Představení Agentury pro sociální začleňování a Lokálního partnerství Liberec 3/2016 Pavel Pech.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Závěrečná konference: „ INDIVIDUÁLNÍHO PROJEKTU MĚSTA CHEBU NA ZMĚNU SITUACE SOCIÁLNĚ VYLOUČENÝCH OBYVATEL MĚSTA, ZEJMÉNA OBYVATEL SÍDLIŠTĚ ZLATÝ VRCH“
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Rozvojový program obce Tisá Úvodní prezentace zpracovatele pro veřejnost
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Dobrá praxe ve spolupráci krajské samosprávy a Agentury Martin Navrátil (ASZ) Praha,
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
Příprava programového období EU 2014 – 2020 Olomouc, 25. června 2014.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Ustavující zasedání Řídícího výboru MAP Tanvaldsko Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání na území ORP Tanvald.
Komunitní plánování sociálních služeb ve městě Brně Bc. Monika GALKO DiS. Odbor sociální péče MMB Konference „Plánování rozvoje sociálních služeb – dobrá.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Krajská konference primární prevence rizikového chování 2. ročník Liberec, 31. března 2016.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Jsou venkovské školy horší než městské?
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Úřad práce České republiky
Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám
Příprava projektů OP Z – základní informace
Aktuální informace o KAP a MAP
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky 2018 – Mgr. Hana Bodnarová.
Závěrečná konference Zlín,
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Úloha kraje v síťování sociálních služeb
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Liberec, Mgr. Martin Chochola
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví ORP Chrudim Podpora sociální práce v obci Chrudim a ve správním obvodu obce s rozšířenou.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato akce je financována.
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Koordinovaný přístup a ESIF 2014+
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Ing. Stanislava Správková
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Koncepce dostupného bydlení v Jablonci n/N
Transkript prezentace:

Představení Agentury pro sociální začleňování a Lokálního partnerství Liberec 3/2016 Pavel Pech

Představení Agentury pro sociální začleňování Odbor Úřadu vlády, sekce lidských práv ministr pro lidská práva - Jiří Dienstbier Poslání Agentury: podpora obcí v procesu sociálního začleňování podpora subjektů na místní úrovni nadresortní přístup propojování veřejné správy a neziskového sektoru spolupracující lokality: od r. 2008 již 50+, aktuálně 37 v rámci Koordinovaného přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám

Struktura Agentury pro soc. začleňování od 1. 1. 2016 3 CENTRÁLNÍ ODDĚLENÍ oddělení lokálních koncepcí a sociálního začleňování – specialisté na vzdálenou podporu, odborník pro kraje, odborník na MAS/ITI/RSK, metodik KPSVL oddělení metodiky a koordinace – tematičtí centrální odborníci (bydlení, zaměstnanost, soc. služby, rodinná politika, komunitní práce, bezpečnost, dluhy, zdraví) + odborníci na evropské fondy – IROP, OPZ, OP VVV, odborník na legislativu, právník oddělení výzkumů, projektů a komunikace – odborníci na výzkumy, PR pracovník, manažer projektu OP Z, odborník na monitoring a evaluaci odborník na participaci + Kampaň proti rasismu a násilí z nenávisti (Norské fondy - 10 pracovníků)

Struktura Agentury pro soc. začleňování od 1. 1. 2016 3 REGIONÁLNÍ ODDĚLENÍ = 3 REGIONÁLNÍ CENTRA Ústí n. L. - západ, Praha – střed, Ostrava - východ Regionální centrum střed Středočeský kraj Příbram, Slaný – 7/2014 Kolín – 4/2015 Kralupy n. Vlt. – 7/2014, nyní vzdálená podpora do konce 2016 Liberecký kraj Frýdlantsko, Velké Hamry, Ralsko, – 7/2014 Liberec, N. Bor – 1/2016 Jihočeský kraj České Velenice – 7/2014 Kraj Vysočina Žďár na Sázavou – 1/2016

Struktura regionálního centra střed Vedoucí oddělení - Ing. Milan Greineder Metodik lokálních konzultantů – Bc. Pavel Pech Lokální konzultanti - min. 0,5 úvazek LK v každém městě/lokalitě Lokální odborníci - sociální bydlení, zaměstnanost, sociální služby, komunitní práce, výzkumy, dluhy, rodinná politika, zdraví, prevenci kriminality, bezpečnost, na OPZ, na IROP 5 lokálních koordinátorů inkluze na každé RC + metodik inkluzivního vzdělávání + odborník na OP VVV - od 7/2016 projekt OP VVV

Co umíme? Úspěch stojí a padá na partnerech a na kvalitě spolupráce. Zanalyzovat situaci, kvantifikovat problémy, určit oblasti klíčových změn Podpořit vznik celistvé sítě spolupracujících organizací Nastartovat individuální i systémové změny Podchytit problém v celé jeho šíři Pomoci získat vhodné finanční zdroje - Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám (KPSVL) Úspěch stojí a padá na partnerech a na kvalitě spolupráce.

Co neumíme? Nemáme kouzelný proutek … který by fungoval na všechny problémy; nevyřešíme vše a hned Nerozdělujeme finanční prostředky … ale pomůžeme prostředky získat Nemáme žádné donucovací páky na nikoho z partnerů … vše je na vůli partnerů spolupracovat

Skupiny obyvatel, kteří jsou ohroženi sociálním vyloučením a chudobou nízkopříjmové skupiny obyvatel; dlouhodobě nezaměstnaní (opakovaně nezaměstnaní); v nepříznivé sociální situaci žijící rodiny, děti, mládež; osoby žijící v sociálně vyloučených lokalitách a v jejich okolí; lidé bez domova; senioři; osoby se zdravotním postižením; etnické menšiny (zejména Romové); osoby ohrožené závislostí nebo závislé na návykových látkách; osoby opouštějící ústavní zařízení nebo zařízení výkonu trestu.

3 roky – 3 kroky: systematická podpora obci lokální partnerství situační analýza strategický plán sociálního začleňování (SPSZ) okamžité intervence projektové poradenství Rok 2 realizace aktivit; implementační fáze aktualizace SPSZ Rok 3 navazující podpora „exit“ strategie evaluace a revize SPSZ

Struktura Lokálního partnerství Setkání LP – cca 2x ročně Shrnutí událostí za uplynulé období v Pracovních skupinách Hlasování a schvalování SPSZ Plán na další období Tematické pracovní skupiny – cca 1x za 6týdnů Bydlení, Zaměstnávání, Vzdělávání, Sociální služby, Bezpečnost Mapují konkrétní problémy tematických oblastí Navrhují opatření, mapují kapacity k jejich realizaci a zdroje na jejich financování PS Projekty a implementace – cca 1x měsíčně od srpna 2016 Formulují projektové záměry dle cílů SPSZ Realizováno projektové poradenství Koordinuje podávání projektových žádostí (OPZ, OPVVV, IROP)

Struktura Lokálního partnerství účastní se zástupci partnerů napříč jejich specializací pracovní skupina prevence kriminality - obvykle již ve městě zřízena – vedena manažerem prevence kriminality (účast LK v PSPK) Lokální partnerství PS projekty a implementace PS bydlení PS zaměstnávání PS vzdělávání PS rodina a sociální služby

Struktura a harmonogram tvorby SPSZ Liberec Analytická část Vstupní analýza – březen/duben 2016 Pojmenování problémů v rámci pracovních skupin – červen 2016 Návrhová část – září 2016 Priority LP v rámci tematických oblastí (obecné vize) Hlavní cíle Specifické cíle (kvantifikované, měřitelné, termínované, průběžně evaluované) Opatření (konkrétní kroky, garanti, termíny) Indikátory Projektové fiše – PS Projekty; září 2016 Schvalování – říjen 2016 Zastupitelstvo SML Řídicí orgán OPZ (MPSV)

Klíčoví aktéři Lokálního partnerství ASZ Lokální konzultant metodik LK, lokální odborníci řídí jednání lokálního partnerství a manažera SPSZ v průběhu spolupráce mezi obcí a Agenturou iniciuje propojení lokálního partnerství s jinými zavedenými strukturami v obci, např. s komisí či výborem, nebo pracovními skupinami jiných strategických dokumentů Metodik LK, lokální odborníci Mohou se účastnit LP při řešení dílčích problémů a návrhů v rámci tematických oblastí Poskytují například odborné a projektové poradenství Lokální koordinátor inkluze (metodik IV) - od léta 2016 – 5 LKI na 1 regionální centrum

Klíčoví aktéři Lokálního partnerství Obec vedení města pověřen zastupováním LK při vedení LP – starosta / místostarosta / radní (uvedeno v jednacím řádu LP) - účast na LP, PS, přenos informací z LP a PS k vedení města, radním, zastupitelům manažer SPSZ obce úzce spolupracuje s lokálním konzultantem ASZ a postupně přebírá jeho koordinační roli v obci

Role lokálního konzultanta vedení lokálního partnerství síťování, posilování kapacit místních aktérů zajištění/zprostředkování projektového poradenství zajištění/zprostředkování odborného poradenství iniciuje tvorbu SPSZ poskytování metodické podpory v plánování, implementaci a zajištění prostředků na realizace opatření a aktivit, zejména ze strukturálních fondů zprostředkování podnětů z lokality na centrální úroveň

Manažer SPSZ - spolupracuje s lokálním konzultantem a postupně přebírá jeho koordinační roli v lokalitě - účastní se jednání lokálního partnerství / pracovních skupin (PS) - v době přípravy SPSZ připravuje podklady pro jednání PS - monitoruje přípravu SPSZ; připomínkuje a následně evaluuje SPSZ a plnění jeho cílů - je styčnou osobou města pro jednání s ASZ a připravuje materiály do orgánů obce a informuje obec o všech stránkách práce ASZ ve spolupráci s ASZ se podílí na projektovém poradenství, jak ve fázi přípravy projektů, tak ve fázi realizace

Klíčoví aktéři Vedení města (státní správa, samospráva) Odbor sociálních věcí, odbor školství, odbor majetku + správa majetku, příspěvkové organizace města – Technické služby, MŠ, ZŠ, DDM, OSPOD Krajský úřad – odbor sociální, odbor školství Místní akční skupina (u obcí do 25 tis. obyvatel) Městská policie a Policie ČR Úřad práce, kontaktní pracoviště – odd. SSP, HN + odd. zaměstnanosti Úřad práce, krajská pobočka – odd. APZ NNO – zejména v oblasti sociálních služeb a volnočasových aktivit SŠ Probační a mediační služba Majitelé nemovitostí, podnikatelé, zájmové spolky, lékaři a další Sociálně znevýhodnění + občané města - zjišťování potřeb – focus groups, veřejná setkání

Aktivity ASZ v prvních měsících spolupráce s lokalitou seznámení s lokalitou, síťování partnerů (individuální schůzky – představení činnosti ASZ – probíhá od ledna 2016 vznik Lokálního partnerství - schválení jednacího řádu + rozdělení do pracovních skupin (na prvních jednáních PS jsou určeny garanti) – DNES  Zahájení jednání pracovních skupin – březen/duben 2016 vstupní analýza (LK + výzkumník) – výtahy z dokumentů, sběr dat, individuální pohovory (leden až duben 2016) ad hoc tvorba projektového záměru/projektové žádosti zahájení strategického plánování – výstupem je SPSZ (září 2016)

a těším se na spolupráci E-mail: pech.pavel@vlada.cz Děkuji za pozornost a těším se na spolupráci Pavel Pech Metodik Regionální centrum Střed Odbor pro sociální začleňování (Agentura) Tel: +420 702 129 837 E-mail: pech.pavel@vlada.cz