Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251_TÉMA_ Zaměstnanec ve firmě Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.9 v ě ty dvoj č lenné, jedno č lenné a v ě tný ekvivalent Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_580 Jatečné zpracování drůbeže Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_565_ Výkup mléka 2 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WORD Číslování stránek
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
IKT Českosaské Švýcarsko
VY_32_INOVACE_645_PILOVÁNÍ MATERIÁLU Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
VY_32_INOVACE_648_ŘEZÁNÍ ZÁVITŮ - VNĚJŠÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Věcné učení První pomoc
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Předmět VY_32_INOVACE_03-24 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_15_STAVBA VĚTY DVOJČLENNÉ, JEDNOČLENNÉ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Mgr. Pavla Kuzníková Průřezové téma Občan v demokratické společnosti Informační a komunikační technologie Člověk a svět práce Tématický celek Český jazyk a literatura Ročník 2. Datum tvorby 25. 10. 2012 Datum a místo ověření 21. 11. 2012 2.A Druh učebního materiálu Prezentace Anotace Stavba věty dvojčlenné a jednočlenné Klíčová slova Subjekt, predikát, zákl. člen jednočlenné věty Metodický pokyn Praktické osvojování vět jednočlenných a dvojčlenných Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

věty dvojčlenné jednočlenné Stavba věty dvojčlenné jednočlenné

Věta dvojčlenná část podmětná – subjekt = shoda část přísudková - predikát

POZOR! Dvojčlenné věty jsou i věty s nevyjádřeným podmětem : Zachvěli jsme se zimou.

Věty jednočlenné Pozor! Nemluvíme ani o podmětu ani o přísudku nemůžeme je rozdělit na část podmětnou a přísudkovou obsahuje pouze jeden základní větný člen nemohou mít mluvnický podmět základní člen jednočlenné věty (Zčjv) může být holý, rozvitý i několikanásobný Pozor! Nemluvíme ani o podmětu ani o přísudku

Věty jednočlenné dělíme dle toho,jakým slovním druhem je Zčjv : slovesné Jasní se. Mrholí. Setmělo se jmenné Psohlavci.Branky,body,vteřiny. příslovečné Ovoce a zelenina. Toho strachu! infinitivní Být či nebýt? Nevyklánět se z okna! částicové Ano.Ne. Určitě. Skutečně. citoslovečné Prásk! Kuku! Haló!

Na podzim se už brzo stmívá. Lije vodu do sklenice. U následujících vět určete, zda se jedná o větu jednočlennou nebo větu s nevyjádřeným podmětem : Na podzim se už brzo stmívá. Lije vodu do sklenice. Už se zatahuje. Večer vždy zatahuji závěsy. Stýská se mi po tobě. Velmi si stýská.

Určete, které věty jsou D a které J : Dobrý den! Sedíme dobře? Letos v únoru často sněží. Hučí mi v hlavě. To se zamračilo! V krbu zapraskalo hořící poleno. Zase lije. Počkejte na své spolužáky. Nové Opavsko. Zavolej mi ještě jednou! Věty jednočlenné nahraďte dvojčlennými: Bylo vidět Praděd. Vůbec se mi nechtělo vstávat. Určitě mi bude veselo.

Napište , v jaké situaci užijete těchto jednočlenných vět : Těch peněz! Milá maminko! Znamenitě. Koupit si tak něco! Nikterak. Vrkú! Dobré? Divá Bára. Květy. Čechy krásné, Čechy mé.

( zvolání - může být i elipsa, oslovení v dopise, hodnocení, přání, odmítnutí, přírodní zvuk, otázka, název uměleckého díla, název časopisu, personifikace )