Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, 73801 Frýdek-Místek IČ 13644301 Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0149 Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_13_37HanO-5 Název tematické oblasti (sady) Programování a obsluha CNC Název vzdělávacího materiálu Úvod do programu Xilog Plus Druh učebního materiálu Výukový Anotace Rozměry jednotlivých otvorů pro policové podpěrky Klíčová slova XILOG Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 33-56-H/01 Truhlář, 33-42-M/01 Nábytkářská a dřevařská výroba Ročník II. Typická věková skupina 15 - 17 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Bc. Ondřej Hanák Zhotoveno, (datum/období) 10.3.2012 Celková velikost 1162kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Ondřej Hanák. Dostupné z portálu www.ssed-fm.cz
1.5. VÝUKOVÝ MATERIÁL K PŘEDMĚTU ŘÍZENÍ CNC STROJŮ Úvod do programu Xilog Plus 4. část
Rozměry jednotlivých otvorů pro policové podpěrky
Policová podpěrka
Opět začínáme „Hlavičkou“ pro optimalizované vrtání XB0 v poli X zadáme rozměry od boční plochy (F3) v poli Y zadáme rozměry od boční plochy (F5) v poli Z nadefinujeme hloubku vrtání- je dána typem policové podpěry, tzn. 9mm v poli R určíme počet otvorů- v závislosti na délce boku (výšce korpusu)
Založíme nový řádek pro otvory policových podpěr
Hodnota malé x v poli x druhého řádku, zadáme rozteč mezi otvory v ose X, což je 32 mm, tak, jako je rozteč u kolíkovací vrtačky
Hodnota y - u hodnoty y, nezadáváme žádné rozměry, jelikož potřebujeme osazovat otvory pouze v ose X
Průměr otvorů zadáme průměr otvorů pro policové podpěry (opět v závislosti na typu policové podpěrky) otvory jsou nejčastěji průměru 3mm, nebo 5mm
Poznámka do poznámky napíšeme název řádku, čili technologickou operaci kterou právě provádíme (tu nemusíme napsat, ale je to pro orientaci lepší)
Grafické zobrazení pro kontrolu použijeme grafické zobrazení
Uložíme