Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti Autor : Marcela Synková Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová Oponent : Ing. Josef Medek České Budějovice, červen 2016
Motivace a důvody k řešení problému studovaný obor autorky znalost obchodní jednotky dostatek informací ke zpracování Osobní zájem Doplňková maloobchodní síť Kiosek IMBISS ( Hřensko)
Cíl práce Cílem bakalářské práce je analyzovat konkurenci na maloobchodním trhu na zvoleném území a z hlediska zvoleného subjektu. Dílčím cílem je navrhnout taková opatření pro danou jednotku, aby jí pomohla zdokonalit a upevnit stávající pozici na trhu.
Výzkumné otázky Má kiosek IMBISS nejvyšší tržby ze všech konkurentů? Má kiosek IMBISS vyšší ceny než konkurence? Je kiosek IMBISS prosperujícím podnikem? Je pravda, že o kiosku IMBISS a soutěskách neví mnoho lidí? Jsou návštěvníci kiosku IMBISS a soutěsek především studenti?
Použité metody Dvě hlavní části práce: Teoreticko–metodologická část Metoda sběru dat - odborná literatura, internetové zdroje Aplikační část Metoda sběru dat - dotazníkové šetření, pozorování, dotazování, řízený rozhovor, metody komparace, dedukce Analýzy (analýza konkurence, analýza tržeb) Vnitřní a vnější faktory vycházející ze SWOT analýzy Metoda cenového srovnání
Dosažené výsledky
Dosažené výsledky
Tržby jednotek (v Kč)
Porovnání celkového nákupu ( v Kč)
Návrh opatření Snížení nákladů na nákup zboží Nabídka širšího sortimentu Modernizace a inovace prostorů
Závěrečné shrnutí Má kiosek IMBISS nejvyšší tržby ze všech konkurentů? Má kiosek IMBISS vyšší ceny než konkurence? Je kiosek IMBISS prosperujícím podnikem? Je pravda, že o kiosku a soutěskách neví mnoho lidí? Jsou návštěvníci kiosku a soutěsek především studenti? Cíl práce byl splněn
Otázky vedoucího práce Jako jeden z návrhů na opatření doporučujete ”svědomitě hlídat konkurenci”. Upřesněte tuto myšlenku v kontextu Vámi zvoleného kiosku, tj. konkrétně navrhněte, jak by takové ”svědomité hlídání” v praxi Vámi zvoleného kiosku mělo vypadat.
Otázky oponenta práce Jakým konkrétním způsobem navrhujete kiosku upevňovat dobré vztahy s dodavateli?
Děkuji za pozornost.