NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_16 Výrazy TEMA: Matematika 8. roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.
Anotace Když je počítání s čísly nahrazováno obecnými výpočty, snižuje se zpravidla procento úspěšnosti v matematických dovednostech žáků. Motivovat žáky k „obecnější matematice“, k základům algebry, nebývá snadné. Tento materiál nabízí žákům několik příkladů, na nichž si úpravy mnohočlenů procvičit. Ve vyučovací hodině v 8. ročníku jsem využil 30. 4. 2012, dařilo se.
Sčítej, odčítej mnohočleny: Výrazy (algebra) Sčítej, odčítej mnohočleny: (7x³ – 2x² + 5x) + (3x² + x³ – 1) = (9a + 6b – 4) – (6b + 4a +11) =
Proveď násobení (7h² – 5h + 4) . (– 6h³) = 10m . (5m – 9m³ + 7m²) = (8k + 5) . (2 – 5k) = (12z – 7) . (12z + 7) = (1 + 6p) . (1 + 6p) =
Připomeň si tři algebraické vzorce Uprav podle vzorců: (8j + 3)² = (4 – 5q)² = (9w – 1)² = (1 + 6t)² = (5a + 3) . (5a – 3) = (14 – 3s) . (14 + 3s) = (5 + 7d) . (7d – 5) =
Rozlož na součin (i mocnina je „utajený součin“) 55e² + 44e³ – 99e = 16 – 40f + 25f² = 49r² + 154r + 121 = 9u² – 6u + 1 = 169 + 52k + 4k² = 196c² – 84c + 9 = 289x² – 9 = 1 – 16y² =
Ještě jednou rozklady na součin 64a² – 121b² = 25 + 30n + 9n² = 25 – 9m² = 14 + 25g³ = 100 + 140v + 49v² = (225q² – 1)² = 144w² – 312tw + 169t² =
Citace Archiv autora.