Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti Autor práce: Tomáš Richter (9523) Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová Ph. D. Oponent bakalářské práce: Ing. Jakub Hořický České Budějovice, únor 2017
Motivace a důvody k řešení daného problému Vlastní pracovní zkušenosti Řešení problematiky v dané společnosti Vlastní sebevzdělávání
Cíl práce Zjistit a analyzovat ve vybraném podniku, jaké chyby dělají řídící pracovníci, jak tyto chyby ovlivňují zaměstnance a pracovní výkony. Na základě analýzy zjistit, jestli vedoucí pracovník dostatečně komunikuje se svými zaměstnanci, či poskytuje zpětnou vazbu apod.
Výzkumné otázky Jakých chyb se dopouštějí manažeři nejčastěji? Využívají manažeři při komunikaci se svými podřízenými efektivně komunikační nástroje? Je využívána asertivita v dostatečné míře? Poskytují manažeři podřízeným dostatečnou zpětnou vazbu?
Použité metody Dotazníkové šetření Řízený rozhovor
Dosažené výsledky Nedostatečná zpětná vazba nadřízených od podřízených Nečestné a nespravedlivé jednání Malá četnost komunikace mezi manažery a podřízenými Komunikace nesprávným způsobem
Dosažené výsledky
Dosažené výsledky
Dosažené výsledky
Přínos práce Zjištění komunikačních nedostatků na HM Nastavení následných kroků k nápravě Zlepšení komunikace mezi nadřízenými a podřízenými
Závěrečné shrnutí bakalářské práce Komunikace na nadprůměrné úrovni Nastaveny opatření k odstranění nedostatků Cíl bakalářské práce splněn
Odpovědi na otázky vedoucí práce Pojmenujte konkrétněji vlastní návrhy a objasněte kalkulaci návrhů objasněte na příkladu. Jaké komunikační techniky a styly komunikace by jste manažerům doporučili nejvíce uplatňovat, aby se jejich komunikační chyby ve vztahu k zaměstnancům minimalizovali, co by se pozitivně mohlo odrazit na lepších výkonech zaměstnanců.
Odpovědi na otázky oponenta Máte s odstupem času přehled, zda se v hypermarketu TESCO podařilo některé z Vašich návrhů opatření implementovat?
Děkuji za pozornost