý rozum“ Pedagogická diagnostika Když mu něco nejde, čím to je? Co pomůže? Kde se vzala chyba? Jaká je příčina? Jak umí žák využívat předchozí zkušenosti? Jak se mu daří zorientovat v novém úkolu / učivu? Jsou mu některé formáty informací příjemnější než jiné? Jak si pamatuje informace? Jak rozumí pojmům? Příklad Milana – logické uvažování ++; verbální dovednosti ++; vytrvalé soustředění na rutinní činnost + -; psaní --; sluchová paměť -- Více do detailů bude rozebráno na Řízení školy online v kapitole o PO.