Základní informace pro žadatele OPVK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Mgr. Barbora Hošková Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8.listopadu 2006.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. C7 - Projektová kancelář Metodický výklad výzvy C7 Mgr.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Tereza Křížová Lucie Havlíčková 1. VÝZVA DRUHÝCH GLOBÁLNÍCH GRANTŮ KRAJE VYSOČINA PRIORITNÍ OSY 1 OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
IROP předpokládaná podoba implementace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.3 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. dubna 2013.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 20. března 2012.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Publicita projektu
PŘÍPRAVA PROJEKTŮ NA ZŠ Autor: Jana Bartoňová.  Fondy EU  Programové období  Zkušenosti s projekty v OPVK +dokumenty  Benefit7  Programové období.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Národní institut dětí a mládeže – oddělení neformálního vzdělávání
ŠKOLENÍ PRO ŽADATELE O FINANČNÍ PODPORU Z OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Jihomoravský kraj Krajský úřad Jihomoravského kraje oddělení.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Metodika hodnocení specifických kritérií grantových projektů v rámci výzvy č. 36 / 1.2 OP LZZ Školení pro žadatele Praha, 22. března 2010.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Seminář pro příjemce OPVK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost (2007–2013)
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Seminář pro žadatele Ústí nad Labem
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Základní informace pro žadatele OPVK Odbor regionálního rozvoje Oddělení grantů Mgr. Andrea Balažková 9.5.2011 a 12.5.2011 Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíl 2. globálního grantu 1.1 – Zvýšení kvality ve vzdělávání dokončení kurikulární reformy, realizace počátečního vzdělávání založeného na osvojování klíčových kompetencí, univerzálně využitelných pro uplatnění na trhu práce a pro další vzdělávání rozvoj partnerství a síťování mezi školami a dalšími subjekty, které se zabývají vzděláváním a výchovou rozvoj informačních aktivit a kariérového poradenství k zajištění profesní orientace, efektivní volby vzdělávací cesty a prevence předčasných odchodů zajištění kvality ve vzdělávání prostřednictvím zavádění systémů externí a interní evaluace ve vzdělávání a zavádění systémů řízení kvality

Cíl 2. globálního grantu 1.2 – rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními potřebami Rozvoj a uplatňování pedagogických metod a forem výuky podporujících rovný přístup ke vzdělávání a zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér rovného přístupu. Rozvoj poradenství a asistenčních, speciálně pedagogických a psychologických služeb. Podpora úspěšnosti ve vzdělávání a prevence předčasných odchodů ze vzdělávání. Vybudování systému včasné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním. Prevence rasismu a xenofobie a vzdělávání dětí cizinců žijících na území ČR.

Cíl 2. globálního grantu 1.3 – Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení podpora systému a rozmanitých forem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a dalších pracovníků škol a školských zařízení, návrh systému kariérního růstu realizace DVPP podporující rozvoj a zvyšování kompetencí pedagogů (s důrazem na realizaci kurikulární reformy, výuky cizích jazyků a využívání ICT ve výuce) a řídících pracovníků škol a školských zařízení zvýšení dostupnosti, kvality a atraktivity nabídky dalšího vzdělávání pro pracovníky škol.

OP VK ve Středočeském kraji Alokace pro OP 1.1, 1.2 a 1.3 1.1 - alokace 115 mil. Kč 1.2 – alokace 30 mil. Kč 1.3 – alokace 30 mil. Kč

GLOBÁLNÍ GRANT 1.1, 1.2 a 1.3 limity finanční podpory OP 1.1: min. 1 000 000,- Kč max.15 000 000,- Kč limity finanční podpory OP 1.2: min. 1 000 000,- Kč max.10 000 000,- Kč limity finanční podpory OP 1.3: min. 1 000 000,- Kč max.10 000 000,- Kč

GLOBÁLNÍ GRANT 1.1, 1.2 a 1.3 termín vyhlášení: 4. května 2011 ukončení příjmu žádostí: 24. června 2011 ve 12:00 hod (od 10.června předkládat na oddělení Grantů/úterý, čtvrtek: 8:00 – 14:00; středa: 8:00 – 16:00) Předběžný termín vyhlášení výsledků: prosinec 2011 záměr projektu lze konzultovat s pracovníky oddělení grantů osobně, telefonicky nebo emailem (osobní návštěva pouze po předchozí domluvě) max. doba trvání GP 36 měsíců ukončen nejpozději do 31.12.2014

Podporované aktivity 1.1 Zlepšování podmínek pro výuku technických, přírodovědných oborů a řemesel, včetně zvyšování motivace žáků ke vzdělávání se v těchto oborech Spolupráce institucí počátečního vzdělávání s aktéry na trhu práce (včetně zahraničních) s možností uplatnění inovativních forem spolupráce

Podporované aktivity 1.1 skupinu oborů vzdělání: 18 Informační obory 21 Hornictví a hornická geologie, hutnictví a slévárenství 23 Strojírenství a strojírenská výroba 26 Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika 28 Technická chemie a chemie silikátů 29 Potravinářství a potravinářská chemie 31 Textilní výroba a oděvnictví 33 Zpracování dřeva výroba hudebních nástrojů 36 Stavebnictví, geodézie a kartografie 39 Speciální a interdisciplinární obory

Podporované aktivity 1.1 41 Zemědělství a lesnictví (tabulka obsahuje konkrétní názvy oborů) 41-45-M/001 Mechanizace a služby 41-45-M/01 41-54-H/002 Kovář a podkovář 41-54-H/01 Podkovář a zemědělský kovář 41-55-E/002 Opravářské práce 41-55-E/01 41-55-H/003 Opravář zemědělských strojů 41-55-H/01 41-56-H/001 Mechanizátor lesní výroby 41-56-H/01 Lesní mechanizátor 41-56-H/02 Opravář lesnických strojů

Podporované aktivity 1.1 43 Veterinářství a veterinární prevence 53 Zdravotnictví 78 Obecně odborná příprava (tabulka obsahuje konkrétní názvy oborů) 78-42-M/001 Technické lyceum 78-42-M/01 78-42-M/005 Zdravotnické lyceum 78-42-M/04 78-42-M/006 Přírodovědné lyceum 78-42-M/05

Podporované aktivity 1.1 79 Obecná příprava 82 Umění a užité umění Základní škola 79-01-B/01 Základní škola speciální

Podporované aktivity 1.2 Uplatňování a zlepšování organizačních forem výuky a vyučovacích metod podporujících rovný přístup ke vzdělávání, včetně tvorby individuálních vzdělávacích plánů, využití ICT a e-learningových aplikací. Zvyšování kompetence pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér bránících rovnému přístupu všech jedinců ke vzdělávání. Rozvoj poradenství, propracování a rozšíření nabídky asistenčních, speciálně pedagogických a psychologických služeb pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Vybudování „záchytné sítě“ pro osoby ohrožené předčasným odchodem ze systému vzdělávání a těch, co se do systému chtějí navrátit.

Podporované aktivity 1.2 Včasné zajištění minimální garantované péče o děti se sociokulturním znevýhodněním. Vzdělávání dětí cizinců (především jazykové) žijících na území ČR. Podpora neformálního vzdělávání a kompetencí v něm získaných, zdokonalování systému vzdělávání pracovníků NNO a středisek volného času, vytváření vzdělávacích modulů uznatelných jako součást dalšího vzdělávání.

Podporované aktivity 1.3 Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol a školských zařízení v oblasti kurikulární reformy. Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol a školských zařízení v oblasti výuky cizích jazyků a v cizích jazycích. Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol a školských zařízení v oblasti výuky technických, přírodovědných oborů a řemesel. Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol a školských zařízení pro využívání ICT ve výuce.

Podporované aktivity 1.3 Podpora profesního rozvoje pracovníků škol a školských zařízení pro udržitelný rozvoj. Zvýšení dostupnosti, kvality a atraktivity nabídky dalšího vzdělávání pro nepedagogické pracovníky škol a školských zařízení. Zvyšování kompetencí řídících pracovníků škol a školských zařízení v oblasti řízení a personální politiky.

Podporované aktivity 1.1, 1.2 a 1.3 Upozornění: podporované aktivity musí být v souladu s cíli OP VK a oblastí podpory 1.1, 1.2 a 1.3. klíčová aktivita musí být v přímé vazbě na podporované aktivity projektového řízení, vedení účetnictví, administrace, auditu, vybavení učebny, kanceláře, instalování programu či publicity jsou pouze doplněním jednotlivých KA a nikoliv samostatnou KA

Cílové skupiny 1.1, 1.2 a 1.3 Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.3 žáci škol a školských zařízení; pracovníci škol a školských zařízení; vedoucí pracovníci škol a školských zařízení pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání dětí a mládeže a pracovníci organizací působících v oblasti volného času dětí a mládeže. V oblasti podpory 1.1 nejsou cílovou skupinou akademičtí pracovníci VŠ a ostatní pracovníci VŠ, pedagogičtí pracovníci VOŠ a nepedagogičtí pracovníci VOŠ pracovníci škol a školských zařízení (Zahrnuje rovněž vedoucí pracovníky a pracovníky mateřských škol. vedoucí pracovníci škol a školských zařízení Pracovníky mateřských škol v oblasti podpory 1.3 nejsou cílovou skupinou akademičtí pracovníci VŠ a ostatní pracovníci VŠ, pedagogičtí pracovníci VOŠ a nepedagogičtí pracovníci VOŠ

Cílové skupiny 1.1, 1.2 a 1.3 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.2 děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami od 3 let (např. z mateřských škol a přípravných tříd základních škol; děti (do 18 let), které předčasně opustily systém počátečního vzdělávání; žáci základních a středních škol se speciálními vzdělávacími potřebami a ti žáci, kteří jsou ohroženi předčasným odchodem ze vzdělávání; děti a žáci, pokud jsou aktivity realizovaného projektu zaměřeny na vytváření inkluzivního prostředí ve škole, školském zařízení pro zájmové vzdělávání a organizacích působících v oblasti volného času dětí a mládeže; rodiče dětí a žáků; děti a žáci mimořádně nadaní (o mimořádném nadání bude třeba dodat potvrzení z pedagogicko-psychologické poradny); děti a žáci nadaní (pouze v mimoškolních aktivitách); pracovníci škol a školských zařízení; vedoucí pracovníci škol a školských zařízení; pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání dětí a mládeže a pracovníci organizací působících v oblasti volného času a zájmového vzdělávání dětí a mládeže; pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání asistenčních služeb a v oblasti volného času a zájmového vzdělávání dětí a mládeže.

Oprávnění žadatelé 1.2 školy a školská zařízení vysoké školy města, obce a svazky obcí sdružení a asociace škol právnické osoby působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství; organizace působící v oblasti volného času dětí a mládeže; nestátní neziskové organizace

Oprávnění žadatelé 1.1 a 1.3 školy a školská zařízení vysoké školy sdružení a asociace škol, které mají zapsán jako předmět činnosti vzdělávání právnické osoby působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství; města, obce a svazky obcí odborové organizace a organizace zaměstnavatelů, profesní a oborová sdružení hospodářská komora zaměstnavatelé, pokud v souladu s předmětem své činnosti poskytují plnění v souvislosti s aktivitami, které mohou být předmětem podpory OP VK, nebo s vytvářením nezbytných podmínek pro takové aktivity nestátní neziskové organizace

Oprávněnost žadatelů 1.1, 1.2 a 1.3 typ žadatele viz.výzva sídlo žadatele musí být na území ČR projekty budou realizovány ve prospěch cílové skupiny ze Středočeského kraje žadatel přímo zodpovědný za přípravu a řízení projektu a není jako prostředník bezdlužnost vůči veřejné správě a zdravotním pojišťovnám žadatel nesmí být v úpadku či v likvidaci a nesmí být proti němu vedena exekuce aktivity již podpořené z oblasti podpory 1.4 nesmí být podpořeny z PO 1 podnikající subjekt nebo nestátní nezisková organizace nebyly založeny dříve než před dvěma lety od data odevzdání žádosti

Partnerství ze dvou a více spolupracujících organizacích podílejí na koordinaci, organizačním nebo administrativním zajištění projektu příjemce realizuje hlavní část řízení a KA projektu příjemce/žadatel zodpovídá za projekt jako celek a zodpovídá za rozdělení prostředků mezi partnery nesmí být založeno na zabezpečení běžné administrace projektu

Partnerství nejedná se o dodavatelský vztah s finančním příspěvkem a bez finančního příspěvku příjemce uzavře pracovně právní vztah se zaměstnancem partnera na totožnou činnost jakou má partner v projektu – nelze tuto činnost vykazovat v rámci partnerství Prohlášení o partnerství (příloha č. 4)

Monitorovací indikátory Prováděcí dokument OP VK verze k 9.6.2010/Metodika MI OP VK, verze 2, 18. října 2010 zpětná vazba projektu – podstatné informace o projektu plánovaná hodnota: XII. MI a VI. KA povinnost vykazovat dle pohlaví, věku, dosaženého vzdělání a dalších specifik (menšiny, migranti apod.) – není sankcionováno nutno dodržet počet dle smlouvy – sankce vykazování průkaznou evidencí aplikace BENEFIT7 - žadatel řídí pokyny uvedenými ve sloupci Komentář

Monitorovací indikátory 1.1 Kód indikátoru Název indikátoru Plánovaná hodnota 07.41.14 Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání celkem – dětí, žáků v projektech z celkového počtu podpořených osob 10 07.41.15 Chlapci 07.41.16 Dívky 07.41.08 Neaktivní osoby celkem 07.41.09 Neaktivní osoby ve vzdělávání či odborné přípravě (žáci, studenti a učni) 07.41.18 mladí lidé 15 - 24 let 07.41.25 menšiny 07.41.26 migranti 07.41.27 zdravotně znevýhodnění 07.41.28 Ostatní znevýhodněné skupiny 07.41.41 ISCED 1 a 2 07.41.42 ISCED 3 07.41.43 ISCED 4 07.41.44 ISCED 5 a 6

Monitorovací indikátory 1.1 Kód indikátoru Název indikátoru Plánovaná hodnota 07.41.65 Počet podpořených osob – pracovníků v dalším vzdělávání celkem 20 07.41.81 Muži 07.41.82 Ženy 07.41.04 neaktivní osoby celkem 07.41.18 mladí lidé 15 - 24 let 07.41.19 starší pracovníci 55-64 let 07.41.25 menšiny 07.41.26 migranti 07.41.27 zdravotně znevýhodnění 07.41.28 Ostatní znevýhodněné skupiny 07.41.41 ISCED 1 a 2 07.41.42 ISCED 3 07.41.43 ISCED 4 07.41.44 ISCED 5 a 6

Monitorovací indikátory 1.1 Kód indikátoru Název indikátoru Plánovaná hodnota 07.41.20 Počet podpořených osob poskytujících služby nebo podporujících poskytování vzdělávacích služeb 5 06.43.10 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů 4 06.43.12 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ŽP 2 06.43.13 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ICT

Monitorovací indikátory 1.2 Kód indikátoru Název indikátoru Plánovaná hodnota 07.41.14 Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání celkem – dětí, žáků v projektech z celkového počtu podpořených osob 30 07.41.15 chlapci 07.41.16 dívky 07.41.08 neaktivní osoby celkem 07.41.09 neaktivní osoby ve vzdělávání či odborné přípravě (žáci, studenti a učni) 07.41.18 mladí lidé 15 - 24 let 07.41.25 menšiny 07.41.26 migranti 07.41.27 zdravotně znevýhodnění 07.41.28 Ostatní znevýhodněné skupiny 07.41.41 ISCED 1 a 2 07.41.42 ISCED 3 07.41.43 ISCED 4

Monitorovací indikátory 1.2 Kód indikátoru Název indikátoru Plánovaná hodnota 07.41.65 Počet podpořených osob – pracovníků v dalším vzdělávání 10 07.41.81 Muži 07.41.82 Ženy 07.41.04 neaktivní osoby celkem 07.41.18 mladí lidé 15 - 24 let 07.41.19 starší pracovníci 55-64 let 07.41.25 menšiny 07.41.26 migranti 07.41.27 zdravotně znevýhodnění 07.41.28 Ostatní znevýhodněné skupiny 07.41.41 ISCED 1 a 2 07.41.42 ISCED 3 07.41.43 ISCED 4 07.41.44 ISCED 5 a 6

Monitorovací indikátory 1.2 Kód indikátoru Název indikátoru Plánovaná hodnota 06.12.00 Počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami začleněných do integrovaných tříd 10 06.12.01 chlapci 06.12.02 dívky 07.41.08 neaktivní osoby celkem 07.41.09 neaktivní osoby ve vzdělávání či odborné přípravě (žáci, studenti a učni) 07.41.18 mladí lidé 15 - 24 let 07.41.25 menšiny 07.41.26 migranti 07.41.27 zdravotně znevýhodnění 07.41.28 Ostatní znevýhodněné skupiny 07.41.41 ISCED 1 a 2

Monitorovací indikátory 1.2 Kód indikátoru Název indikátoru Plánovaná hodnota 06.12.10 Počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zařazených do běžných tříd 5 06.12.11 chlapci 06.12.12 dívky 07.41.08 neaktivní osoby celkem 07.41.09 neaktivní osoby ve vzdělávání či odborné přípravě (žáci, studenti a učni) 07.41.18 mladí lidé 15 - 24 let 07.41.25 menšiny 07.41.26 migranti 07.41.27 zdravotně znevýhodnění 07.41.28 Ostatní znevýhodněné skupiny 07.41.41 ISCED 1 a 2

Monitorovací indikátory 1.2 Kód indikátoru Název indikátoru Plánovaná hodnota 07.41.20 Počet podpořených osob – poskytovatelé služeb 4 06.43.10 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů 6 06.43.12 počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ŽP 1 06.43.13 počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ICT 2 06.43.19 počet nově vytvořených/ inovovaných produktů výhradně zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Monitorovací indikátory 1.3 Kód indikátoru Název indikátoru Plánovaná hodnota 07.41.10 Počet podpořených osob – klientů služeb 10 07.41.11 muži 3 07.41.12 ženy 7 07.41.04 zaměstnaní 07.41.18 mladí lidé 15 - 24 let 07.41.19 starší pracovníci 55-64 let 07.41.25 menšiny 07.41.26 migranti 07.41.27 zdravotně znevýhodnění 07.41.28 ostatní znevýhodněné skupiny 07.41.41 ISCED 1 a 2 07.41.42 ISCED 3 07.41.43 ISCED 4 07.41.44 ISCED 5 a 6

Monitorovací indikátory 1.3 Kód indikátoru Název indikátoru Plánovaná hodnota 07.41.20  Počet podpořených osob – poskytovatelé služeb 5 06.43.10 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů 06.43.12 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ŽP 1 06.43.13 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ICT 2 06.43.19 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů výhradně zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami 07.46.00 Počet úspěšně podpořených osob 10 07.46.01 muži 07.46.02 ženy

Publicita Povinná publicita projektu - každý příjemce musí: zajištění realizace informačních a propagačních aktivit dodržování pravidel podle Manuálu vizuální identity OP VK Volba propagačních nástrojů: obsah a volba je v kompetenci příjemce dotace dodržování a realizace publicity je předmětem kontrol náklady na povinou publicitu patří mezi nepřímé náklady projektu publicita není klíčovou aktivitou projektu

Nástroje propagačních aktivit internet (webové stránky projektu) publikace, informační materiály tiskové zprávy, články, rozhovory tiskové konference, semináře letáky a plakáty inzerce propagační předměty

Tvorba projektu cíl daného projektu přínos projektu postup při realizaci – projektový záměr monitorovací indikátory Projektový záměr popis věcné stránky projektu definici výstupů harmonogram realizace finanční prostředky – rozpočet specifikace aktivit - klíčové aktivity analýza potřebnosti cílových skupin Vše musí korespondovat s prioritami OPVK

Zpracování projektu www.eu-zadost.cz

Kde najít informace? www.msmt.cz www.fondyeu.kr-stredocesky.cz www.strukturalni-fondy.cz www.esfr.cz www.edotace.cz

Průběh hodnocení žádostí 1. Formální hodnocení Nedostatky jsou odstranitelné/opravitelné. Případné formální nedostatky se odstraňují až po hodnocení přijatelnosti. Na odstranění má žadatel 10 pracovních dnů. Odemknutí benefitové žádosti a vytvoření nového „hash“klíče 2. Hodnocení přijatelnosti Posuzování s ohledem na základní podmínky výzvy Neodstranitelné nedostatky Metodický dopis č.7.2 Výklady kritérií přijatelnosti GP a IP

Průběh hodnocení žádostí 3. fáze hodnocení – Věcné hodnocení Věcné hodnocení provádějí individuální hodnotitelé vybírání z CDH, 2 hodnotitelé + arbitr K podpoře alespoň 65 bodů 4. fáze – Hodnocení výběrovou komisí (dále jen „VK“) VK může daný projekt „pokrátit“ VK při svém rozhodování respektuje pořadí vzniklé na základě bodového ohodnocení. VK může v závažných případech projekt nedoporučit

Formální hodnocení Kritérium Finalizace žádosti v elektronické podobě v aplikaci Benefit 7. Dodání žádosti 1x v elektronické podobě ve formátu .pdf na nosiči CD-R. Dodání žádosti 1 x v listinné podobě (originále) a její zabezpečení proti neoprávněné manipulaci. Dodání všech relevantních povinných příloh, které byly specifikovány ve výzvě, i nepovinných příloh 1x v elektronické podobě ve formátu .pdf na nosiči CD-R. Dodání všech relevantních povinných příloh, které byly specifikovány ve výzvě, i nepovinných příloh 1 x v listinné podobě (originále) a jejich zabezpečení proti neoprávněné manipulaci. Shodný počet listů příloh a počet listů příloh uvedeném na Seznamu příloh . Podpis a razítko statutárního zástupce/oprávněné osoby žadatele na listinné verzi žádosti a seznamu příloh a v případě relevantnosti také podpisy/razítka partnerů v žádosti.

Hodnocení přijatelnosti Kritérium Žadatel – splnění definice pro Příjemce podpory stanovené pro danou výzvu. Sídlo žadatele – území České republiky. Partner projektu – splnění podmínek pro oprávněnost partnera a současně splnění další podmínky pro partnerství stanovené výzvou. Územní dopad projektu – kraj, v jehož působnosti byl globální grant vyhlášen. Soulad navržených klíčových aktivit projektu s vyhlášenými podporovanými aktivitami v rámci dané výzvy. Soulad cílových skupin se stanovenými cílovými skupinami v rámci dané výzvy. Soulad doby trvání projektu s délkou trvání projektu uváděnou ve výzvě. Soulad požadované výše finanční podpory k realizaci projektu se stanoveným rozmezím minimální a maximální výše finanční podpory v rámci dané výzvy. Respektování finančních limitů v rámci dané výzvy. Využití podpory výhradně pro způsobilé výdaje. Respektování hranice výše veřejné podpory. Soulad požadované procentuální výše nepřímých nákladů se stanovenou procentuální výší nepřímých nákladů vymezených v rámci dané výzvy.

Doklady o právní subjektivitě Např.: Města, obce a svazky obcí - doklad o přidělení IČ, výpis z registru ekonomických subjektů Školy a školská zařízení – zřizovací listina, výpis z rejstříku obecně prospěšných společností Vysoké školy – oznámení ekonomického subjektu

Věcné hodnocení analýza – potřebnost projektu, přínos pro cílovou skupinu charakteristika cílové skupiny, způsob práce s cílovou skupinou definice klíčových aktivit prokázání vědomí rizik nástroje publicity přiměřenost a hospodárnost rozpočtu ve vztahu k KA nad 3 mil. povinnost auditu monitorovací indikátory

47 Projektová žádost I. Souhrnné informace II.Žadatel Název subjektu, právní forma, IČ, DIČ… Zkušenosti s realizací a řízením projektů v RLZ Zkušenosti s prací s CS Příjemce veřejné podpory v posledních 3 letech Příjemce podpory de-minimis v posledních 3 letech Statutární zástupci, kontaktní osoby, adresa Výzva, OP Projekt – žadatel, adresa, kontakt, název projektu, doba realizace, rozpočet Stručný obsah 47

Projektová žádost IV. Popis projektu III. Partner projektu Cíle projektu Zdůvodnění potřebnosti Popis cílové skupiny Zapojení a motivace CS Přínos pro CS Rizika projektu Popis opatření na eliminaci/odstranění rizik Popis realizace plánovaných aktivit po ukončení financování z ESF Popis přidané hodnoty/inovativnost Vazby na jiné projekty Vnitřní postupy řízení a organizace Podporované aktivity Název, právní forma aj. Zdůvodnění zapojení Popis zapojení partnera Zkušenosti s projekty RLZ Zkušenosti s CS

Projektová žádost V. Územní dopad a realizace VI. Klíčové aktivity Podrobný popis realizace KA Výstupy KA Územní dopad Místo realizace Realizované investice

Projektová žádost VII. Harmonogram KA VIII. Realizační tým Vyplnit tabulky dle období Počet osob v realizačním týmu Složení RT Manažerské a administrativní pozice - název, forma, úvazek, sazba, pracovní náplň

Rozpočet projektu IX. Rozpočet projektu X. Horizontální témata Podpora rovných příležitostí – vliv projektu na rovné příležitosti, popis aktivit a zdůvodnění vlivu na rovné příležitosti Podpora udržitelného rozvoje – vliv projektu na udržitelný rozvoj, popis aktivit a zdůvodnění vlivu na udržitelný rozvoj podrobný rozpočet komentář k rozpočtu předpokládané zdroje financované v Kč rozpočet projektu podle aktivit rozpočet projektu podle subjektů harmonogram čerpání rozpočtu

Projektová žádost XI. Kategorizace pomoci XII. Monitorovací indikátory název prioritního tématu číslo prioritního tématu prostředky z EU v Kč název typu území číslo typu území název hospodářské činnosti číslo hospodářské činnosti komentář název indikátoru měrná jednotka plánovaná hodnota datum plánované hodnoty

Projektová žádost XIII. Výběrové řízení XIV. Publicita způsob zajištění publicity konkrétní opatření pro zajištění publicity pořadoví číslo VŘ název VŘ specifikace druhu zadavatele postup při VŘ stav VŘ předpokládaná/skutečná hodnota celkem v Kč bez DPH předpokládané/skutečné datum zahájení a ukončení VŘ

Projektová žádost XV. Další projekty v současné době realizované žadatelem/partnerem XVI. Čestné prohlášení název žadatele/partnera projekt č. 1 název partneři rozpočet (v Kč) datum poskytnutí podpory poskytovatel/dotační titul popis Partner/žadatel – název subjektu, statutární zástupce, datum, razítko, podpis

Projektová žádost XVII. Přílohy projektu název přílohy číslo přílohy požadovaná příloha počet listů doložena nerelevantní přílohu zadal příloha popis

Specifická kritéria VH pro OP 1.1 7.1 Vazba na strategické dokumenty Sčk 5 15 bodů 7.2 Provázanost rozpočtu projektu s klíčovými aktivitami projektu 7.3 Způsob zapojení cílových skupin 3 7.4 Synergie s jiným OP 2

Specifická kritéria VH pro OP 1.2 7.1 Synergie s jiným OP 2 15 bodů 7.2 Vazba na strategické dokumenty Sčk 4 7.3 Zaměření projektu na EVVO nebo ICT 7.4 Zaměření projektu na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do integrovaných tříd nebo zlepšení podmínek pro integraci žáků 5

Specifická kritéria VH pro OP 1.3 G1 Podrobné rozpracování obsahu metodických dokumentů a nástrojů k realizovanému DVPP 5 15 bodů G2 Vazba na strategické dokumenty Středočeského kraje 2 G3 Zaměření aktivit na podporu cílové skupiny u zaměstnavatelů a sociálních partnerů 3 G4 Zajištění cílové skupiny o realizaci projektu G5 Synergie s jiným OP

Děkuji Vám za pozornost. Mgr. Andrea Balažková