Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Krácení lomených výrazů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Lomené algebraické výrazy
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Lomené algebraické výrazy e-learning
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Lomené algebraické výrazy
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Lomené výrazy – násobení a dělení
VY_32_INOVACE_07/1/18_Číslo a proměnná
Rozšiřování a krácení zlomků
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají lomené výrazy. Speciální.
Násobení lomených výrazů
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lomený výraz, smysl lomených výrazů
AnotacePrezentace, která se zabývá krácením a rozšiřováním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozšiřují a krátí.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 02 Nulový bod
Krácení lomených výrazů.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 01 Hodnota výrazu MěSOŠ Klobouky u Brna.
Složené lomené výrazy SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 14 Lomené výrazy II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 10.8 – Kvadratické rovnice, rozklad na součin, definiční obor.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Škola: P11 ZŠ A MŠ, BRNO, HORNÍKOVA 1 Autor: JARMIL MULLER Předmět: VLASTIVĚDA Anotace: DUM je určen k seznámení.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 1 – Lomené výrazy – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
ČÍSELNÉ OBORY 16 Mocniny I
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 13 Lomené výrazy I
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
ZLOMKY Pojem zlomků.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitalizace výuky Příjemce
I. Podmínky existence výrazu
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Základní škola Čelákovice
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 Krácení lomených výrazů

Škola: P11 ZŠ a MŠ Brno, Horníkova 1 Autor: Eva Marvanová Základní informace Škola: P11 ZŠ a MŠ Brno, Horníkova 1 Autor: Eva Marvanová Předmět: Matematika pro 9. ročník Anotace: Prezentace, která slouží k vysvětlení pojmu krácení lomeného výrazu a k upozornění na možné časté chyby při krácení lomeného výrazu. Součástí jsou i cvičení, kdy si žáci sami krácení vyzkouší. Výsledky kontrolují s výsledkovou tabulkou na posledním snímku. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024

Metodický pokyn Materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a tablety, pro žáky 9. ročníku. Žáci si zopakují krácení zlomků a plynule přejdou ke krácení lomených výrazů. Upozorníme je na nejčastější chyby, jichž se mohou při práci dopustit. Součástí jsou i cvičení, při jejichž řešení si ověří probranou teorii, správnost si zkontrolují na výsledkovém listu, který je součástí prezentace.

Krácení lomených výrazů

Krátit lomený výraz znamená dělit čitatel i jmenovatel lomeného výrazu konstantou nebo výrazem různým od nuly. Při krácení lomeného výrazu vždy uvedeme podmínky, za kterých mají daný i zkrácený výraz smysl.

Příklady: Pokud není čitatel nebo jmenovatel v součinu, musíme před krácením lomený výraz upravit.

Časté chyby, jichž se dopouštíme: Krátit můžeme jen činitele v součinech!

Cvičení

K zadání přiřaď správný výsledek a podmínku

Výsledky 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Číslo příkladu Výsledek Podmínka

Řešení 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. C H D E F B A G J I a c b j f h Číslo příkladu 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Řešení C H D E F B A G J I Podmínka a c b j f h i d e g

Zdroje vlastní archiv