Synergie manažerského týmu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M ANAŽERSKÝ TÝM Z POHLEDU OSOBNOSTNÍ TYPOLOGIE M GR. R ENÁTA Z AJÍČKOVÁ Ředitelka Gymnázia mezinárodních a veřejných vztahů Praha s.r.o. Ředitelka Soukromého.
Advertisements

2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Grantový projekt OP VK oblast podpory 1.3 DVPP škol a školských zařízení Mozaika nových inspirací pro pedagogy mateřské školy CZ.1.07/1.3.02/
Proč zaměstnávat ženy? Mgr. Veronika Šprincová. Diskriminace žen na trhu práce je dána z velké části předsudky spojenými zejména s mateřskou rolí žen,
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Jsou venkovské školy horší než městské?
Člověk a vývoj civilizace
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické metody Androdidaktika.
Název vzdělávacího materiálu
Od skupiny ke kooperaci
Pracovní porada Pracovní list.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
POTŘEBY DUM _13.
Pracovní porada Pracovní list.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Příspěvek na konferenci
Vůdcovství - leadership
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Organizační struktura
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Děti jsou naše budoucnost
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Hledáme klíč k právům dětí
Ústav znalectví a oceňování
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
KURÝR dlouhodobá brigáda
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Model intenzivní podpory
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
Intenzivní podpora školám - SRP
Gymnázium INTEGRA BRNO – pár nápadů a inspirací
Model intenzivní podpory
Sociální podnikání Sociální firma.
Předběžné datum nástupu:
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Model intenzivní podpory
Osobnost (pracovníka či podřízeného) a její vliv na řízení
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Synergie manažerského týmu Mgr. Renáta Zajíčková Ředitelka Gymnázia mezinárodních a veřejných vztahů Praha s.r.o. Certifikovaný kouč

„Sám člověk mnoho nezmůže, potřebuje lidi kolem sebe…“ 1 „Sám člověk mnoho nezmůže, potřebuje lidi kolem sebe…“

KOLEKTIVNÍ INTELIGENCE Schopnost skupiny najít více možností řešení než její jednotliví členové, schopnost kooperace a vzájemné komunikace Dělba práce Zpětná vazba 2

Více zdrojů, více nápadů, více energie KOLEKTIV, TÝM, SKUPINA Více zdrojů, více nápadů, více energie Tým dokáže udělat více než jednotlivec Týmová spolupráce dělí úsilí a násobí účinek 3

Synergie týmu = součinnost, spolupráce, spolupůsobení ,,Celek je víc než součet jeho částí.“ V manažerské praxi je synergie klíčovým parametrem smysluplnosti týmové spolupráce !Dysergie!  Vzájemné oslabování účinků skupiny

Organizační struktura užšího vedení školy Ředitelka školy Zástupkyně ředitelky školy pro pedagogiku - VG (veškeré pedagogické záležitosti, organizace výuky, rozvrhy, hospitace, ŠVP, VP a ŠMP) Zástupkyně ředitelky školy pro ekonomiku a provoz (finance, mzdy, audity, zajištění provozu, styk a komunikace s úřady a rodiči) Zástupkyně ředitelky školy pro pedagogiku - NG

Jaký je ideální manažerský tým? Homogenní (stejné nebo podobné osobnostní typy) + snadné porozumění + rychlá řešení, rozhodnutí + schopnost rychlé dohody - úzký úhel pohledu - absence inspirace a synergie Heterogenní (rozdílné osobnostní typy) + dělá lepší rozhodnutí + uspokojí více lidí + možnost synergie - pomalejší a „bolestivější“ proces rozhodování - časté konflikty Co je efektivnější, užitečnější, komfortnější? V čem se mohou projevovat rozdíly?

Manažerský tým GMVV z pohledu osobnostní typologie E – extraverze „Promluvme si o tom.“ I – introverze „Budu o tom přemýšlet.“ S – smysly „Pouze fakta prosím.“ N – intuice „Jsou další možnosti.“ T – myšlení „Má to logiku?“ F – cítění „A co lidi?“ J – rozhodování „Tak udělejme to!“ P – vnímání „Počkejme a uvidíme.“

JAK DOSÁHNOUT SYNERGIE TÝMU? každý člen je pro mě stejně důležitý využívám u členů týmu především jeho silné stránky (neřídím se heslem: „když to zvládla ona, ty to zvládneš taky“) se všemi členy týmu konzultuji svá rozhodnutí – odděleně i společně podporuji vzájemnou interakci a spolupráci mezi jednotlivými členy týmu vytvářím prostor pro vyjádření názorů a pro diskuze formální i neformální setkávání týmu podporuji rozvoj osobnosti (školení, semináře…) oceňuji členy týmu poskytuji ochranu členům týmu

Přínos na úrovni podniku, školy: Přínos na úrovni jedince: PŘÍNOSY SYNERGIE TÝMU Přínos na úrovni podniku, školy: stabilita rozvoj jasné cíle a vize jednotnost pozitivní klima spolupráce napříč skupinami angažovanost zaměstnanců pozitivní energie Přínos na úrovni jedince: smysluplnost práce respekt, úcta pocit důležitosti sebedůvěra vzájemné obohacování zkušenosti jistota, pocit bezpečí

ZDROJE https://www.google.cz/search?tbm=isch&q=teamwork&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwipvseo64bXAhXLWhQKHV4UAlgQBQgjKAA&biw=1280&bih=694&dpr=1#imgrc=v6pBPuwEtp2lDM: 2. https://www.google.cz/search?biw=1280&bih=694&tbm=isch&sa=1&q=mraveni%C5%A1t%C4%9B+kreslen%C3%A9&oq=mraveni%C5%A1t%C4%9B&gs_l=psy-ab.1.1.0l7j0i30k1j0i5i30k1l2.166966.172549.0.174055.10.10.0.0.0.0.93.677.10.10.0....0...1.1.64.psy-ab..0.10.677...0i67k1.0.x9JvOgfBzgY#imgrc=3xHtfk59gCn9OM: 3. https://www.google.cz/search?q=teamwork&tbm=isch&tbs=rimg:CUVvbSkmQjIjhZbD1DA3Jz2zaegu82RMPkZOcVOrvH2RXgjjuhewxsgUJJi2UszGNDUJtj0nIe744wHuzdv6eAxyoSCVlsPUMDcnPbEbGdsUvkoS9TKhIJNp6C7zZEwQR1BR_1X7X68isqEglk5xU6u8fZFRHQFG06HTkCVioSCeCOO6F7DGyBESpQ3nOLc5NuKhIJQkmLZSzMY0MR3F6GEgVrqz0qEglQm2PSch7vjhEdaLk_1fEXMHyoSCTAe7N2_1p4DHEfmtTypxgOwJ&tbo=u&sa=X&ved=0ahUKEwil96zw64bXAhUIxxQKHao7De0Q9C8IHw&biw=1280&bih=694&dpr=1#imgdii=-ROQGx0ICK59rM:&imgrc=QkmLZSzMY0OHoM: 4. MAXWELL, John C. Týmová spolupráce 101: Co potřebuje každý znát. 1. Praha: PRAGMA, 2008. ISBN 978-80-7349-388-2.

Děkuji za pozornost