ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Mgr. Lenka Venclová 7.ročník
Zámořské objevy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Opakování z minulé hodiny:
Registrační číslo projektu:
Dějiny významných států a národů v Evropě IV
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Registrační číslo projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Zámořské objevy objevení Ameriky.
Zámořské objevy.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Planeta Země Zeměpis VY_32_INOVACE_444, 23. sada, Z3 ANOTACE
Zámořské objevy 15. století
Zámořské objevy.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Vliv náboženství na chápání světa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek.
Objevné plavby 7. ročník.
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zámořské objevy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o zámořských objevech.
Kryštof Kolumbus – objevení Ameriky
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Objevné plavby Název sady: Pozdní středověk a počátky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvíz na zámořské objevy Číslo vzdělávacího materiálu: ICT1-20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola Městec Králové
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název a číslo materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_VI_3_16 Zámořské objevy, prezentace Šablona číslo: VI Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 16 Autor: Mgr. Radmila Smolíková

Anotace: zámořské objevy a podmínky, které umožnily vyplouvání na objevné plavby Očekávaný výstup: žáci se seznámí s podmínkami, které umožnily uskutečnění objevných plaveb, poznají mořeplavce, kteří plavby uskutečnili Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 12– 13let Klíčová slova: Kryštof Kolumbus, Bartolomeo Diaz, Vasco da Gama, Fernando Magalhães Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, sešit, psací potřeby Potřebný čas pro výuku DUM: 35 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Učitel žákům prezentuje látku na interaktivní tabuli a žáci poté ústně rekapitulují získané vědomosti. Zkusí si zodpovědět otázky, které jsou v závěru prezentace. Žáci si učiní krátký zápis do sešitu.

zdroje Mandelová, H., Kunstová, E., Pařízková, I. Dějiny středověku a počátků novověku. 2. vydání. Liberec: Dialog, 2010.

Zámořské objevy

Evropané vyplouvali do zámoří: protože v Evropě byl nedostatek zlata a stříbra, protože Evropa potřebovala velké množství koření, protože cesty do Indie přes Osmanskou říši byly omezeny.

Proč byli Evropané úspěšní? Mohli používat zdokonalený kompas. Mohli využívat střelné (palné) zbraně, které obyvatelé Ameriky a Asie neznali. Zámořské plavby byly finančně podporovány silným španělským státem. Využívali větší a dokonalejší lodě.

Kam Evropané vyplouvali? Španělé vyplouvali směrem na západ. Při tom objevili nový kontinent. Díky podpoře bohatého Španělska se uskutečnila první cesta kolem světa. Portugalci vyplouvali směrem na východ, podél pobřeží Afriky.

Bartolomeo Diaz 1450 – 1500 Portugalský mořeplavec. Velel výpravě, která měla prozkoumat pobřeží Afriky, přitom obeplul jižní mys Afriky, který byl později pojmenován mys Dobré naděje. Zahynul při jedné z výprav při mořské bouři.

Vasco da Gama 1469 – 1524 Portugalec, původně diplomat a důstojník. V roce 1498 obeplul Afriku a doplul do Indie. Zemřel při jedné z výprav do Indie.

Kryštof Kolumbus 1451 – 1506 Italský mořeplavec ve službách Španělska. Zorganizoval a vedl čtyři výpravy na západ, přistál na dnešním San Salvadoru. Dosáhl titulu místokrále objevených zemí.

Fernando Magalhães 1480 – 1521 Portugalec ve službách Španělska. Objevil průliv mezi Atlantským a Tichým oceánem. Jeho plavba v letech 1519 – 1521 prakticky dokázala teorii o kulatosti Země. Jeho plavba patří k největším mořeplaveckým výkonům všech dob.

Amerigo Vespucci 1451 – 1512 Pocházel z Florencie. Podílel se na přípravě první Kolumbovy výpravy. Osobně se několika výprav zúčastnil. Jeho líčení přírody a obyvatel nových zemí se stalo oblíbenou četbou a lidé tak začali mluvit o zemi Amerigově - o Americe.

Nové plodiny, rostliny a živočichové v Evropě tabák bavlna káva brambory kakao krocan papoušek

Zopakuj si: Proč Evropané vyplouvali do zámoří? Co Evropanům umožnilo úspěch? Který bohatý stát financoval zámořské výpravy? Kterým směrem vyplouvali Španělé? Kudy vyplouvali Portugalci? Které mořeplavce z 15. století znáš?

Věděl/věděla jsi to? Evropané hledali nové zdroje drahých kovů a koření. Cesty přes Osmanskou říši byly nebezpečné. Evropané mohli využívat dokonalejší kompas a lodě, používali střelné zbraně. Finančně zámořské plavby podporoval silný španělský stát. Španělé směřovali Indie západním směrem. Portugalci směřovali k africkému pobřeží a pak kolem Afriky k Indii. Kryštof Kolumbus, Bartolomeo Diaz, Vasco da Gama, Fernando Magalhães, Amerigo Vespucci.