Nauka o chování živočichů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nauka o chování živočichů
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Ž IVO Č ICHOVÉ Miroslava Štip č áková 1. ro č ník, 2. semestr
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_119_ Ryby mořské TEMA: Živá.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
Řád: SOVY = noční ptáci. Znaky velmi jemné peří  neslyšný let nohy porostlé peřím prsty s ostrými drápy vratiprst (4. prst) – otáčí se dopředu i dozadu.
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 005 ING. JANA POLIAČÍKOVÁ.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název:
Preget, Matějka a Grulich. - vnímání okolí tímto druhem oka je výrazně odlišné, než je tomu u lidí - výhodou složených očí je schopnost vnímat velký zorný.
Chování ptáků Pětilístek: potrava
HMYZ – STRATEGIE PŘEŽITÍ a OCHRANA PROTI ŠKODLIVÉMU HMYZU
ŠELMY LASICOVITÉ Hana Ošlejšková
Společenstva lesů Živočichové
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
Etologie.
Název projektu: Živá příroda ve škole
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH POLÍ
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Jméno autora výukového materiálu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Základní škola, Hradec Králové
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Název projektu: Živá příroda ve škole
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
HMYZ STAVBA TĚLA.
Termika VY_32_INOVACE_05-55 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_PŘZOO.16 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
OBRATLOVCI – opakování
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): listopad 2011 Ročník: 4
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
PLOŠTICE.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Etologie.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Lesní stromoví, ostatní
Člověk v živočišném systému
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
1. 1.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
JEŽEK západní.
Transkript prezentace:

Nauka o chování živočichů Etologie Nauka o chování živočichů

Chování podmíněné látkovou výměnou Patří sem: Příjímání potravy a vody Dýchání Kálení Močení Řízení tělesné teploty

Chování obranné a ochranné Strnulost – (živočich se přestane hýbat, když cítí nebezpečí, př. ještěrky, slunéčka) Útěk, únik – (živočich si většinou pohlídá svou útěkovou vzdálenost) Maskování – (ochranné zbarvení, změna tvaru těla = mimikry)

Dorozumívání (komunikace) živočichů 1. chemická komunikace: – pachové stopy (značkování teritoria) - feromony (lákají sexuálního partnera, cítí je na 10 až 12 km) 2. dotyková komunikace: - dotykové pozdravy, tlumí útočnost - živočichové kontaktní (mloci, papoušci, hlodavci, prasata, poloopice) - živočichové distanční (pěvci, plameňáci, lidoopi, člověk)

Dorozumívání (komunikace) živočichů 3. zraková komunikace 4. zvuková komunikace – (hmyz, žáby, ptáci, savci)

Sociální chování živočichů Souvisí s životem ve skupinách 1. teritoriální chování – hájení území (hlavně v době rozmnožování) 2. nadřízenost, podřízenost (hierarchické uspořádání) 3. vnitrodruhové souboje

Ukázky, videa Obranné chování (mimika) https://www.youtube.com/watch?v=2rLkoKlpR14 Komfortní chování https://www.youtube.com/watch?v=2GNV3kGqag4

Pokus o seznámení, útěk ze strachu https://www.youtube.com/watch?v=Nw2pV7elCZM Mimikry https://www.youtube.com/watch?v=tZAUUtTZ4qI