Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Advertisements

Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Hydrosféra – Ledovce, Podpovrchová voda
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI611 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Podpovrchová voda Název školy
Hydrosféra Filip Bordovský.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
HYDROSFÉRA.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
HYDROSFÉRA Hydrosféra = vodní obal Země
VODSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Hydrosféra – ledovce a podzemní vody
Člověk a jeho svět 4. ročník
PODPOVRCHOVÁ VODA Vítek Urban prima.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Pouště TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Pedosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Hydrosféra – test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
OBĚH VZDUCHU V ATMOSFÉRĚ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_17_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Země a život, vývoj života
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola T. G
LITOSFÉRA Stavba zemského povrchu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vlnění Vznik vlnění.
Voda – oběh vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_278_Jezera, bažiny, umělé nádrže
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Elektrické pole.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Sladká voda na kontinentech
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
VY_32_INOVACE_ZE6-08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
LITOSFÉRA zemětřesení
Vlastnosti těles a látek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_Hydrosféra-učební text
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_272_Krajinná sféra
Hydrosféra – vodní obal země.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Irena Šeneková Vytvořeno dne: 7.3.2014 Název: VY_32_INOVACE_11A_Z6_19_Podpovrchová voda Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Zeměpis Téma: Hydrosféra Ročník: 6.ročník Klíčová slova: půdní voda, podzemní voda, pramen, artéské vody

Anotace Žáci se seznámí s pojmy podpovrchová voda, půdní voda, podzemní voda, pramen, artéské vody.

Podpovrchová voda

Již jste se seznámili se všemi formami vodního obalu Země. Jeho nedílnou součástí je vedle povrchové vody pevnin také voda podpovrchová.

Prohlédni si obrázek. Čím se liší půdní voda od podzemní vody? PODPOVRCHOVÉ VODY PEVNIN podzemní voda studna zrna horniny hladina podzemní vody voda - vytváří souvislou hladinu Prohlédni si obrázek. Čím se liší půdní voda od podzemní vody? půdní voda půda voda - nevytváří souvislou hladinu

Kde se nachází půdní voda a proč je důležitá? Jak se nazývá podpovrchová voda, která vytváří souvislou hladinu? Jak využíváme podzemní vodu?

Pokus se popsat obrázek.

Na pevninách se srážková voda vsakuje do půdy a vzniká půdní voda, která je důležitá pro rostliny. Voda, která se vsakuje hlouběji, je voda podzemní. Ta vytváří souvislou hladinu, kterou můžeme vidět ve studnách. Přirozeně vystupuje podzemní voda na povrch vývěry, zvanými prameny. Prameny mohou být počátkem vodního toku.

Zopakujeme si : Na pevninách se srážková voda vsakuje do půdy a vzniká………., která je důležitá pro ………. . Voda, která se vsakuje hlouběji, je voda …….………… . Ta vytváří souvislou hladinu, kterou můžeme vidět ve …………… . Přirozeně vystupuje podzemní voda na povrch vývěry, zvanými ……........ . Prameny mohou být počátkem …………… .

Nepropustná vrstva zabrání dalšímu vsakování podzemní vody a ta vytéká v podobě pramene na povrch. Slyšeli jste někdy o artéských studnách? Artéský pramen. Voda sama vystřikuje, protože je pod tlakem nepropustných vrstev.

Artéská voda je podzemní voda, jejíž volná hladina leží výše než zemský povrch. Ze studny proto tato voda samovolně vyvěrá bez nutnosti čerpání .

Artéský pramen v severní Africe

Podpovrchová voda zápis do sešitu Dělíme na : půdní – obsažena v půdě ( důl. pro rostliny ) podzemní – vsakuje se hlouběji, vytváří souvislou hladinu Místo, kde podzemní voda vytéká na povrch, se nazývá pramen.

otázky: Jak dělíme podpovrchovou vodu? Vysvětlete rozdíly. Co je pramen? Co je artéský pramen? Je podzemní voda za normálních okolností čistá? Čím je podzemní voda v poslední době znečišťována? Proč je nutné vodu chránit před znečištěním?

BRYCHTOVÁ, Šárka; BRINKE, Josef. Planeta Země BRYCHTOVÁ, Šárka; BRINKE, Josef. Planeta Země. Praha: Fortuna, 2001, ISBN 80-7168-475-9 BRYCHTOVÁ, Šárka; BRINKE, Josef. Planeta Země. Praha: Fortuna, 2001, ISBN 80-7168-475-9 ČESKÝ HYDROMETEOROLOGICKÝ ÚSTAV. http://ga.water.usgs.gov [online]. [cit. 16.1.2014]. Dostupný na WWW: http://ga.water.usgs.gov/edu/watercycleczech.html

DUNN, Andrew. Wikipedia. cz [online]. [cit. 12. 3. 2014] DUNN, Andrew. Wikipedia.cz [online]. [cit. 12.3.2014]. Dostupný na WWW: http://sk.wikipedia.org/wiki/Art%C3%A9zska_voda DEMEK, Jaromír; HORNÍK, Stanislav; HOFMANN, Eduard a kol. Planeta Země pro základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2007, ISBN 978-7235-362-0.