Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu Přednáška č. 4 AR 2014/2015.
Advertisements

Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Téma: Úvod do předmětu Odborné kreslení Vypracoval: Mgr. Jan Ruml.
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Ing. Kateřina Lichtenberková
Platformy projektu KAP LK
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Video z mého města Mgr. Pavlína Hrabětová.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Plánování ve školní tělesné výchově
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
zpracovaný v rámci projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
ARANŽOVÁNÍ.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
zpracovaný v rámci projektu
NÁŘADÍ.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Rešerše.
Porovnání vlastností vodíku a kyslíku
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
Informační gramotnost
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Gymnasium Jižní Město Praha
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_02
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Teplota a čas
Není příloha, jako příloha
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Promítání filmových sekvencí Pro naše účely můžeme využít následující tituly: Těžké melodično (1997)
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Jak správně zacházet s knihou
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_17_Hodiny
ROČNÍKOVÁ PRÁCE Dokázat propojit teoretické znalosti
ROČNÍKOVÁ PRÁCE Dokázat propojit teoretické znalosti
Zpracování oděvního návrhu na formát A1
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
S M Ě R Y.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury Balaš Michal, Bolková Martina, Brožová Nikola, Doleželová Kamila, Kolářík Jaromír, Tomečková Julie

VĚKOVÁ KATEGORIE 15 – 17 let > 1. ročník střední školy i víceletého gymnázia lze aplikovat i v kvartě (9. ročník) ČAS 3 vyučovací hodiny = bloková výuka – spojení hodiny českého jazyka s dvouhodinovou výukou výtvarné či informačně technologické výchovy

Klíčové kompetence Kompetence k učení – student si zpracovává nové informace a učí se s nimi pracovat, pracuje dle pokynů vyučujícího Kompetence k řešení problémů – v závěrečné diskuzi obhajuje své názory k dané problematice 

Klíčové kompetence Kompetence komunikativní – student aktivně komunikuje s vyučujícím, formuluje své názory a stanoviska a ty obhajuje v diskuzi se spolužáky a vyučujícím, vyjadřuje se a disponuje příslušnou slovní zásobou Kompetence sociální – spolupracuje se spolužáky a učitelem Kompetence občanská – student se učí respektovat názory svých spolužáků ve společné diskuzi

Očekávaný výstup hodiny dokáže charakterizovat žánr fantasy, určit jednotlivé prvky žánru, představitele zvládá práci s textem doplněnou o praktickou část (kreslení) obratně využívá své schopnosti a dovednosti  k tvořivosti a rozvíjí svou fantazii zvládá kriticky myslet a své poznatky uplatnit v diskuzi

Očekávaný výstup hodiny sám dokáže definovat klady a zápory čtení knihy a sledování filmu prohlubuje a rozšiřuje své znalosti a přesahy v rámci mezipředmětových vztahů (jak se dá propojit výtvarná výchova/IVT s literaturou)

DIDAKTICKÉ METODY názorně-demonstrační slovní (práce s textem) praktické (kreslení) diskusní heuristické

DIDAKTICKÉ POMŮCKY počítač + dataprojektor prezentace – učivo ukázka z knihy pro studenty (elektronická i papírová verze) filmová ukázka čisté papíry student: kreslící potřeby (pastelky, tužky, fixy, ...)

1. HODINA PLÁN REALIZACE VÝUKY úvod – téma blokové výuky seznámení se s žánrem fantasy – nejznámější autoři a díla diskuze – zkušenosti studentů s žánrem fantasy aktivita – Které fantasy filmy a knihy znáte? Jaké jste viděli a četli? Která část příběhu vás oslovila? Se kterou postavou se ztotožňujete?

2. HODINA seznámení se s praktickou částí blokové výuky práce s textem – studium textu pokyny k práci s textem realizace práce – kreslení  uzavření kreativní práce – hodnocení děl ve dvojicích, srovnávání nápadů a provedení

3. HODINA promítnutí filmu korespondujícího s textem a nakreslenými obrázky diskuze – fantazie × kniha × film  shrnutí a hodnocení blokové výuky