STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Jakub Jan Ryba Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_15_Opakování III.
Romantismus v hudbě německých skladatelů
Z franc. romantique = jako v románu
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Raný romantismus – starší větev Carl Maria von Weber Franz Schubert
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Richard Wagner –
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Téma: Kytice - K. J. Erben VY_32_INOVACE_586.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
 Název: Leoš Janáček  Šablona : III/ 2  Číslo : 39  Autor : Vyhnálková Zuzana  ZŠ Choltice „Učíme se pro život“  Klíčová slova: moderní hudba 20.
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_28_Bedřich Smetana Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus.
Romantismus v Čechách a v Rusku VYTVOŘIL PETR MELICHAR.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školyZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_46_Představitelé ranného romantismu TémaMladší větev romantických.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV: VY_12_INOVACE_22_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_KOSMOVA KRONIKA ČÍSLO PROJEKTU:
Základní škola Kostelec u Křížků, okres Praha – východ K ostelec u Křížků 48, Kamenice, tel.: , IČO: Moderní škola Anotace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
ANOTACE Materiál slouží k prezentaci učiva týkající se německého skladatele Carla Maria von Webera. Údaje jsou uvedeny v bodech, které mohou posloužit.
Slovesný rod.
Test ověřující znalosti z HV
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: Základní škola Netvořice
Romantismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Logická organizace paměti
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Dějiny hudby a její osobnosti
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hudební renesance v Čechách
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGIGOCKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Narodil se 31. ledna 1797 ve Vídni Zemřel 19. listopadu 1828 ve Vídni
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB OPAKOVÁNÍ RANÝ ROMANTISMUS CARL MARIA VON WEBER Mgr. Eva Řebíčková

ANOTACE Materiál slouží k opakování učiva raného romantismus – C. M. von Webera. Tento materiál může používat sám pedagog při opakování učiva, kdy je položena otázka a student odpovídá. Následně učitel žákům zobrazí správnou odpověď. Tento materiál je určen také studentovi při samotném vzdělávání se. Pomocí tohoto materiálu si student ověří, zda látku bezpečně zvládá či nikoliv. Zobrazí si pouze otázku, odpoví si a poté si zkontroluje správnou odpověď.

VYMEZTE ČASOVĚ RANÝ ROMANTISMUS PŘELOM 18. STOLETÍ - 1. POLOVINA 19. STOLETÍ

KDE VZNIKÁ RANÝ ROMANTISMUS? NĚMECKO

PRO RANÝ ROMANTISMUS JSOU TYPICKÉ MALÉ FORMY, JMENUJTE JAKÉ? OPERA PÍSEŇ DROBNÉ SKLADBY

UVEĎTE PŘEDSTAVITELE RANÉHO ROMANTISMU CARL MARIA VON WEBER FRANZ SCHUBERT ROBERT SCHUMANN FRYDERIC CHOPIN FELIX MENDELSSOHN BARTHOLDY

ČÍM BYL VYJÍMEČNÝ CARL MARIA VON WEBER? ZAKLADATEL RANĚ ROMANTICKÉ OPERY

C. M. VON WEBER BYL PRVNÍM MODERNÍM DIRIGENTEM. CO TO ZNAMENÁ? ZAVEDL POUŽITÍ TAKTOVKY U DIRIGENTSKÉHO PULTU

UVEĎTE NÁZEV JEHO NEJZNÁMNĚJŠÍ OPERY ČAROSTŘELEC

ODKUD NÁMĚTOVĚ A HUDEBNĚ ČERPÁ OPERA ČAROSTŘELEC? Z NĚMECKÝCH BÁJÍ Z NĚMECKÉHO FOLKLORU

UVEĎTE HLAVNÍ POSTAVY Z TÉTO OPERY MAX KAŠPAR AGÁTA POLESNÝ KUNO SAMIEL KNÍŽE OTOKAR ANIČKA KILIÁN

POZNÁTE O JAKOU SCÉNU Z OPERY ČAROSTŘELEC JDE A CO SE ZDE ODEHRÁVÁ? SCÉNA VE VLČÍM DOLE ODLÉVÁNÍ ČAROVNÝCH KULÍ

POPIŠTE DĚJ OPERY ČAROSTŘELEC V krčmě u lesa se sedlák Kilián raduje z vítězství ve střeleckých závodech, ve kterých nečekaně porazil Maxe – ten je považován za nejlepšího střelce široko daleko, ale v závodech se netrefil ani jednou. Polesný Kuno připomíná Maxovi, že zítra si má zkušební ranou získat nástupnictví na místě polesného a ruku jeho dcery Agáty. Kašpar – druhý mladý myslivec nabízí Maxovi pomoc – čarovnou kuli, kterou nemůže minout. Tu si ale musí Max ulít sám o půlnoci ve Vlčím dole. Ve Vlčím dole vyvolává Kašpar Samiela a ten se zjevuje v podobě černého myslivce. Vyžádá si pro něj 6 kulí, které zasáhnou jakýkoliv cíl a sedmou, která bude určena Agátě. Zároveň vychází najevo, že pokud Kašpar do další půlnoci nedodá peklu někoho místo sebe, pak vyprší jeho smlouva s ďáblem a on sám peklu propadne. Přichází Max a přihlíží lití kouzelných kulí. Ty jsou rozděleny – 3 pro Maxe, 3+1 pro Kašpara.

Max si vystřílel své tři kouzelné kule, aby se předvedl před knížetem Otokarem. Prosí Kašpara, aby mu dal ještě jednu a ten mu podstrkuje kuli určenou Agátě. Max dostává příkaz ke zkušební střele – má sestřelit holubice z vysoké větve. Agáta se snaží jej zastavit, protože podle jejího snu byla právě ona sama proměněna v holubici. Max vystřelí, holubice uletí a zasažena je Agáta, ale zároveň díky ochraně Agátina věnce na hlavě se z rány vzpamatovává, ale Kašparovi se zjeví Samiel a odvádí ho do pekla. Kníže vyslýchá Maxe a když se dozví o stycích s temnými silami, odsuzuje ho k vyhnanství. Na přímluvu ostatních je nakonec trest zmírněn na rok zkušební služby, po kterém může Max znovu požádat o místo polesného a Agátinu ruku.

POZNÁTE HUDEBNÍ UKÁZKU? CARL MARIA VON WEBER - ČAROSTŘELEC

CO NAD ČÍM VÍTĚZÍ V OPEŘE? DOBRO NAD ZLEM

ZVLÁDLI JSTE NA VÝBORNOU! GRATULUJI! ZVLÁDLI JSTE NA VÝBORNOU! NASHLEDANOU!

POUŽITÁ LITERATURA A ZDROJE Michels, Ulrich: Encyklopedický atlas hudby, Praha 2000 Černušák, Gracian: Dějiny evropské hudby, Praha 1964 Smolka, Jaroslav a kol.: Dějiny hudby, Brno 2001 Marek, V.: Tajné dějiny hudby, Eminent, Praha 2000 Sýkora, J.V.: Robert Schumann, Supraphon, Praha 1967 Poslechové ukázky z řady CD k učebnici HV pro ZŠ, SPN 1998 http://mashable.com/2012/11/07/election-facebook-friend/ http://img.jihoceskedivadlo.cz/cosedeje/127712022429_03.jpg