Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

Živá složka biomů - organismy
Biotické Faktory Jakub Kozel 2.B.
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Biotické podmínky života
Život na Zemi.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
EKOSYSTÉM Základní funkční jednotka přírody
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
VZTAHY ORGANISMŮ.
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
Registrační číslo projektu:
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Potravní vztahy.
Rozmanitost organismů, třídění organismů
Potravní pyramida.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Vztahy mezi živočichy a rostlinami
Škola Střední průmyslová škola Zlín
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Ekologické aspekty liniových staveb
Charakteristika ekosystému
Biosféra.
ŽP – základní pojmy Ekologie … věda o vztazích mezi organismy a jejich životním prostředím a mezi organismy navzájem (Ernest Haeckel 1866) Environmentalistika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Úvod do ekologie.
LES ŘASY.
Biosféra Úvodní část Jan Dušek.
Životní prostředí - vše co nás obklopuje - přírodní - příroda
Vztahy mezi organismy.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ekosystémy.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
RYBNÍK JAKO CELEK.
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Potravní pyramida, potravní řetězec
Základní ekologické pojmy
22.. * biodiverzita Ekologická přizpůsobivost teplota množství světlamnožství potravy množství soli množství 0 2 nepříznivé podmínky vedoucí ke.
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Co jsme již poznali.
Ekosystém lesa a rybníka
Projevy života, třídění organismů
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
B IOSFÉRA Magdaléna Vičarová. 1.O RGANISMY A JEJICH ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Na zemi žije velké množství různých druhů mikroorganismů, rostlin (flóra) a živočichů.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_52-INOVACE_58_Současná biosféra - učební text.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Potravní (trofické) řetězce Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_06_B_20_Ekologie a životní prostředí Téma: Mineralogie Číslo.
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Transkript prezentace:

Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů

Vysvětli stručně následující pojmy: Ekologie Biosféra Ekosystém Společenstvo Populace Jedinec Producent (výrobce) Konzument Rozkladač

Vysvětlení pojmů: 1.Ekologie - věda zabývající se studiem vztahů mezi organismy navzájem a mezi organismy a neživou přírodou (také ochrana přírody)

2. Biosféra celá svrchní část zemského povrchu osídlená organismy (všechny ekosystémy na Zemi)

3. Ekosystém všechny organismy a neživá příroda v určitém místě a čase Např. ekosystém rybník, les, …

4. Společenstvo soubor všech organismů v ekosystému (např. společenstvo rybníka tvoří: lekníny, ryby, hmyz, …)

5. Populace soubor všech jedinců stejného druhu v určitém společenstvu (např. všichni komáři v lese)

6. Jedinec Jeden konkrétní zástupce určitého druhu (např. komár pisklavý)

7. Producent (výrobce) Zástupce rostlin (vyrábí organické látky při fotosyntéze, výživově soběstačný)

určitý živočich, houba, bakterie (je výživově nesoběstačný, závislý 8. Konzument určitý živočich, houba, bakterie (je výživově nesoběstačný, závislý na rostlinách) masožravec býložravec všežravec

9. Rozkladač - rozkládá organické látky na anorganické (např. bakterie, houby, někteří živočichové)

Vysvětli podle obrázku vztahy mezi organismy. konzumenti rozkladači producenti

Vysvětlení: Producenti vytvářejí za slunečního světla při fotosyntéze organické látky. Konzumenti je využívají jako potravu, jsou na rostlinách závislí. Rozkladači rozkládají organické látky (odpady) od rostlin a živočichů na látky anorganické, ty využívají rostliny jako potravu.

Co skrývá potravní pyramida? predátoři konzumenti 2. řádu konzumenti 1. řádu producenti