1. Hodina Úvod do předmětu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Ministerstvo zemědělství Odbor Řídící orgán OP.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Změny klimatu a adaptace stromů na ně
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
VLED Vzdělávání v lesnických disciplínách. Podstata projektu Vytvoření unikátního vzdělávacího kurzu s 10 studijními programy se zaměřením na lesnické.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor modulu: Ing. Radim Církva
Fytopatologie = věda o chorobách rostlin
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Ochrana lesů Vypracovaly: Vlasta Doležalová Renata Chmelařová
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s pěstováním lesů, produkčními.
Ochrana dřeva – impregnace
Hospodářská úprava lesa Legislativa
Abiotičtí činitelé –Škody Suchem a vedrem
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
R O S T L I N Y N A H O S E M E N N É J E H L I Č N A N Y.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Ochrana lesů a přírodního prostředí
Autor modulu: Ing. Radim Církva
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
SEMENNÉ ROSTLINY.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Ochrana plodin proti škodlivým činitelům
Právní úprava ochrany lesa
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ABIOTIČTÍ ČINITELÉ –BLESKEM Ochrana lesů a přírodního prostředí.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Postřiky proti škůdcům Kód VM:VY_52_INOVACE_64_64 Vzdělávací předmět:Pěstování rostlin Tematická oblast:Škůdci.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Uplatňování konceptu ucelené rehabilitace u integrovaných žáků a studentů s tělesným postižením v ČR.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Opakování poškození abiotickými činiteli
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem lesů v našich podmínkách,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Hospodářská úprava lesa
Ochrana rostlin v ekologickém systému hospodaření
Metody dozoru Hygiena. Dozor a dohled Kdo vykonává předpoklady dozor orgán státního zdravotního dozoru (Vedoucí KHS, případně jím pověřený pracovník)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Didaktika učiva biologie člověka
Krytosemenné rostliny
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Didaktika učiva biologie člověka
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Ochrana půdy a lesa.
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
SUBTROPICKÉ ROSTLINSTVO
Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Odbor životního prostředí MHMP
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Didaktika učiva biologie člověka
Lesy Kontrolní úkol je zaměřen na vlastníky nebo uživatele lesů v souvislých lesních porostech o celkové výměře vyšší než 50 hektarů. Cílem kontroly je.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
Didaktika učiva biologie člověka
Katedra ochrany rostlin České zemědělské univerzity v Praze   pořádá odborný seminář   NOVÉ TRENDY V OCHRANĚ ROSTLIN   8,30 – 9,00 Prezence   Úvod –
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Ochrana rostlin v ekologickém systému hospodaření
Nový fytosanitární režim EU
Bc. Ivana Francová, SOU Liběchov Chemická ochrana rostlin Chemická ochrana rostlin je dnes nejrozšířenější, využívá velkého množství ochranných látek zvaných.
Transkript prezentace:

1. Hodina Úvod do předmětu Ochrana lesa 1. Hodina Úvod do předmětu

Struktura úvodní hodiny Pomůcky Pravidla při výuce Rozvržení učiva Struktura rozvržení učiva Ochrana lesa jako vyučovací předmět Proč se učíme ochraně lesa? 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze

Ing. Martin Němec, pracovní verze Rozvržení učiva: Úvod 2/2 Rozvržení učiva 1/1 Základní pojmy 1/2 Ochrana proti škodlivému hmyzu 40/42 Lesnická fytopatologie 19/61 Lesní požáry 3/64 Závěrečné opakování 2/66 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze

Ing. Martin Němec, pracovní verze 3) 1) Ochrana proti škodlivému hmyzu 40/42 Obecná část, legislativa 1/3 Kontrolní metody hmyzu 2/5 Metody hubení hmyzu 3/8 Škůdci školek a kultur 4/12 Škůdci smrku 11/23 Škůdci borovice 4/28 Škůdci ostatních jehličnanů 3/31 Škůdci dubu 4/36 Škůdci ostatních listnáčů 6/42 2) 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze

Ing. Martin Němec, pracovní verze 7) 4) Lesnická fytopatologie 19/61 Základní pojmy 1/43 Choroby semen 1/44 Choroby semenáčků a sazenic 2/46 Choroby asimilačních orgánů 2/48 Choroby kmenů a větví 1/49 Dřevokazné houby 9/58 Houby ve stavbách 2/60 Opakování 1/61 5) 6) 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze

Ing. Martin Němec, pracovní verze 9) Lesní požáry 3/64 Druhy lesních požárů 1/62 Hašení lesních požárů 1/63 Protipožární opatření 1/64 8) 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze

Ochrana jako vyučovací předmět III. a IV. ročník Část teoretická Seznamuje nás se škůdci, popisuje příznaky poškození, objasňuje příčiny výskytu škodlivých činitelů Ke zvládnutí je třeba mít základní znalosti z předmětů: Lesnická zoologie a botanika, nauka o lesním prostředí, chemie… Část „praktická“ (prováděcí) Udává způsoby kontroly výskytu škůdců Navrhuje zásady ochrany lesů prevence a přímá obrana Ochrana lesa jako jedna z hlavních lesnických disciplín úzce souvisí s předměty: Pěstování lesů, lesní těžba, hospodářská úprava lesa… Les může plnit veškeré od něj očekávané funkce pouze pokud je zdravý! 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze

Proč se učíme ochraně lesa? Mají-li být současné lesní ekosystémy alespoň v relativní ekologické rovnováze, neobejdou se bez aktivní integrované ochrany lesů! Lesní hospodář musí umět rozpoznat příznaky poškození, determinovat škůdce a navrhnout účinná nápravná opatření. 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze

Ing. Martin Němec, pracovní verze Díky za pozornost. 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze

Ing. Martin Němec, pracovní verze Seznam obrázků: http://www.geograph.org.uk/photo/2568247 (1.9.2012) http://www.flickriver.com/photos/tags/lymantria+monacha/interesting/ (1.9.2012) http://www.fotopedia.com/items/hwal-g7pD55mBcXM (1.9.2012) http://www.flickr.com/photos/21386065@N08/3449998165 (1.9.2012) http://www.panoramio.com/photo/7790161 (1.9.2012) http://www.hanchetstructuralsurveys.co.uk/services/timberdecay.htm (1.9.2012) http://static.twoday.net/sravana/images/pilz%20mit%20schimmelpilz.jpg (1.9.2012) http://en.wikipedia.org/wiki/File:Forest_fire_mae_hong_son_province_01.jpg (1.9.2012) http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bugaboo_forest_fire.jpg (1.9.2012) Neoznačené obrázky jsou dílem autora prezentace. 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze