GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
GRAFY SLOŽENÝCH GONIOMETRICKÝCH FUNKCÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Úplné kvadratické rovnice
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A13 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
AnotacePrezentace, která se zabývá grafickém řešením soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
Průsečík grafu s osou x a y
Lineární funkce Zdeňka Hudcová Přehled pro žáky se SPU doc pdf ÚvodÚvod Definice a=b=0 a=0 b=0 Vyšetření monotonie Průsečík s y Úkol 1 Úkol 2Definice a=b=0a=0.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Neúplné kvadratické rovnice
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
PARABOLA Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
RISKUJ Lineární rovnice Určete rovnici přímé úměrnosti, jestliže její graf prochází bodem D[1/2; 3] Ř ešení: y = ax 3 = ½.a /.2 6 = a a.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Soustava kvadratické a lineární rovnice
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Soustava lineárních rovnic
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustavy lineárních rovnic Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Procvičování
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Soustava lineárních rovnic
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název prezentace (DUMu):
V soustavě souřadnic zobrazíme bod A.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Příklady s lineární funkcí
Soustavy lineárních rovnic
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VY_12_INOVACE_Pel_III_12 Funkce – grafické řešení soustavy rovnic
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Transkript prezentace:

GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC Prezentace je nastavena na kliknutí, aby učitel mohl vysvětlit jednotlivé kroky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola hrou – počítače ve výuce kroměřížských základních škol“. Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.

Příklad: Řešte graficky soustavu lineárních rovnic a proveď zkoušku: Příklad: Řešte graficky soustavu lineárních rovnic a proveď zkoušku: x + y = 1 x - y = 5 Řešení: Z rovnic si vyjádříme y: x + y = 1  y = – x + 1 x - y = 5  y = x – 5 Dosadíme vhodná čísla do tabulky: Jednotlivé body znázorníme do soustavy souřadnic a sestrojíme grafy. Průsečík přímek je řešením soustavy rovnic. x 1 y = –x + 1 y = x – 5 – 5 – 4

x 1 y = –x + 1 y = x – 5 – 5 – 4 y = - x + 5 y = x – 5 A[3; - 2]

Správnost řešení ověříme zkouškou nebo početní metodou. Zkouška: L1= 3 + (-2) = 1 P1= 1 L1= P1 L2= 3 - (-2) = 5 P2= 5 L2= P2 Sčítací metoda: x + y = 1 x - y = 5 2x = 6 x = 3 3 + y = 1 y = - 2 Bod A[3; - 2] je řešením soustavy x + y = 1 x - y = 5.