Ekosystém louka Živočichové

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Advertisements

Předmět:Přírodověda Ročník:5. Tematický okruh:Rozmanitost přírody Název učiva:Včela medonosná Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ŽIVÁ PŘÍRODA - opakování
VY_32_INOVACE_06- Kachna divoká Přírodověda - 5. ročník
MOTÝLI - dva páry křídel – pokryty překrývajícími se šupinkami a chloupky, barevné - hlava, hruď a zadeček; tělo většinou ochlupené - ústní ústrojí sací.
HÁDANKY Z LESA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva polí Živočichové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
VY_32_INOVACE_18_Rozmanitost přírody-společenstvo polí
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH POLÍ
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Opakování č. 4 Vlastivěda 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ekosystémy Opakování Přírodověda 4. ročník
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_129_Hmyz - brouci
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál VY_52_INOVACE_18_VČELA MEDONOSNÁ
VČELA MEDONOSNÁ VY_32_INOVACE_B04
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_18_Pole_živočichové
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Opakování č. 3 Vlastivěda 4. ročník
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Opakování č. 2 Vlastivěda 4. ročník
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Název projektu: Modernizace vzdělávání
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Včely život v úlu Venclová Slávka Chcete se něco o včelách dozvědět?
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
Ekosystém potoků a řek Rostliny
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.33_Hmyz Datum: 3.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
Pavouk Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_10_Pavouk.
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): listopad 2011 Ročník: 4
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
1. 1.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Transkript prezentace:

Ekosystém louka Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. Číslo a název klíčové aktivity: III/2; Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Interní číslo: VY_32_INOVACE_PR.KK.4.09

Ekosystém louka1, 2 Přírodní ekosystém obhospodařovaný člověkem Najdeme tu některé živočichy, kteří žijí i na poli, např. bažant nebo poštolka Žije tu velké množství hmyzu (kobylka, saranče, motýli, včely,…) Setkáme se tu i se syslem

2

2 Saranče čárkovaná Kobylka cvrčivá

Saranče a kobylky 2 Zástupci hmyzu 3 páry končetin, 3. pár přeměněn na silné skákavé nohy Pohybují se skákáním Samečci vydávají cvrčivý zvuk, kterým vábí samičky Saranče – býložravec Kobylka – všežravec

2

Včela medonosná2

Včela medonosná2 Žije v úlu, kde si staví hnízdo z vosku Jediná královna matka v úlu klade vajíčka Jediným úkolem trubců, samečků, je oplodnit královnu, potom zahynou O chod úlu se starají dělnice – mladé uklízí, starší krmí a nejstarší sbírají pyl a nektar a vyrábí z něj med Pyl ukládají včely do kapsy na zadním páru nohou. Sběrem pylu rostliny opylují

2

Čmelák zemní2 Větší než včela Chlupaté tělo Hnízda v zemi Opylování květin i s nepřístupným květem

3

Babočka paví oko3 Opylují květy tak, že jim pyl při přelétávání z květu na květ ulpí na těle a nožkách Další motýli jsou třeba modrásek nebo žluťásek

3

Ještěrka obecná3 Plaz Slunná a suchá místa Živí se hmyzem, pavouky a slimáky Samec je na bocích zelený Na útěku před nepřítelem může oddělit ocas

3

Vrabec polní3 Žije na louce i na poli Vytváří hejna Stálý Živí se v létě hmyzem, v zimě rostlinami Hnízdí v dutinách stromů

3

Čáp bílý3 Tažný Živí se žábami nebo hmyzem Hnízda staví u lidských obydlí na komínech nebo vyvýšených místech

3

Sysel obecný3 Savec Žije v koloniích Vyhledává nízký porost Když má strach, panáčkuje Živí se převážně rostlinami Vyhrabává chodby V zimě spí

Živočichové3 Obratlovci žijící na polích žijí často i na lukách (vrabec, zajíc). Louky upřednostňuje např. sysel obecný. Na lukách se vyskytuje i velké množství hmyzu, např. včela medonosná, brouci, motýli.

1. K jednotlivým skupinám napiš co nejvíce živočichů žijících na louce (někteří patří i do jiných ekosystémů). Hmyz Plazi Ptáci Savci

2. Napiš co nejvíce informací o včele medonosné.

3. Namaluj lučního motýla a popiš části jeho těla 3. Namaluj lučního motýla a popiš části jeho těla. (přední křídlo, zadní křídlo, tykadla, sosák, oko, hlava, hruď, nohy, zadeček)

Seznam literatury ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 46. ISBN 978-80-7289-211-2. ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 48. ISBN 978-80-7289-211-2. ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2010. s. 49. ISBN 978-80-7289-211-2.