Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Evropa- Severní Evropa Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Východní Evropa. Rusko Bělorusko Ukrajina Moldavsko Estonsko Lotyšsko Litva Moskva Minsk Kyjev Kišiněv Tallinn Riga Vilnius.
Poledníky rovnoběžky.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Zeměpis.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Podnebné pásy – tropický pás
Základní škola Lednice Břeclavská 510
VY_32_INOVACE_07_PŘÍRODOVĚDA 5
Témata: Klasifikace podnebí Globální změny klimatu Předpověď počasí
VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora
Pohyby Země VIDEO Země vykonává 2 základní pohyby:
Savci biomů světa 8. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_32_INOVACE_03_STRIDANI_ROCNICH_OBDOBI
ATMOSFÉRA podnebí VY_32_INOVACE_07-10 Ročník: VI. r.
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základní škola, Hradec Králové
PODNEBNÉ PÁSY Název : VY_32_inovace_15 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Biomy.
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
VY_32_INOVACE_17_32_PODNEBNÉ PÁSY
Přírodní krajiny - test
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_158_Planety
JARO V BOTANICKÉ ZAHRADĚ, PRAHA Český jazyk,4. a 5. ročník
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Podnebí Afriky.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_24_SUBTROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
11. PODNEBNÉ PÁSY.
5. b Podnebí a vegetace Evropy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_ZE6-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Neživá příroda - vzduch
Slunce.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Proč se střídají roční období
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Subtropický pás TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Žákovské práce ZŠ ŠVERMOVA.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Irena Šeneková Vytvořeno dne: 16.1. 2014 Název: VY_32_INOVACE_11A_Z6_13_Podnebné pásy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Zeměpis Téma: Atmosféra Ročník: 6.ročník Klíčová slova: podnebné pásy

Anotace Žáci se seznámí s jednotlivými podnebnými pásy a s jejich rozmístěním na Zemi.

Na některá místa zemského povrchu dopadá více slunečního záření, na jiná méně. Rozhodující vliv má úhel dopadu slunečních paprsků. Je to ovlivněno tím, že : Země obíhá kolem Slunce. Osa Země je nakloněna vzhledem k rovině, ve které Země obíhá kolem Slunce. Proto na celém povrchu zeměkoule nejsou stejné podmínky pro život.

podnebné pásy Povrch Země se proto neohřívá od Slunce rovnoměrně. Vlivem odlišných teplot se na Zemi vytvořily podnebné pásy

Najdi ve školním atlase podnebné pásy a vyjmenuj je v pořadí od rovníku k pólům.

Podnebné pásy na Zemi polární pás mírný pás subtropický pás

Podnebné pásy: Tropický pás Subtropický pás Mírný pás Subpolární pás

Vyjmenuj podnebné pásy na Zemi Dokážeš charakterizovat některý z podnebných pásů?

Tropický pás rozprostírá se okolo rovníku nejteplejší oblast na Zemi po celý rok Slunce v poledne vysoko na obloze střídání ročních období je nerozeznatelné

Subtropický pás Nachází se mezi tropickým a mírným pásem Horká suchá léta Mírné deštivé zimy Zimy jsou zde krátké

Mírný pás Rozkládá se na severní polokouli na sever od subtropického pásu a na jižní polokouli na jih od subtropického pásu Pouze v oblasti mírného pásu se střídají čtyři roční období

Subpolární pás -lemuje obě polární oblasti -skládá se ze subantarktického a subarktického pásu -vyznačují dlouhou a krutou zimou a krátkým létem ARKTIDA ANTARKTIDA

Polární pás Rozkládá se v nejsevernějších a v nejjižnějších částech Země Podnebí zde je velmi studené Většina krajiny je po celý rok pokryta ledem Jak se označuje severní polární oblast ? ARKTIDA Jak se označuje jižní polární oblast? Projevují se zde polární dny a noci? ANTARKTIDA

Co k sobě patří? Věčný led a sníh Střídání čtyř ročních období POLÁRNÍ PÁS Polární pás Věčný led a sníh Střídání čtyř ročních období Subpolární pás Dlouhé zimy, krátká léta, chladno Mírný pás Subtropický pás Horko, po celý rok Slunce vysoko na obloze Tropický pás Horká léta, mírné deštivé zimy

Dokážeš už odpovědět na tyto otázky? Proč jsou na Zemi místa s rozdílným podnebím? Který podnebný pás se nachází mezi obratníky Raka a Kozoroha? Charakterizuj tropický pás. Ve kterém pásu se střídají čtyři roční období? Najdi na mapě pás ležící mezi tropickým a mírným pásem. Střídají se zde roční období? Který pás je nejchladnější a projevují se zde polární dny a polární noci? Od které rovnoběžky se zhruba nacházejí? Najdi na mapě podnebný pás, kde je dlouhá mrazivá zima, ale v krátkém létě zde roztaje sníh. Jak se tento pás kolem polárních kruhů jmenuje? Ve kterém podnebném pásu leží naše republika? Blízko rovníku je nejtepleji, protože sluneční paprsky dopadají téměř kolmo a zemský povrch více zahřívají. Je toto tvrzení pravdivé? Proč je v oblastech pólů nejchladněji?

Citace Přírodní prostředí Země (80-901-9427-3) Červinka Pavel, Tampír Václav, Monografie(Obrázek Podnebné klimatické pásy, učebnice str. 51) BRYCHTOVÁ, Šárka; BRINKE, Josef. Planeta Země. Praha: Fortuna, 2001, ISBN 80-7168-475-9