Kružnice III. třída.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Úhel je část roviny
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Množiny bodů dané vlastnosti
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
Užití Thaletovy kružnice
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Učivo pro 5. ročník Michaela Eva Polášková Kalivodová
Kružnice opsaná trojúhelníku
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Matematika Rovnoběžníky.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
THALETOVA VĚTA.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: ELIPSA Anotace: pojmy - konstrukce.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_02.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Geometrie Ročník : 5.
Procvičování graf lineární funkce. Narýsujte graf následujících funkcí.
Zapiš čísla: 2 tisíce0 stovek2 desítky4 jednotky 0 tisíců0 stovek5 desítek8 jednotek 7 tisíců7 stovek0 desítek1 jednotka 3 tisíce9 stovek6 desítek3 jednotky.
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Hlují čísla na desetitisíce
POLOPŘÍMKA.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
VY_42_INOVACE_116_KRUŽNICE,KRUH Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kruh, kružnice Základní pojmy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Lucie Rendlová 9.B 2.ZŠ Plzeň 2015
Kružnice trojúhelníku opsaná
III. část – Vzájemná poloha přímky
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_01 – Kružnice, matematika, 3. ročník
Základní konstrukce Kolmice.
III. část – Vzájemná poloha přímky
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
Konstrukce trojúhelníku
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vzájemná poloha dvou kružnic
TÉMA: Rýsování čtverce
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Transkript prezentace:

Kružnice III. třída

Kružnice je částí roviny x S k

Kde ve vašem okolí vidíte kružnici?

Kružnice je určená Středem Poloměrem k r x S

Poloměr je úsečka, která spojuje střed kružnice s libovolným bodem na kružnici označujeme ho malým psacím písmenem r všechny poloměry téže kružnice mají stejnou délku

Průměr úsečka, která má oba krajní body na kružnici a prochází středem této kružnice označujeme ho malým psacím písmenem d

Rýsování kružnice 1) při rýsování kružnice musíme vyznačit nejdříve její střed x S

Rýsování kružnice 2) zvolíme poloměr kružnice x S r = 3cm

Rýsování kružnice 3) opíšeme kružnici se středem S a poloměrem 3cm r x S r

Rýsování kružnice 4) kružnici popíšeme malým psacím písmenem k x S r k

Které body kružnici k náleží? x S k x A B C D x E C, D

Které body kružnici nenáleží? x S k x A B C D x E A, B, E, S

Použité zdroje http://www.sportfit.cz/index.php?main_page=popup_image&pID=1519 http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.kulisy.cz/ceniky/kruh100.jpg&imgrefurl=http://www.kulisy.cz/ceniky.html&usg=__fOIBof99zK1krYVdHSqyMBcNy3k=&h=577&w=600&sz=92&hl=cs&start=18&zoom=1&tbnid=QIHeRkZMkpxLFM http://www.domacivyroba.cz/8-nahrdelniky http://www.diamond-club.cz/produkty/sh-diamonds/kruhovy-naramek-s-diamanty