Speciálně pedagogická komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Advertisements

Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Na co se v bance neptají…. Představení společnosti Alexiss Group s.r.o. Po mnoha letech působení na českém finančním trhu jsme se rozhodli v létě roku.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj PROJEKTOVÝ MANAGEMENT 1. října 2011, Brno Projekt: Vzdělávací.
Spoje potrubí-zákl. informace1 VY_32_INOVACE_441.
Naučit svoji mysl spolupracovat, nikoli bránit výkonu Pochopit hluboké příčiny svých úspěchů a neúspěchů a čerpat z nich Najít efektivní řešení šité na.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_134_ČJLS8 Předmět: Český.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Metody sociální práce 3.
Supervize v primární prevenci Mgr. Pavel Dosoudil PhDr. Lucie Myšková PhD.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Pěstounská péče na přechodnou dobu - výchovné a emocionální problémy Praha, 20. června 2016 doc. PhDr. Albín Škoviera.
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
VZOR prezentace výsledků z kvantitativního výzkumu
Provázanost zdravotních a sociálních služeb v péči o umírající
Finanční účetnictví RADNICE
Následky falešných nařčení ze sexuálního zneužití u dětí
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Uspokojovat potřeby, zprostředkovávat vztahy Proč a jak rozlišit „sociální práci“ a „sociální služby“? Libor Musil.
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PORADNA Centrum Mateřídouška, o. s. poskytuje
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
1. Jak si rychle a jednoduše upravit vzor
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Digitální učební materiál
Přijímací řízení na osmiletá gymnázia 2017/2018
Digitální učební materiál
Prevence syndromu vyhoření Mgr. Zuzana Faldýnová
Psychologie test.
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Supervize jako „koření“
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Strategické řízení a plánování
Profesionalizace sociální práce v ČR
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Science centrum a návštěvník se zrakovým handicapem
Seminář o stavebním spoření
Profesionalita v sociální práci
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Speciálně pedagogická komunikace Poradenská praxe

Raport Raport = kvalita rozhovoru – uzpůsobení situačních podmínek rozhovoru (nevyjadřuje kvalitu vztahu) Vybíral: „Každá hodná paní učitelka ví, že se na ni někdy navázalo dítě, které její dobrý raport směrem ke třídě (i k němu osobně) „četlo“ jako nabídku vztahování se, vztahu. A rychle si k paní učitelce navázalo vřelý vztah – někdy sycený projektivními přenosy a nereálným očekáváním“.

Požadavky: empatie, autentičnost a opravdovost bývají podrobeny neúprosnému okamžitému prověření ze strany žáků/klientů nutné navázat nejenom profesionální vztah, ale i vztah osobní, lidský, účastný (X hranice nutné, zjm. u jedinců s poruchou osobnosti, autistů apod.) Skála: hovoří o „NOSNOSTI“ = míra únosnosti zátěže

Emoční investice emoční investicí ztrácíte kus sebe vysoká emoční kontrola (pedagog je vzorem zpracování emocí) reflektování prožitků, emocí je nutné ekonomické zacházení se svými zdroji (nepřehlížet vlastní potřeby, přání a emoce). Schopnost uskutečnit své potřeby = osobní síla (obrana proti syndromu vyhoření)

Schopnost přerámování: negativní X pozitivní formulace Negativní konotace: „Nechápu, proč neuděláš to či ono…“ (nepochopení, kritika, fixuje minulé či přítomné) Pozitivní konotace „Zajímalo by mě, co by se stalo, kdyby…“ (zájem, povzbuzení, otevírá výhled do budoucna) Není potřeba druhému zdůrazňovat, že ho nechápeme (i když ho v danou chvíli opravdu nechápeme) – je možné se místo toho zajímat o alternativy.

Chyba: Labelling - nálepkování „nálepkování jedince diagnózou“ přispívá k existenci problému. labelling vypovídá o profesní determinaci, syndromu vyhoření, o snaze depersonalizovat jedince (smyslem je odlehčení, nesmí však přerůst v negativní vztah k jedinci)