Administrativní budovy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecné požadavky na výstavbu
Advertisements

PRAGOALARM/PRAGOSEC zabezpečení staveb a stavenišť, protipožární ochrana, systémy pro inteligentní budovy Koncept veletrhu pro rok 2012.
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
TZ 21 – navrhování otopných soustav
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Správní právo Pojem správního práva.
Veřejná moc a veřejná správa
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov Energetický audit VYHLÁŠKA.
Nástroje územního plánování
Úvod do předmětu Technologie
Rozšíření kompetencí NKÚ jako nástroj boje proti korupci CELOSTÁTNÍ FINANČNÍ KONFERENCE SMO ČR Dopady reforem na hospodaření obcí a měst Stanislav.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Veřejná správa – úvod.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
STÁTNÍ SPRÁVA A SAMOSPRÁVA
SENÁT PČR 11. ZÁŘÍ 2012 STANOVISKO SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV ČESKÉ REPUBLIKY K NÁVRHU KONCEPCE DOKONČENÍ REFORMY VEŘEJNÉ SPRÁVY ING. JOSEF BARTONĚK PŘEDSEDA.
TEST 1. Může Skrblík Ječmenovi proplatit pokutový blok jako výdaj tábora – střediska? Proč? 2. Byly splněny podmínky pro blokové řízení? 3. Může se Baghíra.
ANALÝZA STRUKTURY HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY
Outsourcing a Facility Management
Organizace Státní správy
Veřejně správní akademie Brno Filipínského
TVORBA DISPOZICE.
Centrum Služeb Budějovická Tisková konference,
Ochrana veřejného zdraví ZÁKON č. 258/2000 Sb. Práva a povinnosti osob a výkon státní správy v ochraně veřejného zdraví POJMY Veřejným zdravím je zdravotní.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Právo na informace Tereza Danielisová,
Úspory energie a regenerace
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
1. Průkaz energetické náročnosti budov Praha 15. ledna 2009.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Státní správa Petr Machala.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Ochrana kulturních památek Stát chrání kulturní památky jako nedílnou součást kulturního dědictví lidu, svědectví jeho dějin, významného činitele životního.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Rodinné domy.
Česká energetika ve sjednocené Evropě Vliv směrnic EU na energetickou legislativu ČR Konference AEM 10. a 11. září 2003 P r a h a Josef Fiřt Ministerstvo.
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
Urbanizace a urbanismus
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Služby obyvatelstvu Klára Čermáková 3.C. Dělení podle: - oblasti spotřeby: - pro potřeby celé společnosti = kolektivní (státní správa, obrana, bezpečnost)
STAVBy pro obchod a služby
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozdělení pozemních staveb do typologických skupin
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Energetický audit a Průkaz energetické náročnosti budovy – Opava – Bruntál – Karviná Frýdek-Místek
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
PRÁVA A POVINNOSTI VLASTNÍKA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ (dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění)
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Kolín bez bariér.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Informace o projektuKontakt Skanska CZ a.s. Divize Pozemní stavitelství Čechy Murmanská 4/ Praha 10 - Vršovice tel.: fax: 267.
Porada stavebních úřadů Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Kompresní stanice Jirkov
Speciální izolace BJ13.
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Obecně o veřejné správě
STANOVISKO SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV ČESKÉ REPUBLIKY K NÁVRHU KONCEPCE DOKONČENÍ REFORMY VEŘEJNÉ SPRÁVY ING. JOSEF BARTONĚK PŘEDSEDA SMS ČR SENÁT PČR.
Ubytovací zařízení Ztz 1.
Osnova předmětu Právní systém v ČR, typy právních dokumentů.
Obecná část rozpočtového práva III
Obecná část rozpočtového práva III
ZVVZ NEMOVITOSTI, s.r.o. člen skupiny ZVVZ GROUP Ruce podané ekologii.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Administrativní budovy Ztz 1

Význam a smysl administrativní práce Administrativa je synonymum pro sousloví státní správa. Patrně první administrativní budovy vznikly ve starověkém Řecku s rozvojem měst kolem roku 800 př.n.l. Jednalo se o architektonicky významné budovy – radnice, sněmovny, soudy. Ve starověkém Římě jsou později řešeny celá města jako správní centra. Po zhruba tisícileté stagnaci v této výstavbě dochází k jejímu rozvoji opět až s nástupem feudální společnosti. Jsou to opět radnice, které zajišťují samosprávu menších sídel a měst. Teprve s rozvojem výroby v 18. a 19. století a s výstavbou průmyslových závodů dochází také k rozvoji měst a narůstá potřeba administrativy. Staví se banky, burzy, pronajímatelné kancelářské budovy, radnice, vládní budovy a parlamenty.

Základní dělení administrativních budov dle účelu ČSN 73 5305 Administrativní budovy a prostory říká, že pojem administrativní budova přestává být v současné době dostatečně výstižný pro veškerá pracovní prostředí v nichž probíhá administrativní, koncepční a manažerské činnosti. Vypadá to, jako by se chtěli autoři normy omluvit za její název.

Proto také vzápětí uvádějí, na které stavby se norma vztahuje: budovy pro veřejnou správu: -budovy pro samosprávu -budovy pro moc výkonnou -budovy pro moc soudní budovy pro administrativu související s výrobou, obchodem a službami, budovy pro peněžnictví – banky, pojišťovny, burzy budovy vědeckých a výzkumných institucí budovy přenosových a informačních médií

Legislativní požadavky pro navrhování administrativních budov Pro navrhování administrativních budov existuje celá řada předpisů, které je možné rozdělit do následujících skupin Normové požadavky Jedná se normy, které definují požadavky z hlediska zatížení, prostorové požadavky na pracoviště, požadavky z hlediska denního a umělého osvětlení pracovišť, požadavky na tepelně technické vlastnosti obvodových konstrukcí, požadavky na vytápění, vzduchotechnické rozvody, plynovody a rozvody elektrické energie, požadavky na požárně bezpečností řešení objektu, ochranu proti hluku

Další legislativní předpisy, kde jsou základní požadavky na stavby, které náleží do působnosti obecných stavebních úřadů a požadavky na pracovního prostředí Vyhláška o obecně technických požadavcích na výstavbu 268/2009 Stavební zákon 183/2006 Nařízení vlády, kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví zaměstnanců při práci Vyhláška Ministerstva pro místní rozvoj o obecných technických požadavcích zabezpečujících užívání staveb osobami s omezenou schopností pohybu a orientace 369/2009

Urbanistické zásady, návrh konceptu administrativní budovy, základní dispoziční varianty Nejdůležitějším rozdělením z hlediska umisťování a navrhování administrativních budov je jejich přístupnost Budovy s omezeným přístupem osob – jedná se o administrativní budovy v areálu výrobních závodů. Prostorové a dispoziční požadavky jsou dány účelem administrativní budovy – většinou se jedná o velkorozměrové kanceláře, které jsou doplněny samostatnými kancelářemi pro vedoucí a vývojové pracovníky, jednacími a školicími místnostmi. Tyto budovy nemusí být připojeny přímo na parkovací plochy.Často jsou také vystavěny přímo do prostoru výrobních hal.

Budovy s neomezeným přístupem osob budovy pro samosprávu, banky, pojišťovny Pro tyto budovy jsou charakteristické velké vstupní prostory navazující na přepážkové haly. Měl by být zde kladen důraz na příjemné prostředí, kvalitní orientační sytém, přehlednost a doplňkové diskrétní plochy, přístup přes dostatečně dimenzované parkoviště se zastávkou městské hromadné dopravy. Také jsou tyto budovy náročnější z hlediska architektonického řešení, technického vybavení a požárně bezpečnostního řešení. Budovy pro samosprávu jsou v poslední době seskupovány do center, kde návštěvník vyřídí vše jednom místě. Bohužel jsou tato centra jen ve velkých městech a v obcích naopak tyto úřady úplně chybí.Často jsou tyto budovy umisťovány v historických centrech měst,kde chybí parkoviště a dokonce i přístupnost městskou hromadnou dopravou.

Samostatným problémem jsou budovy soudů, kde by měly být umístěny čekárny pro zúčastněné strany, pochopitelně soudní sály a kanceláře jednotlivých úředníků. V současných budovách soudů většinou čekají zúčastněné strany na soudní jednání na chodbě.