Politické strany VY_32_INOVACE_03-57 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Advertisements

POLITICKÉ STRANY Mgr. Michal Oblouk.
Politika, politické strany, politický pluralismus
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Občanská nauka Politické strany ; VY_32_INOVACE_D2_16
Politika a politické strany
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ZPŮSOB VLÁDY Politická moc ve státě je uplatňována způsobem demokratickým nebo totalitním.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.5.34 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2.
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
V OLBY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Dělení politických stran
Politické strany Jsou dobrovolné organizace občanů, které usilují o získání účasti na státní moci.
VY_32_INOVACE_SVF32560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Renáta Kupsová Název materiálu: Politika Označení materiálu: VY_32_INOVACE_OBV.P2.207.
Veřejná správa Mgr. Terezie Pemová
OBČANSKÁ NAUKA STÁTOVĚDA POLITICKÉ IDEOLOGIE
Demokracie a její hodnoty
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Cíle sociální politiky „Základní“ cíle (sociální), obecně: Dimenze ochrany před riziky: –Ochrana před chudobou –Ochrana navyklého životního standardu –Přesun.
Politika Pavel Šuranský.
VY_32_INOVACE_51_10 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Sociologie 13 Sociologie politiky. politika správa veřejných záležitostí – Záležitosti týkající se velké části občanů, nebo všech (oproti soukromým záležitostem)
Název školy: Základní škola Městec Králové
POLITOLOGIE TEST Co nepatří mezi základní funkci voleb ? A.Legitimizování moci B.Výchova voličů C.Finanční zisk pro politické strany D.Sestavování.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_406.
Politické strany II. Petr Machala.
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Prezident a vláda. Prezident ● Prezident je titul, kterým se označuje vedoucí organizace, obchodní společnosti nebo státu. V některých jazycích (francouzština)
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_056 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu.
DEMOKRACIE. Co je to demokracie? Rozhodněte o pravdivosti následujících tvrzení: 1)Demokracie je ideál, s nímž většina politiků nesouhlasí. 2)V demokracii.
Volební právo VY_32_INOVACE_03-54 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Občanská výchova Tematický okruh: Stát a právo Téma:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZÁKONODÁRNÁ MOC Jana Karásková.
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Právo VY_32_INOVACE_03-59 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Druhy práva VY_32_INOVACE_03-60 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu: Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.09_Principy demokracie.
Porušování lidských práv
Práva a svobody a veřejná moc
Národ VY_32_INOVACE_03-46 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Státní občanství VY_32_INOVACE_03-43 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Konflikt, koření života
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
TOTALITNÍ REŽIMY Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
MOC ZÁKONODÁRNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Demokracie.
POLITICKÝ PLURALISMUS
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Politické strany VY_32_INOVACE_03-57 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:  9. Vzdělávací oblast:  Člověk a společnost Vzdělávací obor:  Občanská výchova Tematický okruh:  Stát a právo Téma:  Politické strany Jméno autora:  Libuše Gondkovská Vytvořeno dne:  29. 10. 2011 Metodický popis, (anotace):  Seznámí žáky se systémem politických stran VY_32_INOVACE_03-57

Politické strany Dobrovolná sdružení občanů k jejich účasti na politickém životě, založená na blízkých názorech na společenské jevy, ekonomiku, náboženství, životní prostředí atd. Prostřednictvím voličů usilují o přístup k politické moci. obr.1

Činnost politických stran Řídí se organizačním řádem – stanovy Vytvářejí svůj politický program Vysvětlují a obhajují ho Snaží se získat (udržet) moc ve státě Uplatňují svůj program v praxi obr.2

Dělení stran podle programu Zachování stavu, pomalé a řídké změny konzervativní Svoboda, omezení role státu liberální Ochrana životního prostředí ekologické Princip sociální solidarity a jistoty sociálně demokratické Společné vlastnictví výrobních prostředků komunistické Výrazně preferují vlastní národ nad jinými nacionalistické

Členění politických stran pravice levice Soukromé vlastnictví výrobních prostředků Omezená role státu Minimální zásahy státu do ekonomiky Rovnost příležitostí Vyrovnávací spravedlnost Zastupitelská demokracie Politika sociální solidarity Odpovědný silný stát Stát usměrňuje trh a ekonomiku Rovnost výsledků Rozdělovací spravedlnost Důraz na přímou demokracii

Schéma členění politických stran diktatura demokracie konzervativní liberální ekologické Soc. demokrat. levice pravice komunistické nacionalistické

Skupinový úkol Rozdělte se do skupin. Vylosujte si jednu stranu podle programu. Vymyslete: Název Politický program v oblasti: Školství Zdravotnictví Hospodářství Odprezentujte.

Hra na volby Na základě prezentovaných stran provést třídní volby. Pomůcky a postup: Barevné papíry odpovídající straně Žák vybírá jednu barvu Netvoří se jmenná kandidátka Na základě výsledků hlasování ukázat fungování poměrného systému.

Volby do senátu Každá skupina stran vybere jednoho kandidáta na senátora. Všichni kandidáti vystoupí v diskusi (projev…). Proběhnou volby (bez ohledu na práci ve skupině – podle toho, jak budoucí senátor jedná a co nabízí ve svém programu). Hra ukáže fungování většinového systému.

Použité zdroje: HRACHOVCOVÁ, Marie, et al. Občanská výchova. 1. Olomouc : Nakladatelství Olomouc, 2000. 173 s. ISBN 80-7182-0963-8. Obrázky 1-2 [cit.2010-10-29] dostupné na: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe