„Člověka kazí hmotný statek, ale i jeho nedostatek!“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

FUNDRAISING PRO ÚPLNÉ ZAČÁTEČNÍKY
MARKETING A MANAGEMENT
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
Neziskové organizace a jejich financování
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Fundraising PE 415.
Jak se uplatnit na trhu práce
CSR V INTERNÍ KOMUNIKACI SKUPINY ČEZ
FUNDRAISING 7. přednáška
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Komunikace a stimulování prodeje
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Žádost o grant Metoda fundraisingu. 1. Průvodní dopis Identifikuje vaši organizaci (případně i vaši partnerskou organizaci, se kterou žádáte o grant.
SOCIÁLNĚ TERAPEUTICKÉ DÍLNY MPSV
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Úvod do fundraisingu Ester Danihelková.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM Všude jsou jen lidé – individuální dárci, firemní dárci, úředníci….. Lidé dávají dary, když jsou o to požádáni. Jakmile darují, musíme.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA.
Neziskové organizace a jejich financování
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
Zdeněk Bergman1 Příjmy gymnázií Statistické údaje za rok 2006.
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Nákupní chování spotřebitele
MARKETINGOVÝ MIX.
AKREDITACE: strategie institucí (škol) DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého v Olomouci 11. leden.
Úkol na příští seminář: Pro vybranou NNO: Vybrat nejvhodnější fundraisingové metody Sestavit seznam vhodných zdrojů Specifikovat okruh dárců Zpracovat.
Fundraising. Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Individuální fundraising Hnutí DUHA
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Rozpočetnictví a kalkulace
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
Marketing ve veřejném sektoru Základní studijní text Základní studijní text – pracovní verze ve Wordu DSO umístěná na :
Fundraising NNO pro HEN p4 Michal Veselý.
2. Benefiční akce Cvičení Antropologie občanské společnosti Alena Řiháková Podzim 2009.
Struktura podnikatelského plánu
Dobrovolnictví na Praze 14. Lucius Annaeus Seneca, římský filozof „Člověk je zrozen k vzájemné pomoci “ Setkání s NNO 2016.
Financování NO Systém veřejného financování - financování z veřejných rozpočtů Finance z neveřejných zdrojů (tuzemských i zahraničních) Nadace tuzemské.
Marketing pro NNO aneb jak se nenechat semlít Postřehy z letošního ročníku soutěže Být vidět Tomáš Jindříšek & Matěj Novák
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
Strategie.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Žádost o grant.
Strategie regionu, obce
Marketing neziskových organizací
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Rozpočetnictví a kalkulace
Metody fundraisingu Strategie sponzorství
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Transkript prezentace:

„Člověka kazí hmotný statek, ale i jeho nedostatek!“ Fundraising aneb „Člověka kazí hmotný statek, ale i jeho nedostatek!“ (Jiří Žáček)

Základní literatura: Ledvinová J. Pešta K.: Základy fundraisingu Marková H.: Fundraising 96 Norton Michael: The Worldwide Fundraiser’s Handbook (Nadace VIA 2003) Praxe

Co je to fundraising? „Věda“ o tom, jak úspěšně přesvědčit druhé, že právě vy a vaše činnost jsou důležité, a že se do nich vyplatí investovat. (Ledvinová, J.) Potřeba ------Prodej Důležitá součást práce organizace Rozhoduje o úspěchu 30 % činnosti organizace

Zdravá sebedůvěra - vím co chci Na naši činnost nikdo nepřispěje Naše problematika veřejnost a sponzory nezajímá Nikdo nám nechce dát peníze Nikomu se nevyplatí dávat sponzorské dary Jo v Praze, tam to funguje … Když chce někdo špinavé peníze … Už jsem to mnohokrát zkoušel…nikdo mne nepochopil X Nám předci musí dát peníze každý Každý nás musí podpořit, vždyť předsi děláme tak užitečnou věc

Nezískáváme peníze, získáváme člověka

Kdo by se měl fundraisingu věnovat? Správní rada, představenstvo Ředitel Profesionální fundraiser Dobrovolník Konzultant fundraisingu

Dovednosti fundraisera Silná osobnost Zápal pro věc - „věřit z celého srdce“ Schopnost požádat - „peníze nejsou tabu“ Přesvědčivost - působivá argumentů Sebedůvěra - „nemám se za co stydět, neomlouvám se“ Vytrvalost - „nevzdávat se“ Pravdomluvnost Sociální dovednosti - „práce s lidmi“ Organizační dovednosti Kontakty a schopnosti Pohotovost - „nepromarnit žádnou příležitost“

Fundraisingová strategie Poslání organizace, cíle Stanovení potřeb FR - pokračování, rozvoj (potřeby) - rozvoj kapitálu, omezení závislosti, rozvíjení členské základny,dlouhodobá udržitelnost Identifikace možných zdrojů Vyhodnocení příležitostí Vyjasnění limitů - místní x celostátní -vhodnost x nevhodnost zdrojů - přitažlivost tématu -rozsah potřeb - dostupné zdroje - konkurence - právo Náklady Kontrola - návratnost investic, čistý příjem, procento odpovědnosti, průměrný příspěvek, náklady na získání dárce

Strategie - Techniky Fundraisingu Ansoffova matice

Strategie - Techniky Fundraisingu SWOT Analýza Zkoumá organizaci S Silné stránky W Slabé stránky O Příležitosti T Hrozby

Strategie - Techniky Fundraisingu Analýza PETS/STEP Zkoumá prostředí P Politické změny E Ekonomické změny S Společenské změny T Technologické změny

Rozdělení dárců Mají vyhrazené prostředky na bohulibou činnost nadace ministerstva (česká, zahraniční) státní fondy ambasády ? firmy Nemají vyhrazené prostředky na bohulibou činnost individuální dárci, veřejnost členové, příznivci, správní rada, zaměstnanci firmy NNO

Nadace, ministerstva, státní fondy Podporované oblasti Uzávěrky pro podání žádosti o grant Posuzování žádostí Rozhodnutí Nadace, ministerstva, státní fondy

Nadace, ministerstva, státní fondy Jak psát projekty? Průvodní dopis Stručný popis projektu + rozpočet Identifikační informace o organizaci Definice problému Cíl + dílčí cíle Metoda řešení Hodnocení Podrobný rozpočet Přílohy - registrace,výroční zpráva, životopisy realizátorů, doporučující dopisy, doklad o založení účtu, fottodokumentace NEZAPOMEˇNTE NA OSOBNÍ KONTAKT Nadace, ministerstva, státní fondy

Jednotlivci Různé způsoby poskytnutí daru Kdo již organizaci podporuje --- Vyzkoušet různé cílové skupiny a zjistit, jak reagují Různé způsoby poskytnutí daru jednorázový příspěvek průběžná podpora větší dar závěť zakoupení dárkového předmětu podpoří benefiční akci účastní se loterií nebo tombol pomůže získat rodinu a přátele stane se dobrovolníkem

Jednotlivci Proč lidé dávají? Starost Povinnost Pocit viny Osobní zkušenost Osobní prospěch Protože byli požádáni Tlak okolí Daně

Jednotlivci Jak začít? Vytipujte si možné dárce - „koho chcete oslovit?“ Vytvořte odpovídající sdělení - „mluvte lidským jazykem“ Oslovte potenciální dárce - „zvolte optimální způsob“ Podpořte akci kvalitním PR

Firmy Proč firmy dávají? Snaží se vytvářet ovzduší dobré vůle - „vypadat dobře“ Jsou spojovány s určitým tématem - „ekologičtí hříšníci“ Jsou požádány Předseda představenstva nebo užší vedení má zájem o danou věc Daně

Firmy Na co firmy dávají? Na něco konkrétního, důležitého Na něco, co odpovídá jejich možnostem na to, co je také jejich rádi hrají významnou roli v oblasti, kterou podpořili rádi vidí konkrétní výsledky co nejdříve

Firmy Jak získat donora? Náhodou Přátelé a známí Řízeně Strategie Správný čas Správné místo Správný člověk

Firmy Kdo sponzoruje? Firmy které touží po propagaci Firmy, které chtějí pobavit tvé zákazníky nebo zaměstnance Firmy, které jsou oddanými přispěvateli organizace Proč sponzoruje? Pomáhá šířit jejich sdělení Zlepšit image Osloví cílovou skupinu Nenákladný způsob reklamy Pozitivní publicita Povědomí o firmě

Firmy Oslovení sponzora Vytipovat správnou firmu Připravit nabídku (povaha projektu, cílová sk., geografický dosah, příležitost pro reklamu a další přínosy, relativní náklady sponzorství) Smluvit si schůzku (osobní žádost na schůzce je lepší než telefonát je lepší než osobní dopis je lepší než hromadný dopis)

Techniky Benefiční akce Cíl Předpoklady - účinkující, finanční zajištění, propagace, publikum, MY Co uspořádat? Jak uspořádat - sami, profesionál, dobrovolníci Úspěšné řízení - odpovídající rozpočet, realistický harmonogram, právně závazné smlouvy, dobrá administrativa a vedení záznamů, určení odpovědnosti, komunikace Jak dostat lidi na akci? Získání sponzorů a příjmů navíc Na akci dostatek pomocníků Po akci všem poděkovat

Techniky Veřjná sbírka Zákon o veřejných sbírkách 117/2001 Sb. Technika Po domácnostech Na ulici Do kasiček trvale umístěných Hotovost Prodej předmětů Zasílání na účet Telefon

Techniky Tomboly, Loterie Zákon 202/1990 Sb. Co je to loterie? Loterie, tomboly, sázkové hry Kdo může provozovat? Povolení 6-20 % zisku na dobročinné účely 2 - 50 milionů CZK deponováno na účtu 96 % trhu Sazka (898,3 mil. výnosy)

Techniky Direct mail Seznam adres Informační balíček Systém zpracování odpovědí Cílová skupina Sdělení -obsah Načasování Cold mailing Warm mailing Výměnná zásilka

Techniky Direct mail Řízení Náklady a rozpočet Testování Roztřídění - databáze -- Zvyšování průměrného příspěvku

Techniky Direct mail pokuste se zaujmout hned na začátku zaměřte se na city využijte příběhy jednotlivců přímo požádejte o peníze (kolik, co za to?) materiály přitažlivé na pohled vykreslete klienty jako aktéry, ne jako oběti dopis by měla podepsat konkrétní osoba zajistěte správné načasování

Techniky Opakované a pravidelné dárcovství, členství aby dárce v podpoře pokračoval stimulovat zájem dárců pomoci dárcům uvědomit si význam dlouhodobé podpory usnadnit pravidelné přispívání požádat dárce, aby podpořili o odkazu v závěti

Techniky Osobní žádost setkání tváří v tvář - stávající dárci, noví dárci jež naznačili možnou podporu prezentace na setkáních žádost po telefonu - krizová situace, kampaň, cold calling

Techniky Osobní žádost Rozhovor předehra představení čas pro diskusi co vlastně chci jednání o finančním daru poděkování UDRŽUJTE KONTAKT

Mohou si sami sobě dokazovat, že něco takového dovedou. Dávání je radost. Lidé to dělají rádi proto, že jim to dává dobrý pocit, společenskou vážnost nebo jim to ulehčuje svědomí. Mohou si sami sobě dokazovat, že něco takového dovedou. Nebo jim to prostě umožňuje vyjádřit jejich morální hodnoty a přesvědčení. Jana Ledvinová