1. Hodina Úvod do předmětu Ochrana lesa 1. Hodina Úvod do předmětu
Struktura úvodní hodiny Pomůcky Pravidla při výuce Rozvržení učiva Struktura rozvržení učiva Ochrana lesa jako vyučovací předmět Proč se učíme ochraně lesa? 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze
Ing. Martin Němec, pracovní verze Rozvržení učiva: Úvod 2/2 Rozvržení učiva 1/1 Základní pojmy 1/2 Ochrana proti škodlivému hmyzu 40/42 Lesnická fytopatologie 19/61 Lesní požáry 3/64 Závěrečné opakování 2/66 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze
Ing. Martin Němec, pracovní verze 3) 1) Ochrana proti škodlivému hmyzu 40/42 Obecná část, legislativa 1/3 Kontrolní metody hmyzu 2/5 Metody hubení hmyzu 3/8 Škůdci školek a kultur 4/12 Škůdci smrku 11/23 Škůdci borovice 4/28 Škůdci ostatních jehličnanů 3/31 Škůdci dubu 4/36 Škůdci ostatních listnáčů 6/42 2) 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze
Ing. Martin Němec, pracovní verze 7) 4) Lesnická fytopatologie 19/61 Základní pojmy 1/43 Choroby semen 1/44 Choroby semenáčků a sazenic 2/46 Choroby asimilačních orgánů 2/48 Choroby kmenů a větví 1/49 Dřevokazné houby 9/58 Houby ve stavbách 2/60 Opakování 1/61 5) 6) 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze
Ing. Martin Němec, pracovní verze 9) Lesní požáry 3/64 Druhy lesních požárů 1/62 Hašení lesních požárů 1/63 Protipožární opatření 1/64 8) 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze
Ochrana jako vyučovací předmět III. a IV. ročník Část teoretická Seznamuje nás se škůdci, popisuje příznaky poškození, objasňuje příčiny výskytu škodlivých činitelů Ke zvládnutí je třeba mít základní znalosti z předmětů: Lesnická zoologie a botanika, nauka o lesním prostředí, chemie… Část „praktická“ (prováděcí) Udává způsoby kontroly výskytu škůdců Navrhuje zásady ochrany lesů prevence a přímá obrana Ochrana lesa jako jedna z hlavních lesnických disciplín úzce souvisí s předměty: Pěstování lesů, lesní těžba, hospodářská úprava lesa… Les může plnit veškeré od něj očekávané funkce pouze pokud je zdravý! 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze
Proč se učíme ochraně lesa? Mají-li být současné lesní ekosystémy alespoň v relativní ekologické rovnováze, neobejdou se bez aktivní integrované ochrany lesů! Lesní hospodář musí umět rozpoznat příznaky poškození, determinovat škůdce a navrhnout účinná nápravná opatření. 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze
Ing. Martin Němec, pracovní verze Díky za pozornost. 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze
Ing. Martin Němec, pracovní verze Seznam obrázků: http://www.geograph.org.uk/photo/2568247 (1.9.2012) http://www.flickriver.com/photos/tags/lymantria+monacha/interesting/ (1.9.2012) http://www.fotopedia.com/items/hwal-g7pD55mBcXM (1.9.2012) http://www.flickr.com/photos/21386065@N08/3449998165 (1.9.2012) http://www.panoramio.com/photo/7790161 (1.9.2012) http://www.hanchetstructuralsurveys.co.uk/services/timberdecay.htm (1.9.2012) http://static.twoday.net/sravana/images/pilz%20mit%20schimmelpilz.jpg (1.9.2012) http://en.wikipedia.org/wiki/File:Forest_fire_mae_hong_son_province_01.jpg (1.9.2012) http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bugaboo_forest_fire.jpg (1.9.2012) Neoznačené obrázky jsou dílem autora prezentace. 20.9.2018 Ing. Martin Němec, pracovní verze