Název projektu: Podpora výuky v technických oborech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_81.  Datum :duben 2012  Autor : Šárka Šubertová  Materiál je určen pro 3. ročník čtyřletého oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ VÝROBY a pro 2.ročník.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Další operace s vektory
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
MATEMATIKA Funkce.
Obecná rovnice přímky - procvičování
TÉMA: Počítačové systémy
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
Aritmetická posloupnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Lineární rovnice a nerovnice I.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
Matematika Koule.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
„EU peníze středním školám“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_17 _Zaokrouhlování čísel nad
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_18 _SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ ČÍSEL DO 20
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_02 _PŘIROZENÁ ČÍSLA DO 100
Matematika Operace s vektory
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Mocniny s přirozeným mocnitelem
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_06 _JEDNOTKY ČASU Mgr. Aniela Jochymková
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

Název projektu: Podpora výuky v technických oborech Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0458 Název šablony: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název školy: SOŠ NET OFFICE Orlová, spol. s r.o. Vypracoval/a: Ing. Joanna Paździorová  

MNOŽINY - procvičování

Doplněk B Určete doplněk A v B A ={3,4,5,6,7}, B={xN0 ; x  10} Doplněk množiny A v B Určete doplněk A v B A ={3,4,5,6,7}, B={xN0 ; x  10} Řešení: B = {0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10}, pozn. N0 znamená množinu přirozených čísel včetně nuly! A´= {0,1,2,8,9,10}

Doplněk B Určete doplněk A v B A = {xZ; x  2}, B=Z Řešení: Doplněk množiny A v B Určete doplněk A v B A = {xZ; x  2}, B=Z Řešení: A={…,-3,-2,2,3,…} A´={-1,0,1}

Doplněk B Určete doplněk A v B A = {xZ; x  5}, B= {xZ; x > 3} Doplněk množiny A v B Určete doplněk A v B A = {xZ; x  5}, B= {xZ; x > 3} Řešení: A={5,6,7,…}, B={4,5,6,…} A´={4}

Průnik a sjednocení Určete průnik a sjednocení množin A a B Průnik množin A a B Určete průnik a sjednocení množin A a B A = {xZ ; x  2}, B = {xZ ; x  1} Řešení: A={…-3,-2,2,3,…}, B = {…-3,-2,-1,1,2,3,…} A  B ={…-3,-2,2,3,…} = {xZ ; x  2} =A A  B ={…,- 3,-2,-1,1,2,3,…} = {xZ ; x  1} = B A B Sjednocení množin A a B

Průnik a sjednocení Určete průnik a sjednocení množin A a B Průnik množin A a B Určete průnik a sjednocení množin A a B A = {xZ ; x < -3}, B = {xZ ; x  1} Řešení: A={…-6,-5,-4}, B = {…-4,-3,-2,-1,1,2,3,4,…} A  B ={…-3,-2,2,3,…} = {xZ ; x  2} =A A  B ={…,- 3,-2,-1,1,2,3,…} = {xZ ; x  1} = B A B Sjednocení množin A a B

Průnik a sjednocení A B Průnik množin A a B Určete všechny prvky množiny A  (B  C), je-li A = {xZ ; |x| < 2 }, B = {-2,0,2}, C = {xZ ; x  0 } Řešení: A={-1,0,1}, C = {0,1,2…} B  C ={0,2} A  (B  C) = {-1,0,1,2} A B Sjednocení množin A a B

Rozdíl množin Určete rozdíl množin A – B A = N0, B = {xZ ; x  2} Řešení: A={0,1,2,3, …}, B = {…-4,-3,-2,2,3,4,…} A - B ={0,1} A B Rozdíl množin A a B

Rozdíl množin Určete rozdíl množin B – A A ={xZ ; x  2}, B = {xZ ; x | 20} Řešení: Pozn.: symbol | značí dělitelnost daného čísla beze zbytku A={…-3,-2,2,3, …}, B = {-20,-10,-5,-4,-2,-1,0,1,2,4,5,10,20} B – A = {-1,0,1} A B Rozdíl množin A a B

Testové úlohy Doplněk množiny A = {xZ ; 0  x < 3} v množině B = N0 je množina: A´ = {xZ ; x  3} A´ = {0,1,2} A´ = {x N0 ; x  3}

Testové úlohy Jsou dány množiny M1 = {xZ ; |x| < 3}, M2 = {xZ ; |x| > 1}, G = {-1,0,1} Množina G je: Průnikem množin M1  M2 Rozdílem množin M1 - M2 Sjednocením množin M1  M2

Anotace Materiál slouží k opakování a rozšíření učiva matematiky ZŠ Probírané pojmy: průnik množin, sjednocení množin, rozdíl množin, doplněk množiny Obsahuje řešené vzorové příklady i příklady k procvičení učiva Předpokládaná doba: 40min.

Zdroje: Calda E. – Petránek O. – Řepová J.: Matematika pro střední odborné školy a studijní obory středních odborných učilišť – 1.část. Prometheus Praha 1999 Petáková J.: Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Prometheus Praha 2004