Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika – rastrová grafika
Advertisements

Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
ZÁKLADY POČÍTAČOVÉ GRAFIKY Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_LENKA_KLOUCKOVA_GRAFIKA_ZAKLADY_GRAFIKY_RASTR_03 Název školyStřední škola.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Počítačová grafika Úvod do základů počítačové grafiky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_12_16_Excel. Excel Tabulkový procesor pro vytváření tabulek a grafů Pochází z kancelářského balíku Microsoft Office Nejčastěji.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skener Číslo DUM: III/2/VT/2/1/17 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware počítače.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM USB mikroskop.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
HARDWARE VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ.
Tistarna ingoustová a laserová
Tiskárny Šárka Prokopová 6.B
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
Vstupní a výstupní zařízení - opakování
Měření délky pevného tělesa
ČR-test pro 4. třídu první čtvrtletí
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Počítačová grafika.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Výstupní zařízení – druhy tiskáren
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
Grafické programy - opakování
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Lineární rovnice a nerovnice I.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Význam utkání v sportovních hrách
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Výzkum přírodních geochemických a remediačních procesů a jejich využití pro sanace po těžbě nerostů GEOCHEM Kontrolní den ‘04 GEOCHEM – KD 2004.
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Poměr v základním tvaru.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2012 Ročník
Kvadratické nerovnice
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Ruční obrábění plastu II
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Přídavná zařízení.
Informatika – Grafika.
Inf Rastová a vektorová grafika
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Počítačová grafika.
Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti a způsoby využití,
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Konstrukce trojúhelníku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Způsoby uložení grafické informace
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Způsoby uložení grafické informace
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Poměr v základním tvaru.
Word Základy Wordu. Word Základy Wordu Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Základy Wordu Ověřeno.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Lineární funkce a její vlastnosti
Grafy kvadratických funkcí
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení

Rozlišení Rastrové obrázky jsou tvořeny velkým počtem bodů. (Obrázky se mohou jevit zubatě při příliš velkém přiblížení nebo při tisku s nízkým rozlišením). U zařízení provádějícím digitalizaci obrazu (např. skener), udává rozlišení, jak jemně je rozlišována předloha a kolik obrazové informace je získáváno.

Digitální fotoaparát používá pro záznam obrazu snímač, který má přesně dané rozlišení. Toto rozlišení určuje, z kolika jednotlivých bodů se skládá výsledná digitální fotografie. Výrobce snímače udává rozlišení buď jako dvojici čísel (např. 1920 x 1080) nebo jedním číslem ( např. 8,2 mil. bodů neboli 8,2Mp). V prvním případě se dozvíme, z kolika jednotlivých bodů se skládá jedna řádka a jeden sloupec vaší fotografie. V druhém případě se dozvíte, kolik je bodů dohromady.

Jednotky PPI je zkratkou anglického Pixel Per Inch, znamená to počet obrazových bodů na palec (2,54 cm). PPI označuje hustotu obrazové informace. Jednotka PPI se používá pro rozlišení (anglicky resolution) zařízení nebo obrazu. Kolik bodů má libovolný obrázek, zobrazí každý rastrový editor.

Tím, jak zmáčkneme spoušť digitálního fotoaparátu a snímek se uloží do paměti, vlastně definitivně určujeme jeho kvalitu co se týče obrazové informace. Následně jej můžeme doostřovat, barevně korigovat či jinak vylepšovat, ale obrazovou informaci již nezlepšíme. Ta je dána rozlišením snímače a kvalitou fotoaparátu. Při každé úpravě rozlišení si musíme dávat pozor, zda měníme počet bodů či pouze doplňkovou informaci o tom, jak se s body má zacházet.

Tiskárny nedokáží vytisknout jeden pixel libovolné barvy Tiskárny nedokáží vytisknout jeden pixel libovolné barvy. Aby barevně vytiskly jeden pixel, musí jeho barvu namíchat z několika bodů (Dots) svých barevných inkoustů (obvykle 4 nebo 6 barev). Jeden pixel obrazu se tak rozpadne na několik inkoustových tiskových bodů (Dots). Tiskový bod (Dot) tak musí být menší, než je pixel obrazu, aby bylo možné barvu pixelu namíchat. Procesu míchání (skládání barev se říká rozklad (Dithering).

Dots per Inch (DPI) není tak nic jiného, než s jakou hustotou je tiskárna schopná stříkat inkoustové body na papír. DPI musí být vždy větší než PPI, aby tiskárna měla dostatečnou reservu na vytvoření každého barevného pixelu z několika tiskových bodů. V praxi se ale nikdo o proces tisku příliš nestará (to je věcí konstrukce tiskárny případně tiskaře), a tak se obě veličiny PPI a DPI běžně zaměňují.