DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Advertisements

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Pravděpodobnost a matematická statistika I.
Kombinatorika a klasická pravděpodobnost
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
„EU peníze středním školám“
KOMBINACE S OPAKOVÁNÍM
KOMBINACE Mgr. Hana Križanová
Kombinatorika Opakování. K pravému vstupnímu turniketu přišli téměř zároveň čtyři studenti, kolik existuje různých pořadí, v jakém mohou turniketem projít?
Zabývá se různými způsoby výběru prvků z daného souboru.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Zdroj: Kombinatorika Zdroj:
KOMBINATORIKA MINIKABAROTOK Ludmila Ciglerová
PERMUTACE Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace VY_32_INOVACE_M4r0107 Mgr. Jakub Němec.
MATEMATIKA Kombinatorické pravidlo součinu Příklady.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
KOMBINATORIKA Permutace Variace Kombinace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
KOMBINATORIKA 2 VARIACE k-té TŘÍDY Z n PRVKŮ S OPAKOVÁNÍM
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Permutace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0109 Mgr. Jakub Němec.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Kombinace VY_32_INOVACE_M4r0108 Mgr. Jakub Němec.
VARIACE S OPAKOVÁNÍM Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0110 Mgr. Jakub Němec.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
KOMBINATORIKA Permutace bez opakování
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.XXXX.
Název školyHotelová škola Mariánské Lázně Adresa školyKomenského 449/2, Mariánské Lázně Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUMuVY_32_INOVACE_G-M2-19.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorické úlohy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_15 Název materiáluKombinatorika.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT44 Název školy SPŠ a.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ Rozbor úlohyŘešení úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT49 Název školy SPŠ a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_11 Název materiáluZákladní.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorické úlohy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
KOMBINATORIKA Je část matematiky, která se zabývá uspořádáním daných prvků podle určitých pravidel do určitých skupin Máme množinu n různých prvků, z níž.
3.cvičení-kombinatorika
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kombinatorika VY_32_INOVACE_ ledna 2014
VY_32_INOVACE_61.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Matematika Variace.
Kombinatorika. Základní pojmy. Pravidla pro práci se skupinou:
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0124 Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT50 Název školy SPŠ a SOŠGS Most Předmět Matematika Tematická oblast Kombinatorika, pravděpodobnost a statistika Téma Kombinatorické úlohy Ročník 4. Jméno autora Mgr. Blažena Schichorová Datum tvorby 12.10.2013 Anotace Řešení slovních úloh s využitím variací, kombinací, permutací, pravidla součinu

Kombinatorické úlohy

Kolika způsoby může dopadnout umístění na prvních čtyřech místech, je-li 12 účastníků soutěže? Řešení: Záleží na pořadí prvků, prvky se nebudou opakovat, vybírám 4 prvky z 12 možných V(4, 12) = 12.11.10.9 = 11 880

2. Kolika způsoby může lze rozdat deseti dětem 10 hraček? Řešení: Nezáleží na pořadí prvků, prvky se nebudou opakovat, vybírám 10 prvků z 10 možných P(10) = 10! = 3 628 800

3. Kolika způsoby může lze rozmístit deset dětí do dvanáctimístného minibusu Řešení: Záleží na pořadí prvků, prvky se nebudou opakovat, vybírám 10 prvků z 12 možných V(10,12) = 12.11.10.9.8.7.6.5.4.3= = 239 500 800

4. Kolik různě dlouhých kódů lze sestavit ze 4 písmen, jestliže se v kódu nesmí žádné opakovat? Řešení: Záleží na pořadí prvků, prvky se nebudou opakovat, vytvářím skupiny z 1, 2, 3, 4 písmen ze 4 možných V(1,4) + V(2,4) + V(3,4) + V(4,4) = = 4 + 4.3 + 4.3.2 + 4.3.2.1 = 4 +12 + 24+ 24 = = 64

5. Je dáno 10 různých bodů v rovině z nichž právě 5 leží na jedné přímce. Kolik trojúhelníku lze z nich sestavit? Řešení: Nezáleží na pořadí prvků, prvky se nebudou opakovat, vytvářím skupiny 3 bodů z 10 možných. Trojice, které jsou vytvořeny z bodů na přímce nevytváří trojúhelník, musím je tedy vyloučit.

6. Kolika způsoby lze navrhnou čtverec z 3 x 3 dlaždic, jestliže máme 4 červené a 5 zelených? Řešení: Nezáleží na pořadí dlaždic, jak je budu pokládat, zvolím si jednu barvu, vybírám 4 (nebo 5) míst z 9(3x3) Červená: Zelená:

ÚLOHY K PROCVIČENÍ: Kolika způsoby může vedle sebe stát Karel, Franta, Petr, Jirka a Honza, jestliže první stojí Karel a poslední Petr? Kolika způsoby může tvořit 15 chlapců a 20 děvčat taneční pár? Kolika způsoby je možné z 10 osob vybrat 6, aby tam nebyl pan A? Při přípravě výletu můžu navštívit jen 3 města z 5 vybraných. Kolik různých možností mám pro sestavení trasy?

ÚLOHY K PROCVIČENÍ: ŘEŠENÍ 1) 6 P(3), pořadí prvního a posledního je dáno, mění se jen tři 300 ke každému chlapci 20 možných děvčat 84 K(6,9), z možností výběru vyřadím pana A 60 V(3,5)