VY_32_INOVACE_PŘZOO.04 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kruhoústí a paryby Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_303.
Advertisements

PARYBY Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Registrační číslo CZ.1.07/1.400/
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_537_Př8     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Oblast: Autor:Mgr. Alena Shánělová Název:VY_32_INOVACE_PR7_07 - Paryby
ZOOLOGIE PARYBY.
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE 2_15 Tematická.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
PARYBY.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Kruhoústí a paryby autor: David Hainall.
Obratlovci PARYBY.
Manta obrovská Kateřina Fidlerová 2014.
STRUNATCI KRUHOÚSTÍ A PARYBY
Opakování strunatci, kruhoústí, paryby
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Paryby Chondrichthyes.
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Moře a oceány obratlovci.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Hana Krajčová
TAJENKY.
Třída: paryby Chondrichthyes.
Elektronická učebnice - II
Rejnoci.
Paryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Třída: Paryby ● znaky: – tělo torpédovité nebo shora zploštělé – chrupavčitá kostra – žábry, nemají skřele – není plynový měchýř, náhrada olejovitá játra.
Manta obrovská.
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 001
VY_52_INOVACE_37_Paryby Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Petr Grossmann Bc. Petr Grossmann.
Přírodopis – 7.ročník Paryby VY_32_INOVACE_ Název školy
OBRATLOVCI (úvod) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PARYBY převážně mořští kostra
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třídy Kruhoústí Paryby
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Paryby Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
PARYBY převážně mořští živočichové chrupavčitá kostra dýchají žábrami
PARYBY I..
Název školy: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název: VY_32_INOVACE_01B_07_Systematika.
RYBY VY_32_INOVACE_06-55 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Kmen: Strunatci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Obratlovci-prezentace
Třída : Paryby U/6 žraloků Zástupci: žraloci - rejnoci
Kruhoústí, paryby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem kruhoústých a paryb. Materiál.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Třída PARABY.
2. Třída: PARYBY.
PARYBY (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
zpracovaný v rámci projektu
PARYBY – ŽRALOCI A REJNOCI /po výkladu si zapiš do sešitu/
Moře a jeho významné ryby j.cinek. Žralok bílý či velký bílý žralok, dříve často nazývaný žralok lidožravý, je žralok z čeledi lamnovitý ch vyskytující.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_PŘZOO.10 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
PARYBY (žraloci) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Přírodopis – 7.ročník Kruhoústí VY_32_INOVACE_ Název školy
Nadtřída: ČELISTNATCI
Kruhoústí.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_PŘZOO.04 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Biologie živočichů Téma: Paryby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Žejdlíková

Paryby rejnoci jsou to mořští obratlovci živí se hlavně masem žraloci rejnoci jsou to mořští obratlovci živí se hlavně masem tvar těla – žraloci - torpédovitý – rejnoci - shora zploštělý kostra je chrupavčitá dýchají žábrami - k dýchání je nutný neustálý pohyb k pohybu slouží ploutve

Žraloci žijí v teplých mořích dosahují délky od 0,5 m až po 18 m 1. žijí v teplých mořích dosahují délky od 0,5 m až po 18 m mají nesouměrnou ocasní ploutev pokud jim vypadne zub naroste jim nový kůži chrání drobné šupiny s ostrými hroty

Žralok obrovský patří mezi největší žraloky může dorůst až 17 m běžná velikost 8 m živí se planktonem nebo malými rybkami může se dožít 60 až 150 let 2. až 17 metrů rozšíření žraloka obrovského 3.

Žralok bílý pro člověka je nebezpečný dnes je před vyhynutím živí se většími živočichy je známý z filmu Čelisti 4. Video: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Great_white_sharks_and_cage_diving.wmv.OGG

Kladivoun dlouhý až 5 metrů živí se rybami je živorodý 6. dlouhý až 5 metrů živí se rybami je živorodý v jednom vrhu může být 20-40 mláďat 7. rozšíření kladivouna obecného 5.

Rejnoci Tělo je shora zploštělé a vroubí ho srostlé párové ploutve, které tvoří lem kolem těla. Zašpičatělý okraj prsních ploutví tvoří „křídla“ 10.

Manta obrovská největší rejnok velká až 5 metrů 11. Manta obrovská 12. největší rejnok velká až 5 metrů rozpětí „křídel“ až 9 metrů její pohyb připomíná let ptáků živí se planktonem

Piloun dlouhý až 7 metrů čelist připomíná pilu 9. Piloun dlouhý až 7 metrů čelist připomíná pilu s žraloky se nemají rádi 8.

Parejnok elektrický omračuje svou kořist elektrickými ranami (až 220V) el. náboj se tvoří v přední části těla 13. rozšíření parejnoka elektrického 14.

Vytvořte správné dvojice ŽIVÍ SE PLANKTONEM VYTVÁŘÍ EL. NÁBOJ MŮŽE ULOVIT ČLOVĚKA ČELIST VYPADÁ JAKO PILA MŮŽE MÍT NAJEDNOU AŽ 40 MLÁĎAT „LÉTÁ“ JAKO PTÁK KLADIVOUN PAREJNOK ŽRALOK BÍLÝ MANTA PILOUN ŽRALOK OBROVSKÝ

Použité obrázky obrázky bez čísel : Použité obrázky jsou dostupné pod licencí Microsoft Office 1. [cit. 2012-01-20], autor Stefan Kühn. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tiger_shark_teeth.jpg?uselang=cs 2. [cit. 2012-01-20], autor Andrew Smith. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rhinodon_typicus.jpg?uselang=cs 3. [cit. 2012-01-20], autor The Emirr/MapLab .Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/Cypron-Range_Rhincodon_typus.svg?uselang=cs 4. [cit. 2012-01-20], autor Terry Goss .Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:White_shark.jpg 5. [cit. 2012-01-20], autor Chris huh.Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e3/Sphyrna_zygaena_distmap.png 6. [cit. 2012-01-20], autor NOAA.Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sphyrna_zygaena_noaa.jpg?uselang=cs 7. [cit. 2012-01-20], autor NMFS-PIRO Observer Program.Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sphyrna_corona-zygaena_compare.jpg?uselang=cs 8. [cit. 2012-01-20], autor Dillif. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pristis_pectinata_-_Georgia_Aquarium_Jan_2006.jpg 9. [cit. 2012-01-20], autor NOAA. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sawfish-plate.jpg?uselang=cs 10. [cit. 2012-01-20], autor Paul K. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Our_country%27s_fishes_and_how_to_know_them_l.jpg?uselang=cs 11. [cit. 2012-01-20], autor JonHanson Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Manta_birostris-Thailand4.jpg 12. [cit. 2012-01-20], autor David McMurdie. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Giant_pacific_manta.jpg

13. [cit. 2012-01-20], autor Philippe Guillaume 13. [cit. 2012-01-20], autor Philippe Guillaume. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Torpedo_marmorata2.jpg?uselang=cs 14. [cit. 2012-01-20], autor Yzx. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Torpedo_marmorata_rangemap.png?uselang=cs 15. [cit. 2012-01-20], autor Stefan Kühn. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tiger_shark_teeth.jpg?uselang=cs

Metodika Jedná se o výukovou prezentaci doprovázenou úkolem a odkazem na video. Prezentace by měla sloužit jako obrazová a textová podpora k výuce Paryb.