Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Etická hlediska péče o staré občany
Etika v podnikání Business Ethics
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám"
... ve vztahu k životnímu prostředí. dobrovolné začleňování ekonomických, sociálních a environmentálních aspektů do činnosti člověka obec nebo město,
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
Teoretický model sociální firmy Ing.Markéta Würtherlová Fokus Praha, o.s.
Vzdělávací program k sociálnímu podnikání Vzdělávací program k sociálnímu podnikání „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Lenka Zahradníčková
1. Ekonomie jako společenská věda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Mezinárodní ekonomické právo 1.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Předmět: Řízení podniku 1
Nový systém ekonomické migrace
Společenská odpovědnost organizací
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Etika chovu zvířat Doc. Ing. Lukáš Jebavý, CSc
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
Etika ve VP. Etické problémy ve střední a východní Evropě Etické otázky v politice = chování lidí v politickém procesu, zlé a dobré úmysly v pol. procesu.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Uvedení do etiky Zuzana Svobodová.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Charakter Pavel Šuranský.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
INVALIDITA JAKO SOCIÁLNÍ UDÁLOST
Etický kodex Komory auditorů
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
Právo jako normativní systém, základní pojmy
Podniková ekonomika Podnik a životní prostředí. Environmentální složka podnikového managementu, formy dobrovolné environmentální aktivity podniku, principy.
Etický kodex české pedagogické vědy a výzkumu Jan Průcha, Roman Švaříček Filip Votava Učo:
Magické slovo Sustainability  Udržitelnost je jako „megatrend“ hlavním strategickým tématem kterékoliv stavební firmy, pojmy udržitelná strategie, finance,
Právo hospodářské soutěže
Profesní etické kodexy
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Podnikatelská etika 4. Etické rozhodování. Etika v podnikání. Koho to kdy zajímalo?  Do 60. let min. století hlavně sociologové, psychologové, filozofové.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
CSR = Etika + kultura + ?. Etika právnické osoby? Morálka – je to „co je“, resp. představuje společenskou instituci složenou z množiny standardů a principů.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ekonomika malých a středních podniků
Ing. Veronika Dostálková MBA
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Počátky teoretického ekonomického myšlení
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Interní a externí pravidla, etická pravidla
Kulturní a etické cíle Corporate Governance
Podniková kultura a manažerská etika
Úvod do etiky v podnikání (2) - vztah etiky a ekonomie EvP (P-1)
Ekonomika nadací a nadačních fondů
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Sociální podnikání Sociální firma.
Prvky edukačního procesu
Transkript prezentace:

Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky? Pavel Seknička

Obsah: Definice podnikatelské etiky Struktura etiky v podnikání Východiska etiky v podnikání Integrace etiky do podnikové strategie Proč by se podnik měl chovat (jednat) na trhu eticky?

Definice podnikatelské etiky Podnikatelská etika zkoumá a využívá morální hodnoty, principy a standardy, které určují a řídí chování (jednání) všech účastníků ekonomických činností na všech úrovních ekonomického systému.

Struktura etiky v podnikání Ekonomický systém je strukturovaný a tomu odpovídá i etika v podnikání: Etika jednotlivce; Podniková etika; Profesní etika; Etika organizací a institucí ekonomiky; Etika systému.

Východiska etiky v podnikání Etika; Lidská práva a svobody (teoretická východiska); Morálka; Podnikatelské prostředí (praktická východiska).

Integrace etiky do podnikové strategie Globalizace a trendy v podnikání pro 21. století; Ekonomické důvody pro integraci etiky do podnikové strategie (snížení transakčních nákladů; získání goodwillu a posílení image firmy; získání trvalé společenské přízně a preference); Omezené možnosti působení práva;

Proč by se podnik měl na trhu chovat eticky? Protože je to v jeho zájmu; Protože mravnost je obecným zájmem celé společnosti; Protože každý podnikatelský subjekt očekává etické chování ostatních účastníků trhu; Protože je obecně považováno za amorální jednostranně odstoupit od vzájemných dohod a přitom očekávat, že ostatní je budou dodržovat; Protože je společensky mravně neúnosné se proklamativně přihlásit k dodržování etických pravidel a skrytě je porušovat; Protože jakékoliv porušování morálních pravidel podnikatelskými subjekty devastuje prostředí nezbytné pro podnikání.