Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.03_ZAHAJOVACÍ PÍSEMNÁ PRÁCE Název: Zahajovací písemná práce Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k opakování učiva Datum: 20.9. 2011 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk) VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.03-10
U všech slov urči slovní druhy (stačí číslicí) Představení začíná v 19 hodin a končí určitě před 21. hodinou. Uprostřed pralesů nafilmovali autoři nejmenší lidi světa.
U podstatných jmen urči jejich mluvnické kategorie PÁD ČÍSLO ROD VZOR NĚKOLIK LIP NA STOLE AUTEM
U přídavných jmen urči jejich mluvnické kategorie ČÍSLO ROD DRUH VZOR JIRKŮV SEŠIT ZNÁMÉHO BÁSNÍKA ŠICÍM STROJEM
U sloves urči jejich mluvnické kategorie OSOBA ČÍSLO ZPŮSOB ČAS ROD VID NEMLUVTE! ŠEL BYCH TAM. BYLA POZVÁNA RADOU.
Děti seděly dlouho kolem táboráku. Urči větné členy ve větě Zatelefonuji ti večer. Děti seděly dlouho kolem táboráku. Před okny našeho domu je podlouhlý záhon květin. Vítězem celé soutěže se stalo družstvo sedmé třídy. Bratr se stal přeborníkem ve vrhu koulí.
Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá. Označ věty hlavní a vedlejší, urči druhy vět vedlejších Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá. Odbočil tam, kde byla lepší cesta. Vypráví se, že se tam o půlnoci zjevuje strašidlo. Když odcházel, zabouchl dveře. Říká se, že v nouzi poznáš přítele. Byl to souboj, jaký jsme letos na mistrovství světa ještě neviděli.
Model jsem sestrojil přesně tak, jak to bylo v návodu. To je dům, ve kterém jsem se narodil. Musím zahánět psy, aby nehonili mou kočku. Jestliže ti půjčil drahou věc, musíš ji opatrovat. Petr zkoumal, co bylo příčinou jeho neúspěchu. I když dno vypadalo pevně, byla to jen bažina.
Urči souvětí podřadné / souřadné Napiš si někam na papírek, že máš koupit svazek ředkviček. ………………………………….. Zapomněla jsem na boty, které jsem nechala sušit venku, bohužel je ukradli. …………………………… Myslím, že tvé názory jsou neopodstatněné. …………………………………… Maminka zavolala na babičku, babička vylezla a my jsme si mohli oddychnout. …………………………
METODIKA: Projedeme s dětmi jednotlivé slidy – děti chodí postupně k tabuli a vyplňují. Další hodinu rozdáme písemné práce, které jsou přiloženy k prezentaci i s řešením.