Metodika výuky střelby z luku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Kalkulace S tudent. Osnova výkladu 1.Kalkulace nákladů a způsoby jejího rozlišení 2.Kalkulační vzorec nákladů 3.Stanovení nákladů na kalkulační jednici.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
DEN ZEMĚ –orientační závod Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Správné držení těla Správný postoj Správný posed Správná chůze VY_32_INOVACE_04_36.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
VY_62_INOVACE_ , daň z nemovitých věcí - pozemků
Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka
Fyziatricko – rehabilitační oddělení Nemocnice Břeclav, p.o.
Projekt zaměřený na zdravý životní styl adolescentů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Odborné vyučování pro 3. ročník oboru Technik puškař a Puškař ROČNÍK:
Dobrý den Horská klinika 2011.
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnací cviky - trpaslíci
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Důležitost střelecké techniky Literatura
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Na návštěvě u včelaře.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Včela medonosná.
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Technické prostředky v požární ochraně
5. Test-vývoj, význam, rozdělení střelných zbraní
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Procenta v „autařské“ praxi
Přehled nejdůležitějších novinek
Teorie Informace, signál
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PŘEDZÁVODNÍ OBDOBÍ KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
Organizace práce na prodejně
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Věcné učení První pomoc
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Diferencované stravování
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Metodika výuky střelby z luku Komise TMK ČLS Metodika výuky střelby z luku Jan Šípek 1

Metodika výuky střelby z luku Základní dělení: Metodika výuky na prezentačních a propagačních akcích – nábor do klubu, dětské dny, letní tábory, akce pro firmy, … (dále označováno jen jako „AKCE“) Metodika výuky aktivního sportovce (předpokládáme četnost alespoň 1x týdně) 2

Metodika výuky střelby z luku Pro trénink potřeba zajistit: Sportoviště (terčovnice, kapacita) Lukostřelecký materiál (luky, šípy, chrániče, terče, tréninkové pomůcky, …) Zázemí – WC, sklad luků, dílna, „občerstvení“ Dostatečné množství trenérů či instruktorů (na první tréninky tolik, kolik je možné) Vymezit časová rozmezí tréninků a jejich přesnou organizaci 3

Metodika výuky střelby z luku Postavení střelnice: Orientace Bezpečnost – dopadová zóna za terčovnicemi + boční ochrana před vstupem osob Umístění terčovnic (doporučené vzdálenosti) Do 8 let – 5m Nad 8 let – 10m Střelba převážně bez terče Střelecká čára (výrazná) 4

Metodika výuky střelby z luku Hlavní úkoly trenéra: Zajistit bezpečnost – sportoviště a střelce Provázet svěřence sportovním prostředím Předávat informace Vytvořit vztah ke sportu a k pohybu Vytvořit technický základ pro pozdější závodní trénink 5

Metodika výuky střelby z luku Na co by neměl trenér zapomínat: Děti nejsou malí dospělí Pro kvalitní trénink je potřeba mít důvěru střelců a nezklamat ji Sportovní klub je pro děti silné socializační prostředí, které je ovlivňuje i v jejich osobním životě Předejít rizikům fyzického i psychického poškození svěřence (špatná technika cviků, nevhodná komunikace) 6

Metodika výuky střelby z luku Trénink odpovídající vývoji: Respektování vývoje organismu a osobnosti Znalost senzitivních období vývoje motoriky Vědomý podíl všestrannosti přípravy Využití herního principu Respektování individuality 7

Metodika výuky střelby z luku Administrativní úkony – 1. trénink: Vyplnění přihlášky do klubu Potvrzení o poučení o bezpečnosti Souhlas se zpracováním osobních údajů Respektování klubových pravidel Respektování obecných pravidel ČLS i nadnárodních organizací Lékařská prohlídka Záznam docházky Plán na danou TJ + záznam průběhu Dlouhodobý plán pro připomenutí a dotazy 8

Metodika výuky střelby z luku Základní informace o lukostřelbě – 1. trénink: Organizace tréninků + pravidla v tréninkové skupině. (příchody/odchody, začátek tréninku, chování, …) Individuální sport, kde je nejprestižnější soutěž družstev. Technický sport, potřeba velké přesnosti techniky. Naučit se techniku chvíli trvá, takže je potřeba mít s lukostřelbou trpělivost. Když někomu rok či dva nepůjde, neznamená to, že nebude skvělý střelec. Hlavním talentem je píle. Lukostřelba je velmi stará činnost, máme ji v sobě zakořeněnou. 9

Metodika výuky střelby z luku Základní informace o lukostřelbě – 1. trénink: Opakování naučené techniky. Přesnost techniky 1 mm. Velmi férový sport, je třeba se k němu tak chovat. Sport bez limitů – pro celou populaci, pro handicapované. Pro rodiče – finance, nákup materiálu, organizace tréninků 10

Metodika výuky střelby z luku Před samotnou střelbou: Seznámení s lukem – pojmenování jeho částí Určení vodícího oka (dalekohled) Seznámení s chrániči – jak se nasazují Výběr šípů Rozdání luků – správná délka a síla Naučit signál „Na metu“ Vysvětlení postoje Pro první výstřely doporučuji použít therabandy (zdůvodnění ochrany luků i střelců před újmou) 11

Metodika výuky střelby z luku Sekvence výstřelu – úkol naučit v 1. roce: Založení šípu Uchopení tětivy Opření luku Naladění na výstřel Zpevnění těla Otočení lokte Zvednutí luku Přednátah Založení šípu Zpevnění těla Otočení lokte Naladění na výstřel Opření luku Uchopení tětivy Zvednutí luku Přednátah Nátah Kotvení Míření Rozpínání Vypuštění Výdrž Pauza WC Hawai Lev 12

Metodika výuky střelby z luku Sekvence výstřelu – úkol naučit v 1. roce: V dalších slidech se budeme věnovat postupu co učit dříve a co později. Z toho důvodu je sekvence barevně označena dle stupně vysvětlení a zakomponování do střelcovy sekvence výstřelu. Nevysvětlená ani nepoužívaná část techniky Rozpracováno v nejnutnější rovině na úrovni náborové akce Část techniky, které je věnováno vysvětlení a hlavní nácvik v dané hodině či hodinách na úroveň finální podoby techniky Vysvětleno a naučeno, potřeba zkontrolovat na začátku každé TJ 13

Metodika výuky střelby z luku 1. Trénink – nezbytné k výstřelu: Založení šípu Uchopení tětivy Opření luku Naladění na výstřel Zpevnění těla Otočení lokte Zvednutí luku Přednátah Založení šípu Zpevnění těla Otočení lokte Naladění na výstřel Opření luku Uchopení tětivy Zvednutí luku Přednátah Nátah Kotvení Míření Rozpínání Vypuštění Výdrž Pauza WC Hawai Lev 14

Metodika výuky střelby z luku 2. Trénink – zpevnění těla: Založení šípu Uchopení tětivy Opření luku Naladění na výstřel Zpevnění těla Otočení lokte Zvednutí luku Přednátah Založení šípu Zpevnění těla Otočení lokte Naladění na výstřel Opření luku Uchopení tětivy Zvednutí luku Přednátah Nátah Kotvení Míření Rozpínání Vypuštění Výdrž Pauza WC Hawai Lev 15

Metodika výuky střelby z luku 3. Trénink – přípravná fáze: Založení šípu Uchopení tětivy Opření luku Naladění na výstřel Zpevnění těla Otočení lokte Zvednutí luku Přednátah Založení šípu Zpevnění těla Otočení lokte Naladění na výstřel Opření luku Uchopení tětivy Zvednutí luku Přednátah Nátah Kotvení Míření Rozpínání Vypuštění Výdrž Pauza WC Hawai Lev 16

Metodika výuky střelby z luku 4. Trénink – nátah luku: Založení šípu Uchopení tětivy Opření luku Naladění na výstřel Zpevnění těla Otočení lokte Zvednutí luku Přednátah Založení šípu Zpevnění těla Otočení lokte Naladění na výstřel Opření luku Uchopení tětivy Zvednutí luku Přednátah Nátah Kotvení Míření Rozpínání Vypuštění Výdrž Pauza WC Hawai Lev 17

Metodika výuky střelby z luku 5. Trénink – poutání: Založení šípu Uchopení tětivy Opření luku Naladění na výstřel Zpevnění těla Otočení lokte Zvednutí luku Přednátah Založení šípu Zpevnění těla Otočení lokte Naladění na výstřel Opření luku Uchopení tětivy Zvednutí luku Přednátah Nátah Kotvení Míření Rozpínání Vypuštění Výdrž Pauza WC Hawai Lev 18

Metodika výuky střelby z luku 6. Trénink – vypuštění: Založení šípu Uchopení tětivy Opření luku Naladění na výstřel Zpevnění těla Otočení lokte Zvednutí luku Přednátah Založení šípu Zpevnění těla Otočení lokte Naladění na výstřel Opření luku Uchopení tětivy Zvednutí luku Přednátah Nátah Kotvení Míření Rozpínání Vypuštění Výdrž Pauza WC Hawai Lev 19

Metodika výuky střelby z luku 7. Trénink – kotvení a míření (zaměřovač): Založení šípu Uchopení tětivy Opření luku Naladění na výstřel Zpevnění těla Otočení lokte Zvednutí luku Přednátah Založení šípu Zpevnění těla Otočení lokte Naladění na výstřel Opření luku Uchopení tětivy Zvednutí luku Přednátah Nátah Kotvení Míření Rozpínání Vypuštění Výdrž Pauza WC Hawai Lev 20

Metodika výuky střelby z luku 8. Trénink – pauza (psychická stránka výstřelu): Založení šípu Uchopení tětivy Opření luku Naladění na výstřel Zpevnění těla Otočení lokte Zvednutí luku Přednátah Založení šípu Zpevnění těla Otočení lokte Naladění na výstřel Opření luku Uchopení tětivy Zvednutí luku Přednátah Nátah Kotvení Míření Rozpínání Vypuštění Výdrž Pauza WC Hawai Lev 21

Metodika výuky střelby z luku 9. Trénink – rozpínání: Založení šípu Uchopení tětivy Opření luku Naladění na výstřel Zpevnění těla Otočení lokte Zvednutí luku Přednátah Založení šípu Zpevnění těla Otočení lokte Naladění na výstřel Opření luku Uchopení tětivy Zvednutí luku Přednátah Nátah Kotvení Míření Rozpínání Vypuštění Výdrž Pauza WC Hawai Lev 22

Metodika výuky střelby z luku 10. Trénink – sepsání základní sekvence: Založení šípu Uchopení tětivy Opření luku Naladění na výstřel Zpevnění těla Otočení lokte Zvednutí luku Přednátah Založení šípu Zpevnění těla Otočení lokte Naladění na výstřel Opření luku Uchopení tětivy Zvednutí luku Přednátah Nátah Kotvení Míření Rozpínání Vypuštění Výdrž Pauza WC Hawai Lev 23

Metodika výuky střelby z luku Hlavní část TJ - dělení: Připomenutí minulého tréninku - slovně 1 sada připomenutí techniky 2 sady oprav toho, co z minulých tréninků kdo dělá špatně Vysvětlení nové činnosti Nácvik nové činnosti – 2 sady Hra Nácvik další nové činnosti / opětovný nácvik předchozího 2 sady terč Závěr – kompenzační cvičení, 1 sada na školce 24

Metodika výuky střelby z luku Nejdůležitější úkol po základním nácviku techniky: Držení postury v průběhu celého výstřelu Srovnání střelce do biomechanických os výstřelu 25

Metodika výuky střelby z luku Postura: 26

Metodika výuky střelby z luku Biomechanické osy: video 27

Přední ruka Biomechanické osy: