Obnova veřejné zeleně Libčice nad Vltavou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Geotechnický průzkum Vít Černý.
Advertisements

1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
KOMPLEXNÍ PRŮZKUM PŮD (KPP).
Změny klimatu a adaptace stromů na ně
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 50 sekund opisování 
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Ekologický urbanismus zkušenosti z Úval JUDr. Ing. P. Petržílek, Ph.D. místostarosta Seminář pořádaný Ekologickou platformou při ČSSD a Masarykovou.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
VLIV PŘÍRODNÍCH PODMÍNEK NA PRODUKCI Zdeněk Adamec.
Bonitovaná půdně ekologická jednotka
Ing. David Slavata, Ph.D. Trh nemovitostí
Sídla.
Stabilizace a rekonstrukce vegetačního doprovodu stezky Jedličky-Brodského Český Brod Treewalker, květen 2006.
DIPLOMOVÁ PRÁCE Studie revitalizace povodí toku Jasénky
Integrované terénní vyučování Geografie
Půda – složka životního prostředí
Proces řízení rizik.
STRAŠNICE Pavel Tománek Tereza Vybíralová 2009/2010, letní semestr
ZÁKON č.17/1992 Sb. o životním prostředí Životním prostředím je vše, co vytváří přirozené podmínky existence organismů včetně člověka a je předpokladem.
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Podrobné hodnocení rizika Ekologické újmy Tomáš Fencl OZO V prevenci rizik a požární ochraně, specialista havarijního plánování.
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 7, 8  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 55 sekund opisování 
Přístup k posouzení rizika
SUCHO A DESERTIFIKACE. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Výpočet erozní ohroženosti půdy s využitím gridu
PRŮMYSLOVÁ ZÓNA nad OEZ Letohrad
1 Tvůrci energetické politiky ? Hodnocení variant - ukazatele Vychází se z tzv. analýzy životního cyklu LCA, to je přístup zohledňující náročnost na zajištění.
Metody dozoru Hygiena. Dozor a dohled Kdo vykonává předpoklady dozor orgán státního zdravotního dozoru (Vedoucí KHS, případně jím pověřený pracovník)
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Možnost kombinace dotací s EPC v rámci OPŽP
Zadávání studií odtokových poměrů a geologických průzkumů při komplexních pozemkových úpravách (činnosti pobočky krajského pozemkového úřadu jako investora)
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Říční povodně Tsunami Atmosférické katastrofy
METODY STŘEDNĚDOBÉHO PROGNÓZOVÁNÍ SURO jaro 2010.
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Regionální analýza Charakteristika regionu Složky a prvky krajinné sféry Struktura regionu Typy regionů Účelové regiony NUTS Přirozená regionální struktura.
Výsadba dřevin Návrh výboru pro životní prostředí září 2015.
Životní prostředí a jeho ochrana Úloha práva Filip Dienstbier.
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
2. setkání pracovní skupiny „Život v obcích“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Výhodná geografická poloha.
Metody geografického výzkumu Fyzicko-geografická část Pedogeografie a pedologie Lukáš Dolák.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
PROJEKT REGENERACE SÍDLIŠŤ Regenerace panelových sídlišť je dlouhodobý proces zaměřený na sociální, ekonomické, urbanistické, architektonické a technické.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
DOBŘÍ(Š) V POZNÁNÍ aneb interaktivní poznání historie, kultury a přírody na Dobříši.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
MUDr. Stanislav Wasserbauer
Znečištění vzduchu dopravou
Výstup 1.X Modelový management vybraných typových porostů
Průzkumy území a staveb
Specifický cíl 4.4 – Zlepšit kvalitu prostředí v sídlech
N. Petrovičová, A. M. Šimková, T. lányiová, M. MATUŠKOVÁ
AOPK ČR – Regionální pracoviště Správa CHKO Slavkovský les
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Fytocenologická plocha a zápis
Integrovaný plán rozvoje města Opava pro Integrovaný operační program
Právní režim ochrany přírody a krajiny
DISKRIMINACE Z POHLEDU PEČUJÍCÍ RODINY
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Ochrana a péče o přírodu a krajinu Seminář MAS Sokolovsko o.p.s.
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Transkript prezentace:

Obnova veřejné zeleně Libčice nad Vltavou

Popis lokality a projektu: Toto město leží 25 km severně od Prahy. Počet obyvatel 3 322. Projektování trvalo 2 roky. Tato obnova stála cca 3 700 000 Kč. Zeleň byla obnovena na hlavních ulicích Chýnovská, Letecká, náměstí Svobody a 5.května. Tyto ulice protínají celé město.

Před:

A další…

Podmínkou existence plně funkčních stromů jsou: ● výběr vhodného taxonu ● zabezpečení příznivých stanovištních podmínek ● kvalitní výsadbový materiál, správná výsadba a následná péče. Nejsou-li všechny tři předpoklady splněny, nelze v tomto extrémním prostředí očekávat uspokojivé výsledky Při výběru vhodných dřevin je třeba vzít do úvahy (1) stanovištní podmínky, (2) funkce a cíle výsadby (včetně případných nežádoucích účinků dřevin).(3) hledisko pěstitelské, (4) ekonomické hledisko.

Výsadba: vychází z předpokladu přiměřených velikostí stromových mís nebo pruhů (mísy min. 6m2, pokud možno 16m2, pruhy 3 až 3,5 m široké) a z průměrných vlastností půdy rozhodující pro určení vhodnosti taxonů jsou kritéria funkční, pěstitelská a především vhodnost pro dané stanoviště.

Analýza stanoviště: Poznat, pokud možno, všechny složky (ekologické faktory) stanoviště; Údaje o stanovišti poskytnou: (1) terénní průzkum (vždy nezbytný!), (2) mapové a textové podklady o území: (a) pro jednotlivé složky prostředí (především klimatické, geologické, pedologické a hydrologické poměry atd.), (b) syntetické, obsahující či integrující informace o více složkách prostředí (např. bonitované půdně ekologické jednotky, lesní typy, geobotanická klasifikace vegetace a geobiocenologická klasifikace stanoviště

Výběr dřevin: Navazuje na charakteristiku stanoviště a je (měl by být) prováděn na základě (1) vlastních znalostí dřevin, (2) zhodnocení stavu stávajících dřevin na stanovišti nebo v jeho blízkém okolí, případně (3) i využitím pomůcek pro výběr dřevin; jejich údaje je nutno chápat jen jako orientační!. Stanovištní podmínky dřevin ve městě se výrazně liší od podmínek na jejich přirozených stanovištích, a to v důsledku: (1) změn půdních podmínek, (2) změn klimatických podmínek, (3) speciálních antropických vlivů, snižující vitalitu dřevin. Uvedené faktory se v různých zónách města uplatňují s různou intenzitou (okrajová až centrální zóna). Příčiny stresu působící na stromy jsou (1) chyby při výsadbě - nedostatečná úprava stanoviště a nevhodný taxon, (2) dodatečný výskyt stresových faktorů – zhutnění půdy, její překrytí neprodyšnými materiály atd. Zhutnění městských půd a z toho vyplývající nedostatek vzduchu je velmi často rozhodujícím faktorem snižujícím vitalitu dřevin. Dochází k němu především v důsledku sešlapávání, dopravy (přejíždění, parkování, vibrace z okolních komunikací) a je to také jeden z následků zasolení půdy.

A potom…