UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Didaktická média v dějepisném vyučování přednáška č. 10 AR 2014/2015.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.05 Téma: PowerPoint.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření prosinec2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Microsoft Office 2010 Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce: , 4.třída Vyučovací předmět: Informatika.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
= Sada diapozitivů (snímků), které se promítají na promítacím přístroji (zpětném projektoru). Jednotlivé snímky se zobrazují v určitém pořadí a umožňují.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchod, trh Základy hospodaření.
Zahájení a průběh správního řízení
Mechanické vlastnosti technických materiálů
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Analýza učebnic češtiny pro cizince
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Strojní zařízení – Zhutňování
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Iniciála Autor: Mgr. Jiří Maršík
Úvod do tvorby srozumitelného textu
Název vzdělávacího materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_sada 2_94
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Gymnasium Jižní Město Praha
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Didaktika přírodopisu 1 Sem.8 – Mezipředmětové vztahy
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název: VY_32_INOVACE_VDT_6B_5A Škola:
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Neživá příroda - vzduch
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Informační a komunikační technologie Informatika
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Autor: Mgr. Božena Andrašková
Mgr. Veronika Vaňousová
Transkript prezentace:

UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě /elektronické/ edukace zprostředkovaná médiem učebnice - didaktický prostředek funkce učebnice I. prezentace učiva soubor informací: verbálních obrazových II. řízení učení a vyučování - žákovo učení - učitelovo vyučování III.organizační orientace rejstřík obsah J. Průcha, Moderní pedagogika 1998

didaktická vybavenost FUNKCE UČEBNICE didaktická vybavenost I.prezentace učiva verbální složky /komponenty/ obrazové složky /komponenty/ výkladový text prostý umělecká ilustrace shrnutí učiva k tématům nauková ilustrace náčrtky, grafické modely doplňující texty dokumentační materiál citace z pramenů fotografie slovníčky pojmů cizích slov J. Průcha, Moderní pedagogika

DIDAKTICKÁ VYBAVENOST UČEBNIC II. řízení učení a vyučování sebehodnocení výkonu žáků předmluva úvod do předmětu otázky a úkoly za lekcí grafické symboly vyznačující určité části textu poučky otázky a úkoly za tématy užití zvláštní barvy pro určité části textu explicitní vyjádření cílů učení užití zvláštního písma pro určité části textu J. Průcha, Moderní pedagogika

DIDAKTICKÁ VYBAVENOST UČEBNIC III.organizační obsah učebnice členění učebnice tematické celky, kapitoly, lekce marginálie okrajové věci rejstřík věcný jmenný, smíšený J. Průcha, Moderní pedagogika

UČEBNICE funkce učebnice I. prezentace učiva prostředek vyučování a učení v knižní formě /elektronické/ učebnice - didaktický prostředek edukace zprostředkovaná médiem funkce učebnice I. prezentace učiva II. řízení učení a vyučování III.organizační A/ verbální komponenty výkladový text shrnutí učiva doplňující text, slovníčky vysvětlující text B/ obrazové komponenty umělecká ilustrace naukové ilustrace fotografie předmluva otázky a úkoly za tématy otázky a úkoly za lekcí přesné/explicitní vyjádření cílů učení sebehodnocení výkonu žáků odkazy, grafické symboly zvýraznění barvou, písmem obsah učebnice členění učebnice marginálie rejstřík J. Průcha, Moderní pedagogika, 1998

zpevňovací a kontrolní FUNKCE UČEBNICE informační sebevzdělávací integrační transformační koordinační systematizační rozvojově výchovná zpevňovací a kontrolní

KRITÉRIA PŘI NÁKUPU UČEBNIC NÁZORNOST OBTÍŽNOST VÝKLADOVÉHO TEXTU ORIENTACE OBSAHU NA ŽIVOT PŘIMĚŘENÉ MNOŽSTVÍ UČIVA KVALITA OTÁZEK A ÚKOLŮ